УДК: 364.086:316.334.2
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-60
JEL classification: M14
У сучасних умовах значна частка підприємств, чий бізнес активно розвивається, шукають нові способи підвищення ефективності, що часто пов’язується з масштабуванням. Обмежені ресурси, відсутність необхідної експертизи чи недостатня конкурентоздатність можуть змінити стратегічні плани підприємства. З’ясовано, що питання стратегічного масштабування для бізнесу є бажаною перспективою, а також складною процедура, яка має чітке обґрунтування доцільності та обмеження. Проведено аналіз організаційних умов стратегічного масштабування бізнесу на засадах соціальної відповідальності (чинників впливу, передумов, принципів діяльності). Також приділено увагу проблемам, перевагам і ризикам при такій стратегії розвитку. Обґрунтовано, що сьогодні команда як внутрішній чинник впливу стає головним активом підприємства. Такий контекст розкриває ще один аспект корпоративної соціальної відповідальності під час реалізації стратегічного масштабування бізнесу.
Ключові слова: стратегічне масштабування, бізнес, соціальна відповідальність, транспарентність, цільовий ринок, партнерство, бізнес-процес, конвергенції законодавства, стратегія, розвиток.
Література
- Башинський Т. M&A як спосіб масштабування бізнесу. Що було, є і чого варто очікувати. Slideshare. URL: https://www.slideshare.net/lvivstartup/taras-bachynskyy-ma-ua.
- Біла І., Насікан Н. Корпоративна культура як складник соціальної відповідальності бізнесу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. № 5(16). С. 106-109.
- Букреєва Д.С., Денисенко К.В. Соціальна відповідальність бізнесу як основа забезпечення ділової активності підприємств: євроінтеграційний аспект. Економіка та суспільство. 2022. Випуск 38.
- Іпполітова І.Я., Ревенко О.В. Соціальна відповідальність бізнесу: стратегічний та інвестиційний аспекти. Інфраструктура ринку. 2020. Випуск 42. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct42-30.
- Грінько А.П., Гринько П.Л., Ушакова Н.Г., Андросова Т.В., Кулініч О.А., Помінова І.І. Методологія керування бізнесом в умовах цифровізації: монографія. Харків: МОНОГРАФ, 2022. 199 с.
- Пилипів І. Український експорт може зрости на 9% у 2024 році. Прогноз Мінекономіки. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2024/01/5/708431/.
- Плохій К. Масштабування або коротко про захоплення ринків. Press Assotiation. URL: https://pressassociation.org.ua/ua/masshtabuvannya-abo-korotko-pro-zahoplennya-rinkiv/.
- Ревенко О.В., Ревенко Т.В. Інформаційне забезпечення державної євроінтеграційної політики України та його роль у регулювання бізнес-середовища. Теорія та практика державного управління. 2021. Випуск 2(73). рр. 176-187.
- Соціальна відповідальність бізнесу в умовах війни. Cases Media. URL: https://cases.media/en/news/socialna-vidpovidalnist-biznesu-v-umovakh-viini.
Статтю було отримано 25.09.2023
Quote article, APA style
Лепейко Тетяна Іванівна, Горюк Євгеній Іванович, Омаров Ельвін Шхін огли. 25.09.2023. Передумови та особливості стратегічного масштабування бізнесу на принципах соціальної відповідальності. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2023 / #4. 376-380pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-60
Quote article, MLA style
Лепейко Тетяна Іванівна, Горюк Євгеній Іванович, Омаров Ельвін Шхін огли. "Передумови та особливості стратегічного масштабування бізнесу на принципах соціальної відповідальності". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 25.09.2023. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-60
Quote article, translit
Lepeyko Tetyana Іvanіvna, Goryuk Єvgenіy Іvanovich, Omarov Elvіn Shhіn ogli. "Peredumovi ta osoblivostі strategіchnogo masshtabuvannya bіznesu na principah socіalnoї vіdpovіdalnostі". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 25.09.2023. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-60
