УДК 659.1:378:004

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-58

Мірзоєв Джавід Ширзад огли,
к.е.н., доцент кафедри маркетингу,
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0000-0002-3555-7672

JEL classification: M31; I21; L86; O33

У статті досліджено підходи до формування маркетингових комунікацій у сфері освіти в умовах диджиталізації освітнього простору. Проаналізовано функціональні характеристики, принципи, інструменти та механізми цифрових комунікацій, які сприяють ефективній взаємодії між закладом освіти та цільовими аудиторіями. Виокремлено особливості застосування інтегрованого, клієнтоцентрованого, платформенного, контентно-орієнтованого, аналітичного та діалогового підходів у межах освітнього маркетингу. Обґрунтовано стратегічну роль маркетингових комунікацій у підвищенні конкурентоспроможності, формуванні позитивного іміджу та розвитку бренду закладу освіти. Визначено перспективи подальших досліджень у напрямі цифрової персоналізації освітнього контенту та впровадження інноваційних комунікаційних технологій.

Ключові слова: маркетингові комунікації, диджиталізація, освітній маркетинг, цифрові технології, цільова аудиторія, інтегрований підхід, персоналізація, освітній бренд, стратегічне управління, комунікаційні канали.

Література

  1. Белч Дж., Белч М. Реклама та просування: інтегровані маркетингові комунікації. Київ : Центр учбової літератури, 2020. 624 с.
  2. Бондар В. П. Комунікації в сучасному маркетингу // Проблеми підвищення ефективності інфраструктури : зб. наук. пр. Київ : НАУ, 2018. Вип. 27. С. 112–118.
  3. Демко М. Я. Інтегровані маркетингові комунікації в діяльності комерційних банків України : дис. … канд. екон. наук : 075 – Маркетинг. Хмельницький, 2021. 312 с.
  4. Гончаренко С. У. Інформаційна культура педагога. Київ : Логос, 2020. 280 с.
  5. Грудзіна Н. І., Кузнецова С. О., Рогачева Н. А. Маркетинг освітніх послуг : навч. посіб. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. 264 с.
  6. Грунiг Дж. Е., Хант Т. Управління зв’язками з громадськістю. Київ : Альянс, 2004. 328 с.
  7. Жалба І. О. Теоретичні підходи до визначення поняття «маркетингові комунікації». Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Сер. : Економічні науки. 2013. Вип. 3. С. 213–217.
  8. Завадський І. В. Комунікаційний менеджмент в освіті : навч. посіб. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2021. 248 с.
  9. Зоріна О. І., Сиволовська О. В., Нескуба Т. В., Мкртичьян О. М. Маркетингові комунікації : навч. посіб. Харків : УкрДУЗТ, 2022. 228 с.
  10. Кардаш В. Я. Маркетинг : підручник. Київ : Центр учбової літератури, 2017. 560 с.
  11. Кіндрацька Г. І. Зв’язки з громадськістю в освіті : навч.-метод. посіб. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. 196 с.
  12. Кіслов Д. Система маркетингових комунікацій. Вісник КНТЕУ. 2018. № 1. С. 29–36.
  13. Кожухівська Р. Б. Суть і принципи реалізації інтегрованих маркетингових комунікацій. Бізнес Інформ. 2018. Вип. 3 (422). С. 362–367.
  14. Корнеліссен Дж. Корпоративні комунікації: теорія та практика. Львів : Видавництво Українського Католицького Університету, 2014. 304 с.
  15. Король І. В. Маркетингові комунікації : навч.-метод. посіб. Умань : Візаві, 2018. 191 с.
  16. Котлер Ф., Армстронг Г. Принципи маркетингу. Київ : Наш формат, 2019. 736 с.
  17. Кутовий С. М., Паніотова В. І. Маркетингові комунікації : навч. посіб. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2020. 256 с.
  18. МакКвейл Д. Теорія масової комунікації МакКвейла. Київ : Академвидав, 2010. 486 с.
  19. Мініна Н. С., Махиня Т. А. Особливості маркетингових комунікацій закладу загальної середньої освіти. Позиціонування закладів освіти на ринку освітніх послуг в умовах воєнного стану : зб. тез. ІV Всеукр. наук.-метод. семінару. С. 86.
  20. Ніколаєнко Ю. В. Інтегровані комунікації в системі управління вищою освітою : монографія. Суми : СумДУ, 2022. 290 с.
  21. Філл К. Маркетингові комунікації: інтерактивність, спільноти і контент. Київ : Основи, 2009. 520 с.
  22. Шрамм В. Процес і ефекти масової комунікації. Нью-Йорк : Free Press, 1954. 312 с.

Статтю було отримано 09.04.2025


Quote article, APA style

Мірзоєв Джавід Ширзад огли. 09.04.2025 . Підходи до формування маркетингових комунікацій в умовах диджиталізації освітнього процесу в закладах освіти. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2025 / #2. 300-304pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-58

Quote article, MLA style

Мірзоєв Джавід Ширзад огли. "Підходи до формування маркетингових комунікацій в умовах диджиталізації освітнього процесу в закладах освіти". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 09.04.2025 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-58

Quote article, translit

Mіrzoєv Dzhavіd Shirzad ogli. "Pіdhodi do formuvannya marketingovih komunіkacіy v umovah didzhitalіzacії osvіtnogo procesu v zakladah osvіti". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 09.04.2025 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-58