УДК: 658.012
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-9
JEL classification: L10
У статті розглянуто методологічний базис формування системи стратегій підприємства. Автор детально аналізує сучасні підходи до стратегічного управління та визначає основні принципи, які необхідно враховувати під час формування стратегій. Представлено методологічний базис формування системи стратегій підприємства за складовими та результатами. Наведено авторське бачення поняття «система стратегій підприємства». Стратегічний інструментарій визначено як сукупність методів, прийомів, способів, підходів для формування системи стратегій підприємства. Науково-методичний підхід до формування стратегічного інструментарію представлено за етапами формування, основними завданнями та результатами формування стратегічного інструментарію. Результати дослідження показують, що ефективна стратегічна система вбирає в себе елементи стратегічного аналізу, планування, реалізації та контролю і базується на ясних місії і цілях підприємства. Також виявлено, що важливу роль у формуванні стратегій відіграють зовнішнє та внутрішнє середовище підприємства, конкурентна ситуація на ринку та ресурси підприємства. Отримані результати можуть бути корисними для менеджменту підприємств під час розроблення своєї стратегічної системи.
Ключові слова: стратегія, система стратегій, формування системи стратегій, методологічний базис, концептуальна тривекторна модель розвитку підприємства, форми-шаблони ведення бізнесу.
Література
- Чепелюк М.І. Інструментарій стратегічного управління в контексті сучасних концепцій та трендів світового економічного розвитку: монографія. Харків: ФОП Лібуркіна Л.М., 2021. 396 с.
- Чепелюк М.І. Концептуальні засади формування системи стратегій підприємства. Бізнес Інформ. 2022. №6. С. 117-121.
- Василенко В.О., Ткаченко Т.І. Стратегічне управління: навч. посібник. Київ: ЦУЛ, 2003. 396 с.
- Пархоменко Н. О., Отенко В.І. Підходи та методи оцінювання розвитку українських транснаціональних бізнес-систем. Бізнес-Інформ. 2016. No 10. С. 250-255.
- Наливайко А.П. Теорія стратегії підприємства. Сучасний стан та напрямки розвитку: монографія. Київ: КНЕУ, 2001. 228 с.
- Шершньова З.Є., Оборська С.В. Стратегічне управління. Київ: КНЕУ, 1999. 384 с.20.
- Porter M.E., Kramer M.R. Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility. Harvard Business Review. 2006. P. 78-92.
- Сhandler A.D. Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise. 1962. 455с.
Статтю було отримано 05.09.2023
Quote article, APA style
Чепелюк Маргарита Ігорівна. 05.09.2023. Методологічний базис формування системи стратегій підприємства. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2023 / #4. 59-63pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-9
Quote article, MLA style
Чепелюк Маргарита Ігорівна. "Методологічний базис формування системи стратегій підприємства". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 05.09.2023. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-9
Quote article, translit
Chepelyuk Margarita Іgorіvna. "Metodologіchniy bazis formuvannya sistemi strategіy pіdpriєmstva". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 05.09.2023. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-9
