УДК 37.014.6:005.642.4
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-38
JEL classification: A20; I21
Наукова стаття присвячена розгляду теоретичних аспектів поняття «фідбек», зокрема у системі освіти. Зазначено проблеми та перспективи застосування фідбеку в освітньому процесі. Визначено особливості фідбеку як інструменту управління розвитком закладів вищої освіти в умовах сьогодення. Акцентовано увагу на те, що необхідно зосереджувати зусилля на напрямах організаційного забезпечення управління комунікаціями в закладах вищої освіти, спрямованих на розвиток сфери вищої освіти в Україні загалом. Зазначено, що одним із найважливіших і найпоширеніших інструментів комунікації є зворотний зв’язок. Виокремлено основні завдання фідбеку, виконання яких забезпечує ефективне управління розвитком закладів вищої освіти. Визначено та охарактеризовано основі типи та види зворотного зв’язку. Приділено увагу загальноприйнятому та найоптимальнішому методу фідбеку – The Sandwich Method.
Ключові слова: зворотний зв’язок, фідбек, види фідбеку, управління розвитком закладів вищої освіти, науково-педагогічні працівники, здобувачі вищої освіти.
Література
- Проніков О.К. Менеджмент закладів вищої освіти та його вплив на якість знань студентів. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка. 2021. Том 169 № 13. С. 16-20.
- Гагарін М. Управління розвитком закладу освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2023. Випуск 2. С. 138-144.
- Ковальчук М.В. Організаційне та фінансове забезпечення стратегії управління комунікаціями у закладах вищої освіти. Modern problems of science, education and society: the 6th International scientific and practical conference. SPC «Sciconf.com.ua», Kyiv, Ukraine. 2023. С. 472-474.
- Метод сендвіча у зворотному зв’язку: чи варто ним користуватись у 2021 році. Make it in Ukraine. URL:https://www.makeitinua.com/posts-ua/the-feedback-sandwich-pros-and-cons-metod-sendvicha-u-zvorotnomu-zvyazku-chi-varto-nim-koristuvatis-u-2021-roci.
- Гончарова О.А., Маслова А.В. Фідбек у системі освіти: проблеми та перспективи. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 83. С. 42-46.
- Akkuzu N. The Role of Different Types of Feedback in the Reciprocal Interaction of Teaching Performance and Self-efficacy Belief. Australian Journal of Teacher Education. 2014. Vol. 39. № 3. P. 36-66. DOI:https://doi.org/10.14221/ajte.2014v39n3.3.
- Carless D., Boud D. The development of student feedback literacy: enabling uptake of feedback. Assessment & Evaluation in Higher Education. 2018. Vol. 43. № 8. P. 1315-1325. DOI:https://doi.org/10.1080/02602938.2018.1463354.
- Mandouit L. Using student feedback to improve teaching. Educational Action Research. 2018. Vol. 26. № 5. P. 755-769. DOI:https://doi.org/10.1080/09650792.2018.1426470.
- Trubitsyna O., Demchenko V. Менеджмент закладів вищої освіти: застосування інновацій. Social work and education. №7 (3). С. 383-393.
Статтю було отримано 18.07.2024
Quote article, APA style
Потапюк Ірина Петрівна, Яснолоб Ілона Олександрівна. 18.07.2024. Фідбек як інструмент управління розвитком закладів вищої освіти в умовах сьогодення. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2024 / #3. 220-224pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-38
Quote article, MLA style
Потапюк Ірина Петрівна, Яснолоб Ілона Олександрівна. "Фідбек як інструмент управління розвитком закладів вищої освіти в умовах сьогодення". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 18.07.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-38
Quote article, translit
Potapyuk Іrina Petrіvna, Yasnolob Іlona Oleksandrіvna. "Fіdbek yak іnstrument upravlіnnya rozvitkom zakladіv vischoї osvіti v umovah sogodennya". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 18.07.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-38
