УДК 658.8:658.15:004.738.5:005.591.6

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-49

Закусило Вадим Володимирович,
здобувач PhD,
Хмельницький національний університет
https://orcid.org/0009-0004-6879-3913

JEL classification: D80; G32; L21; M31; O33

Метою статті є теоретичне обґрунтування та систематизація функціональних аспектів маркетингового забезпечення економічної безпеки підприємства в умовах цифрової трансформації. У дослідженні використано методи аналізу, узагальнення, систематизації наукових джерел, а також структурно-функціональний підхід до визначення ролі маркетингового забезпечення в системі економічної безпеки підприємства. Встановлено, що сучасний маркетинг виконує низку стратегічно важливих функцій (інформаційну, аналітичну, репутаційну, клієнтську, комунікаційну, інноваційно-адаптаційну та стратегічно-координаційн), що сприяють зміцненню стійкості підприємства до внутрішніх і зовнішніх ризиків. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні маркетингу як ключового функціонального компонента інтегрованої системи забезпечення економічної безпеки підприємства в умовах цифрової трансформації. Практична значущість дослідження полягає у можливості використання його результатів для розробки ефективних стратегій ризик-менеджменту та впровадження маркетингових інновацій з метою зміцнення економічної безпеки підприємства в умовах цифрової трансформації. Перспективи подальших досліджень стосуються аналізу впливу маркетингових інновацій на економічну безпеку підприємства в умовах цифрових трансформацій.

Ключові слова: економічна безпека, маркетингове забезпечення, цифрова трансформація, функції маркетингу, управління ризиками.

Література

  1. Асамоах-Черемех Д. Маркетингові інструменти забезпечення економічної безпеки підприємства: сутність та класифікація. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2021. № 6, т. 2. С. 130–134. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-21.
  2. Бойко І. В. Маркетингове забезпечення економічної безпеки підприємств : дис. … канд. екон. наук : 21.04.02. ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК». Київ, 2021. 259 с.
  3. Завербний А. С., Налутка П. В. Роль репутаційного менеджменту для підприємства під час кризових ситуацій: стратегія інформаційної війни. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 62. С. 665–670. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-96.
  4. Кульчицький І. І. Цифрова економіка та економічна безпека підприємства: стратегії управління. Актуальні питання економічних наук. 2024. № 6. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14575016.
  5. Рудніченко Є. М., Яремчук О. С., Гайдук О. О., Петяк А. М. Економічна безпека підприємства: теоретичні основи і сучасний погляд. Development of Service Industry Management. 2024. № 4 (8). С. 316–320. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2024-8(47).
  6. Савченко О. В. Маркетингові аспекти в системі забезпечення економічної безпеки бізнесу. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. № 1 (338). С. 296–303. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-44.
  7. Штангрет І. А. Розвиток системи економічної безпеки підприємства в умовах цифрової трансформації економіки : дис. … д-ра філософії : 073 – менеджмент. Львівський державний університет внутрішніх справ. Львів, 2024. 249 с.
  8. Illiashenko S., Bilovodska O., Tsalko T., Tomchuk O., Nevmerzhytska S., Buhas N. Opportunities, threats and risks of implementation the innovative business management technologies in the post-pandemic period COVID-19. WSEAS Transactions on Business and Economics. 2022. Vol. 19. P. 1215–1229. DOI: https://doi.org/10.37394/23207.2022.19.107.
  9. Kopec A. Innovative approaches to crisis management within the context of balanced economic security. Expert: International Interdisciplinary Scientific Journal. 2024. Vol. 1, No. 5. P. 28–41. DOI: https://doi.org/10.62034/2815-5300/2024-v1-i5-003.
  10. Kotler P., Armstrong G. Principles of Marketing. 18th ed. Harlow, United Kingdom : Pearson Education Limited, 2020. 736 p.

Статтю було отримано 25.03.2025


Quote article, APA style

Закусило Вадим Володимирович. 25.03.2025 . Функціональні аспекти маркетингового забезпечення економічної безпеки підприємства в цифрову епоху. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2025 / #2. 250-253pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-49

Quote article, MLA style

Закусило Вадим Володимирович. "Функціональні аспекти маркетингового забезпечення економічної безпеки підприємства в цифрову епоху". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 25.03.2025 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-49

Quote article, translit

Zakusilo Vadim Volodimirovich. "Funkcіonalnі aspekti marketingovogo zabezpechennya ekonomіchnoї bezpeki pіdpriєmstva v cifrovu epohu". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 25.03.2025 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-49