УДК 339.138:658.7:658.8

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-3-1

Гриневич Людмила Володимирівна,
д.е.н., проф.
Харківський національний економічний університет
імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0000-0002-4757-5106
Князєва Олена Альбертівна,
д.е.н., проф.
завідувач кафедри економічної теорії і економіки підприємства,
Одеський державний аграрний університет
https://orcid.org/0000-0002-9853-0637
Педоренко Дмитро Анатолійович,
аспірант PhD кафедри менеджменту і маркетингу,
ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»
https://orcid.org/0009-0003-4768-696X

JEL classification: M31, L81, R41

У статті досліджено вплив маркетингової стратегії на формування складових інформаційно-логістичної системи торговельного підприємства. Визначено взаємозв’язок між цілями маркетингової діяльності та інформаційними, технічними, організаційними й логістичними підсистемами. Обґрунтовано, що стратегія підприємства зумовлює вимоги до якості даних, продуктивності інформаційних технологій, координації бізнес-процесів і рівня клієнтського сервісу. Запропоновано систематизацію показників ефективності, що дає змогу комплексно оцінювати функціонування ІЛС та виявляти напрями удосконалення. Висвітлено роль інноваційних цифрових технологій у забезпеченні інтеграції маркетингових і логістичних процесів. Результати дослідження можуть бути використані при розробці маркетингових стратегій розвитку торговельних підприємств у сучасних умовах, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності та забезпеченню сталого розвитку.

Ключові слова: стратегія, маркетинг, маркетингова стратегія, інформаційно-логістична система, аналітичне забезпечення, торговельне підприємство, логістичні системи.

Література

  1. Гринів Н. Т., Равліковська А. А. Перебудова логістики в умовах воєнного стану. URL: https://zenodo.org/records/7411975.
  2. Як виглядатиме індустрія логістики та перевезень у 2023 році. URL: https://logist.fm/publications/yak-viglyadatime-industriya-logistiki-ta-perevezen-u-2023-roci.
  3. Завербний А. С., Двуліт З. П., Вуєк Х. І. Особливості формування логістичних ланцюгів в умовах війни та у післявоєнний період. Економіка та суспільство. DOI: № https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-54.
  4. Завербний А. С., Ломага Ю. Р. Проблеми та перспективи формування логістичних ланцюгів постачання у воєнний період за умови активізування євроінтеграції. Економіка та суспільство. № DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-23.
  5. Козак Ю. Г., Моісєєв Д. С. Сутність та особливості міжнародної логістики. URL: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/09/283.pdf.
  6. Крикавський Є. В., Чорнописька Н. В. Логістичні системи: навч. посіб. Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2009. 264 с.
  7. Литюга Ю., Морожик О. Логістика як ключовий фактор функціонування підприємства у військових умовах. URL: https://ir.kneu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/eb2b3d48-6355-4444-8404-9a168cc2874d/content.
  8. Логістика в умовах війни. Як зберегти та підтримувати експортні поставки. URL: https://www.mikhailenko.com.ua/24-05-2023/logistyka-v-umovah-vijny-yak-zberegty-ta-pitrymuvaty-eksportni-postavky/.
  9. Мащак Н. М. Логістика в умовах воєнного стану. Проблеми підготовки професійних кадрів з логістики в умовах глобального конкурентного середовища: зб. доповідей ХХ МНПК (м. Київ, 28–29 жовтня 2022 р.) Київ: НАУ, 2022. С. 134–137.
  10. Окландер М. А. Логістика: підручник. Київ: Центр учбової літератури, 2008. 346 с.
  11. Олійник Я. Б., Смирнов І. Г. Б. Міжнародна логістика: навч. посіб. Київ: Обрії, 2011. 540 с.
  12. OECD Economic Outlook. Volume 2025, Issue 1: Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). URL: https://www.oecd.org/en/publications/oecd-economic-outlook-volume-2025-issue-1_b168feb2-en/ukraine_5f9ebe34-en.html.
  13. Чухрай Н. І. Логістичне обслуговування: підруч. Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2006. 292 с.
  14. Шевчук А. Тренди розвитку міжнародної транспортної логістики. Modeling the development of economic systems. 2022. № 2. URL: https://mdes.khmnu.edu.ua/index.php/mdes/article/view/55.
  15. What is decision analytics and how can it help your business? Arcadis Gen. URL: https://www.arcadisgen.com/en/insights/what-is-decision-analytics-and-how-can-it-help-your-business.

Статтю було отримано 02.08.2025


Quote article, APA style

Гриневич Людмила Володимирівна, Князєва Олена Альбертівна, Педоренко Дмитро Анатолійович. 02.08.2025 . Аналіз впливу маркетингової стратегії на формування складових інформаційно-логістичної системи торговельного підприємства. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2025 / #3. 12-15pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-3-1

Quote article, MLA style

Гриневич Людмила Володимирівна, Князєва Олена Альбертівна, Педоренко Дмитро Анатолійович. "Аналіз впливу маркетингової стратегії на формування складових інформаційно-логістичної системи торговельного підприємства". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 02.08.2025 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-3-1

Quote article, translit

Grinevich Lyudmila Volodimirіvna, Knyazєva Olena Albertіvna, Pedorenko Dmitro Anatolіyovich. "Analіz vplivu marketingovoї strategії na formuvannya skladovih іnformacіyno-logіstichnoї sistemi torgovelnogo pіdpriєmstva". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 02.08.2025 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-3-1