УДК 657.471
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-8
JEL classification: М31, М41
Міжнародний досвід обліку маркетингових витрат охоплює різні підходи і практики, що впливають на управлінські рішення та звітність підприємств по всьому світу. Тому метою статті є узагальнення пріоритетних міжнародних підходів визнання та оцінювання маркетингових витрат у фінансовій звітності. Установлено, що до основних документів, які регламентують їх облікове відображення, належать МСФЗ 38 «Нематеріальні активи» та МСФЗ 15 «Дохід від договорів з клієнтами». Виявлено, що одним з найперспективніших видів маркетингу є цифровий, що підтверджується розмірами його фінансування в країнах Європи. Узагальнено міжнародні стандарти, які регламентують облік маркетингових витрат. Одержані результати можуть бути використані під час вдосконалення вітчизняних П(С)БО та розробленні внутрішніх регламентів суб’єктів господарювання.
Ключові слова: маркетингові витрати, облік, МСФЗ, маркетинг, реклама.
Список літератури
- Ackerman S. How To Account for Digital Marketing Expenses. URL: https://sackermanconsulting.com/how-to-account-for-digital-marketing-expenses/.
- Advertising costs. URL: https://viewpoint.pwc.com/dt/us/en/pwc/accounting_guides/ifrs_and_us_gaap_sim/ifrs_and_us_gaap_sim_US/chapter_6_assetsnonf_US/610_advertising_costs_US.html#pwc-topic.dita_1701165301210135.
- Advertising Costs: Expense Account or Asset? URL: https://accountinginsights.org/advertising-costs-expense-account-or-asset/.
- Bendle N. T, Wang X. (S.). Marketing accounts. International Journal of Research in Marketing. 2017. Vol. 34. Is. 3. Р. 604-621. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2017.03.002.
- Chinese accounting standards vs. international financial reporting standards: what are the main differences? 2020. URL: https://www.hawksford.com/insights-and-guides/china-business-guides/chinese-accounting-standards-vs-ifrs#:~:text=What%20are%20the%20Chinese%20accounting,most%20if%20not%20all%20industries.
- Digital advertising spending in Europe from 2006 to 2023. URL: https://www.statista.com/statistics/307005/europe-online-ad-spend/#:~:text=In%202023%2C%20digital%20advertising%20spending,stood%20at%2092%20billion%20euros.
- IAS 38 – Goods required for promotional activities. URL: https://www.iasplus.com/en/meeting-notes/ifrs-ic/2017/june/ias-38.
- Makrides A., Vrontis D., Christofi M. The Gold Rush of Digital Marketing: Assessing Prospects of Building Brand Awareness Overseas. Business Perspectives and Researc. 2020. № 8 (1). DOI: https://doi.org/10.1177/2278533719860016.
- Recognition and Cost of Intangible Assets (IAS 38). URL: https://ifrscommunity.com/knowledge-base/recognition-and-cost-of-intangible-assets/.
- Thanh Thuy Т. Т., Klymova E. Assessment of marketing costs on the example of Apple and Samsung companies. Technology audit and production reserves. 2022. № 4 (4/66). Р. 14-17. DOI: 10.15587/2706-5448.2022.265572.
- Tudose M. B., Alexa L. The effect of marketing expenses on car sales – an empirical analysis. MATEC Web of Conferences. 2017. № 126. DOI: 10.1051/matecconf/201712604004.
- Ясишена В. Структура і оцінка нематеріальних активів за різними рівнями стандартизації. Світ фінансів. 2019. № 1 (58). С. 145-156.
- Бездушна Ю. С. Інформаційне забезпечення управління в аграрному секторі економіки: стан та перспективи удосконалення. Облік і фінанси. 2017. № 4(78). С. 6-12.
Статтю було отримано 10.08.2024
Quote article, APA style
Замула Ірина Валеріївна, Садовська Ірина Борисівна, Гнатьєва Тетяна Миколаївна, Ткачук Галина Олександрівна. 10.08.2024. Міжнародний досвід бухгалтерського обліку маркетингових витрат. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2024 / #3. 47-51pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-8
Quote article, MLA style
Замула Ірина Валеріївна, Садовська Ірина Борисівна, Гнатьєва Тетяна Миколаївна, Ткачук Галина Олександрівна. "Міжнародний досвід бухгалтерського обліку маркетингових витрат". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 10.08.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-8
Quote article, translit
Zamula Іrina Valerіїvna, Sadovska Іrina Borisіvna, Gnatєva Tetyana Mikolaїvna, Tkachuk Galina Oleksandrіvna. "Mіzhnarodniy dosvіd buhgalterskogo oblіku marketingovih vitrat". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 10.08.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-8
