УДК 658.8:004

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-64

Немченко Валерій Вікторович,
д.е.н., професор, завідувач кафедри обліку та аудиту,
Одеський національний технологічний університет
https://orcid.org/0000-0002-2984-3357
Герасимчук Олександр Володимирович,
аспірант Одеського національного технологічного університету
https://orcid.org/0009-0003-6612-7303
Загора Роман Валерійович,
аспірант кафедри торговельного підприємництва, товарознавства та управління бізнесом,
Одеський національний технологічний університет
https://orcid.org/0009-0003-6389-6895
Озарко Катерина,
к. е. н., доцент кафедри менеджменту та маркетингу, директор науково-дослідного інституту інфокомунікацій,
Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку
https://orcid.org/0000-0002-1452-0686
Цикалюк Роман Анатолійович,
здобувач, Міжнародний університет бізнесу і права
https://orcid.org/0009-0009-0546-6954

JEL classification: M31; O33

У статті розглянуто ключові аспекти маркетингової товарної політики підприємства, що спрямовані на забезпечення конкурентоспроможності та максимізацію прибутковості через ефективне управління продуктами. В дослідженні представлено комплекс складових маркетингової товарної політики, зокрема асортиментну, інноваційну, політику якості, управління життєвим циклом продукту, позиціонування та ціноутворення. Виявлено, що кожна з цих складових є критично важливою для успіху підприємства на ринку, їх інтеграція у загальну стратегію розвитку забезпечує гармонійне управління товарним портфелем і задоволення потреб споживачів. Зокрема, гнучкість у формуванні асортиментної політики включає рішення щодо ширини, глибини та структури асортименту, ефективне ціноутворення та позиціонування товару дозволяють підприємствам досягти балансу між максимізацією прибутку і задоволенням потреб споживачів. Цінові стратегії мають значний вплив на попит, конкурентоспроможність і прибутковість підприємства. Позиціонування продукту тісно пов’язане з ціноутворенням і передбачає створення унікального образу продукту в свідомості споживачів. Обґрунтовано, що внутрішні фактори (корпоративна стратегія, ресурсний потенціал і організаційна культура) суттєво впливають на формування маркетингової товарної політики підприємства, забезпечуючи її адаптацію до змін внутрішнього середовища. Зовнішні фактори, зокрема економічні умови, соціальні та культурні тренди, технологічний прогрес і конкуренція, створюють виклики і можливості для підприємств, змушуючи їх адаптувати свою товарну політику відповідно до змін на ринку.

Ключові слова: маркетингова товарна політика, цифровізація, ціноутворення, позиціонування, маркетингова стратегія.

Література

  1. Дячков Д. В. Потапюк І. П., Яковенко І. О. Особливості товарної політики підприємства. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. Вип. 4 (27). С. 46-51. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.27-8.
  2. Потапюк І. П., Прокопенко О. В., Родько О. С. Особливості формування товарно-цінової політики сучасних підприємств. Інфраструктура ринку. 2019. № 36/2019. С. 254–259.
  3. Baranyk Z., Reznichenko A., Buksina I., Titov V., Artemenko A. Marketing Product Pricing as an Element of the Competitiveness of Enterprises. Problems of Innovation and Investment Development. 2023. №8. DOI: https://doi.org.10.33813/2224-1213.30.2023.8.
  4. Diadyk T., Danylenko V. Strategies and tactics of psychology of marketing pricing policy. Market Infrastructure. 2023. Vol. 70. P. 1-5. DOI: https://doi.org.10.32782/infrastruct70-15.
  5. Соколюк К. Ю., Кучер В. В. Позиціонування товару як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку. Інфраструктура ринку. 2018. Вип. 25. С. 455-459.
  6. Шургот Б. Й. Аналіз факторів впливу на формування товарної політики підприємства. Науковий вісник Українського державного лісотехнічного університету. 2002, Вип. 12.8. С. 208-213.
  7. Безугла Л. С., Агафонов О. Д., Гладкий Д. Р. Формування маркетингової товарної політики. Інфраструктура ринку. 2019. № 35. С. 133–137.
  8. Білошкурська Н. В. Фактори і критерії маркетингового ціноутворення. Пріоритети розвитку національної економіки в умовах євроінтеграції України: Зб. матеріалів VI Міжнар. наук.-практ. конф. у заочній формі (26 лютого 2015 р.) Умань, 2015. С. 13–14.
  9. Голуб В. Вплив цифровізації на розробку маркетингової стратегії в підприємницькій діяльності. Галицький економічний вісник. 2024. Вип. 1(86). С. 171-177. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2024.01.171.
  10. Руденко М., Кирилюк Є., Хуторна М. Цифровізація: маркетингові тренди та платформи реалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. Т. 5-6. № 294-295. С. 80–87. DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2022-5-6-294-295-80-87.
  11. Пономаренко І. Особливості формування маркетингових комунікацій в умовах цифровізації. Таврiйський науковий вiсник. 2021. № 7. С. 91–96. DOI: https://doi.org/10.32851/2708-0366/2021.7.11.

Статтю було отримано 12.04.2025


Quote article, APA style

Немченко Валерій Вікторович, Герасимчук Олександр Володимирович, Загора Роман Валерійович, Озарко Катерина, Цикалюк Роман Анатолійович. 12.04.2025 . Маркетингова товарна політика в умовах цифрової економіки. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2025 / #2. 333-336pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-64

Quote article, MLA style

Немченко Валерій Вікторович, Герасимчук Олександр Володимирович, Загора Роман Валерійович, Озарко Катерина, Цикалюк Роман Анатолійович. "Маркетингова товарна політика в умовах цифрової економіки". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 12.04.2025 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-64

Quote article, translit

Nemchenko Valerіy Vіktorovich, Gerasimchuk Oleksandr Volodimirovich, Zagora Roman Valerіyovich, Ozarko Katerina, Cikalyuk Roman Anatolіyovich. "Marketingova tovarna polіtika v umovah cifrovoї ekonomіki". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 12.04.2025 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-64