УДК: 332.122:338.43(1-32):339.92

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-26

Газуда Сергій Михайлович,
кандидат економічних наук, доцент, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»
https://orcid.org/0000-0001-8148-6783

JEL classification: Q13

У статті обґрунтовано особливості побудови механізму формування і розвитку брендингу аграрних регіонів. Метою дослідження є визначення елементів механізму формування та розвитку брендингу аграрних регіонів. У процесі дослідження застосовано загальнонаукові методи узагальнення та системного аналізу для обґрунтування підходів до створення механізму формування і розвитку брендингу регіонів, виокремлення чинників впливу на забезпечення його ефективності. Запропонований автором підхід до побудови механізму формування та розвитку брендингу аграрних регіонів в умовах євроінтеграції є підґрунтям до формування наукової новизни та прикладного застосування проведених досліджень. У процесі дослідження подано власне бачення змістовної наповнюваності поняття механізму формування та розвитку брендингу аграрних регіонів як сукупності елементів, які, реалізуючи відповідні функції, методи, інструменти, систему забезпечення, дозволять вибудувати ідеологію, розробити стратегію та диференційовано виробити модель брендингу згідно з утвореним бренд-капіталом аграрного регіону.

Ключові слова: аграрні регіони, механізм формування і розвитку, модель брендингу, взаємодія, зацікавлені сторони, умови євроінтеграції, бренд-капітал.

Література

  1. Бойко М.Г. Організаційно-економічний механізм формування національного бренду. Теоретичні та прикладні питання економіки. Випуск 21. С. 304-311. URL: http://tppe.econom.univ.kiev.ua/data/2010_21/Zb21_40.pdf.
  2. Всесвітня конвенція про авторське право. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_052#Text.
  3. Господарський кодекс. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text.
  4. Конституція України. URL: https://www.president.gov.ua/documents/constitution.
  5. Нечай О. Маркетинг регіону, як метод підвищення конкурентоспроможності. Економіка і регіон. 2010. № 25. С.41-
  6. Про захист від недобросовісної конкуренції: Закон України № 236/96-ВР від 7 червня 1996 р. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/236/96-%D0%B2%D1%80#Text.
  7. Про охорону прав на винаходи і корисні моделі: Закон України № 3687-XII від 15 грудня 1993 р. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3687-12#Text.
  8. Про охорону прав на знаки для товарів і послуг: Закон України № 3689-XII від 15 грудня 1993 р. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3689-12#Text.
  9. Про правову охорону географічних зазначень: Закон України № 752-XIV від 16 червня 1999 р. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/752-14#Text.
  10. Романюк С.А., Студінська Г.Я. Стратегічні підходи до формування регіонального бренду. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. 2014. II(6). 36. P. 28-31.
  11. Cтудінська Г.Я. Територіальний бренд як механізм реінкарнації депресивних регіонів України. Проблемні питання економіки України та її регіонів. 2015. №1(17). URL:https://economics.net.ua/files/archive/2015/No1/62-72.pdf.
  12. Цивільний кодекс. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text.
  13. Шатава Ю.Л., Карпищенко М.Ю. Механізм розробки бренда території. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 4. С. 324-329. URL: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/ files/mmi2012_4_324_329.pdf.
  14. Яцюк Д.В. Брендингова політика і стратегія розвитку бренду: термінологічна невизначеність. Ефективна економіка. 2015. № 3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2015.
  15. Aaker D.A. Building Strong Brands. London: Simon and Schuster, 2002. 370 p.
  16. Anholt S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. 1-st edition. Palgrave Macmillan, 2007. 160 p.
  17. Gazuda S., Almashiy Y., Gazuda L., Kovalska L., Suvorova S. The mechanism of the branding development of agrarian regions in the conditions of the european integration. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. 2024. № 46(1). Р. 112- DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2024.12.
  18. Go F., Govers R. Place Branding: Global, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced. NY: Palgrave Macmillan, 2009. 256р.
  19. Keller K.L. Branding and Brand Equity. Cambridge, Mas.: Marketing Science Institute, 2002. 86 p.

Статтю було отримано 15.03.2024


Quote article, APA style

Газуда Сергій Михайлович. 15.03.2024. Механізм формування та розвитку брендингу аграрних регіонів. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2024 / #2. 157-161pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-26

Quote article, MLA style

Газуда Сергій Михайлович. "Механізм формування та розвитку брендингу аграрних регіонів". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 15.03.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-26

Quote article, translit

Gazuda Sergіy Mihaylovich. "Mehanіzm formuvannya ta rozvitku brendingu agrarnih regіonіv". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 15.03.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-26