УДК: 330.322

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-4

Устік Тетяна Володимирівна,
доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу та логістики,
Сумський національний аграрний університет
https://orcid.org/0000-0001-9967-0669

JEL classification: M 31

На сучасному етапі розвитку все більшого значення набуває забезпечення конкурентоспроможності регіону з урахуванням концепції сталого розвитку. Визначено технології та інструменти реалізації маркетингу регіонів, проведено аналіз їх переваг і недоліків. Також виокремлено проблемні аспекти використання цих інструментів. На основі проведеного аналізу стратегій сталого регіонального розвитку подано перелік ключових рекомендацій щодо формування відповідних стратегій з метою більш ефективної реалізації його положень.

Доведено, що маркетинг регіону можливо ефективно реалізувати тільки за умов узгодження eсіх аспектів його специфіки в соціальній, керованій та відтворювальній площині. Приділено увагу викликам та проблемним аспектам формування маркетингу регіонів в умовах воєнного стану в Україні, зокрема щодо безпеки, зниження привабливості інвестицій, репутаційних ризиків, переорієнтації маркетингових стратегій та специфічних вимог комунікації.

Ключові слова: маркетинг регіону, стратегія сталого розвитку, технології та інструменти маркетингу, привабливість регіону, інвестиції, безпека, бренд регіону.

Література

  1. Звєряков М.І., Кухарська Н.О., Клевцевич Н.А., Шараг О.С. Стратегування регіонального розвитку: теорія, методологія, концепція: монографія. Одеса: Одеський національний економічний університет МОН України. Атлант ВОІ СОІУ, 2019. 241 с.
  2. Дудкіна О. Маркетинг територій як інструмент забезпечення конкурентоспроможного розвитку. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2016. № 21. С. 9-13. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rarpsu_2016_21_4.
  3. Копчак Ю.С., Васюк І.В., Григорук А.А. Маркетинг територій як інструмент ефективності функціонування регіону. Наукові перспективи. 2021. № 11 (17). С. 270-280.
  4. Терещенко Т.В., Мощанець А.А. Практичні аспекти формування маркетингової спрямованості у діяльності органів місцевого самоврядування. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2022. № 2. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2156-2022.2.31.
  5. Стратегія регіонального розвитку: нові виклики, плани та цифрові технології. Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України. 2023. URL: https://decentralization.ua/news/17047.
  6. Омельяненко В.А., Омельяненко О.М., Артюхова Н.О. Маркетинг цифрових інновацій у контексті сталого розвитку регіону. Економiка та держава. 2021. № 4. С. 72-77. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.4.72.
  7. Тєлєтов О.С., Летуновська Н.Є. Інноваційно-маркетингові перспективи в умовах створення сільських територіальних громад. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2018. Випуск 6 (76). С. 71-76.
  8. Шашина М.В., Солосіч О.С., Місяйло О.В., Очеретяна О.В. Аналіз стратегій регіонального розвитку в контексті імплементації засадничих положень концепції смарт-спеціалізації у національну політику розвитку регіонів. Ефективна економіка. 2021. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8873.

Статтю було отримано 15.02.2024


Quote article, APA style

Устік Тетяна Володимирівна. 15.02.2024. Маркетинг регіонів як складова стратегії сталого розвитку: виклики, перспективи та інструментарій. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2024 / #2. 28-32pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-4

Quote article, MLA style

Устік Тетяна Володимирівна. "Маркетинг регіонів як складова стратегії сталого розвитку: виклики, перспективи та інструментарій". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 15.02.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-4

Quote article, translit

Ustіk Tetyana Volodimirіvna. "Marketing regіonіv yak skladova strategії stalogo rozvitku: vikliki, perspektivi ta іnstrumentarіy". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 15.02.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-4