УДК: 658.6

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-42

Близнюк Тетяна Павлівна,
доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту та бізнесу, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0000-0002-8291-4150
Делі Вікторія Юріївна,
доктор філософії, старший викладач кафедри готельно-ресторанного бізнесу Одеський національний технологічний університет
https://orcid.org/0000-0002-9028-5817
Немашкало Каріна Ромеовна,
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та бізнесу, Харківського Національного Економічного Університету імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0000-0002-8614-750X

JEL classification: M30

Стаття присвячена аналізу сутності поняття «івент» та удосконалення його класифікація та обґрунтуванню засад його реалізації через етапи розробки івенту для торговельних підприємств. Зроблено морфологічний аналіз поняття «івент» з виділенням оптимальним визначення. Запропоновано базову класифікація поняття «івент» (за спланованістю), де визначено запланований івент, який є предметом вивчення управління подіями, і вони вимагають налаштування, керівництва, керівників і певного часу та незапланований івент – це аварії, стихійні лиха та інші подібні події. Удосконалено класифікація івентів за розміром та масштабом, з поділом їх мега події, візитк події, великі події та місцеві події. Визначено основні помилки, що допускаються при організації івенту допускаються, до яких віднесено те, що івент створюється тільки для того, щоб провести його і потім пишатися, але при цьому івент зовсім не охоплює цільову аудиторію, або позбавлений для неї значущого сенсу; а також при створенні івенту, компанія настільки зациклюється на своїй значущості, що забуває про інтереси споживачів. Визначено, що розробка івенту включає визначення його структури, яка охоплює планерні засідання, роботу секцій, культурну програму та тривалість кожного етапу. Другим кроком є вибір часу і місця проведення, що має враховувати цільову аудиторію, сезон, погодні умови та паралельні події, адже неправильний вибір може вплинути на відвідуваність. Сценарій заходу, як фінальний документ, повинен детально відображати всі аспекти організації. Третій етап передбачає розробку змісту і сценарію, де всі елементи повинні гармонійно поєднуватися між собою. Окреслено роль інформаційної підтримки в івент-менеджменті проєктів, з окресленням необхідності завчасно інформувати аудиторію про захід через різні канали, залежно від його формату та масштабності.

Ключові слова: івент, заходи, івент-технології, івент-менеджмент, івент-проєкт.

Література

  1. Шаблон посібника зі специфікацій подій APEX. URL: http://www.conventionindustry.org/Files/APEX/APEX_Event_Specifications_Guide.pdf.
  2. Голдблат Дж. Спеціальні події: Лідерство подій для нового світу. Хобокен, 2005. 119 с.
  3. Боудін Г., Аллен Дж., О’Тул В., Харріс Р., Макдоналл І. Управління подіями. Лондон і Нью-Йорк: Рутледж, 2011. 974 с.
  4. Лампель Дж., Шамсі Дж., Шапіра З. Переживання неймовірного: рідкісні події та організаційне навчання. Наука про організацію. 2009. № 20. С. 835-845.
  5. Кембріджський словник. Значення слова Івент. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/event.
  6. Хитрова О., Харитонова Ю. Стан і тенденції розвитку івент-менеджменту в Україні. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2018. № 30. С. 27-31.
  7. Джаго Л., Шоу Р. Спеціальні події: концептуальні та диференціальні рамки. Ліссабон: Спеціальні події, 1998. 213 с.
  8. Олексюк Г.В., Ангелко І.В., Самотій Н.С. Івент-індустрія: розвиток та проблеми в Україні. Регіональна економіка. 2020. №3 (97). С. 120-130.
  9. Повалій Т.Л., Світайло Н.Д. Івент-менеджмент: навчальний посібник. Суми: СумДУ, 2021. 198 с.
  10. Гетц Д. Фестивалі, спеціальні події та туризм. Нью-Йорк: Ван Ностранд Рейнхолд, 1991. 147 с.
  11. Дьяченко Ю.В., Седікова І.А., Бондар В.А. Event менеджмент як складник інформаційно комунікаційних технологій у публічному управлінні. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Державне управління. 2020. Том 31 (70). Випуск 6. С. 39-44.

Статтю було отримано 15.03.2024


Quote article, APA style

Близнюк Тетяна Павлівна, Делі Вікторія Юріївна, Немашкало Каріна Ромеовна. 15.03.2024. Теоретичні засади розробки та реалізації івент-проєктів для торговельних підприємств. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2024 / #2. 245-249pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-42

Quote article, MLA style

Близнюк Тетяна Павлівна, Делі Вікторія Юріївна, Немашкало Каріна Ромеовна. "Теоретичні засади розробки та реалізації івент-проєктів для торговельних підприємств". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 15.03.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-42

Quote article, translit

Bliznyuk Tetyana Pavlіvna, Delі Vіktorіya Yurіїvna, Nemashkalo Karіna Romeovna. "Teoretichnі zasadi rozrobki ta realіzacії іvent-proєktіv dlya torgovelnih pіdpriєmstv". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 15.03.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-42