УДК 338.001.36
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-66
JEL classification: L20; Q13; O30
Аграрний сектор економіки є основою виникнення ділових відносин з підприємствами різних сфер агропромислового комплексу та з багатьма підприємствами суміжних галузей виробництва життєво важливих товарів і послуг. Поточна глобальна нестабільність вимагає створення умов для формування сильної та стабільної системи функціонування суб’єктів аграрного бізнесу підприємств інших галузей національної економіки, що дозволяє підвищувати конкурентоспроможність вітчизняної продовольчої продукції на світовому та внутрішньому ринках. Аналіз сучасного стану бізнес-процесів в аграрному секторі дозволяє констатувати, що прояв результатів наукової діяльності у сільськогосподарському виробництві може бути виражено у вигляді інноваційної складової. На створення конкурентних стратегій підприємств впливає велика кількість факторів, кожен з яких є вагомим у процесі формування самої стратегії та стратегічного планування діяльності підприємства. Визначено, що під час формулювання стратегії необхідно досягти максимальної відповідності між внутрішніми факторами та можливостями підприємства з можливостями його оточення. Зазначено, що в реальності досягти ідеальної відповідності важко, тому необхідно у процесі розроблення стратегії знайти прийнятний баланс між різноманітними та конфліктними рішеннями. Ухвалюючи стратегічні рішення, необхідно зіставляти різні можливості, фактори та протиріччя. Конкурентні стратегії агропромислових підприємств у контексті інноваційного розвитку є важливим фактором їхнього успіху на глобальному ринку. Інновації сприяють підвищенню ефективності, адаптації до змін середовища та задоволенню сучасних потреб споживачів. Розроблення та впровадження таких стратегій потребує комплексного підходу, що враховує як внутрішні ресурси, так і зовнішні умови діяльності підприємств. Визначено, що конкурентна стратегія є важливим інструментом для забезпечення довгострокового успіху підприємства на ринку. Суб’єкти господарювання неспроможні вплинути та суттєво змінити фактори зовнішнього середовища, проте вони повинні враховувати їх для формування конкурентних стратегій. Крім того, усім суб’єктам господарювання необхідно бути гнучкими і здатними до відповідного реагування на нові фактори і виклики, що з’являються.
Ключові слова: чинники, стратегія, середовище, підприємство, розвиток, конкурентоспроможність.
Література
- Competitive Strategy. MBAskool. URL:https://www.mbaskool.com/business-concepts/marketing-andstrategy-terms/7394-competitive-strategy.html.
- Lambin Jean-J., Brondoni Silvio M. Ouverture de ‘Market-Driven Management’. Emerging Issues in Managemen. 2000. № 2. Р. 1-11. URL:www.unimib.it/symphonya.
- Luenendonk M. URL: https://www.cleverism.com/lexicon/competitive-advantage/.
- Porter M.E. Competitive strategy. Measuring business excellence. 1997. Vol.1(2). P. 12-
- Ареф’єва О., Пілецька С., Лістрова М. Формування конкурентної стратегії підприємства в системі антикризового управління. Економіка та суспільство. 2022. №43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-35.
- Грановська В.Г. Конкурентні стратегії розвитку аграрних підприємств у глобалізованому світі. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Економіка і менеджмент». 2016. Випуск 1. С. 84-90.
- Іванов Ю.Б. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: монографія. Харків: ІНЖЕК, 2006. 383 с.
- Кузнецова І.О., Горбатюк В.В. Сучасні підходи до формування конкурентної стратегії підприємства. Вісник соціально-економічних досліджень. 2020. № 3-4 (74-75). С. 109-120.
- Ступак І.О. Конкурентні стратегії як управлінська категорія. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Проблеми економіки та управління. 2010. № 684. С. 249-254.
- Фощій М.Д., Фощій П.М. Основні принципи та етапи формування конкурентної стратегії промислового підприємства. Вісник Національного технічного університету “ХПІ” (економічні науки). 2022. № 4. С. 67-71.
- Щурко У.В. Підходи до формування та реалізації конкурентних стратегій. Економіка і суспільство. 2018. №17. С. 403-405.
Статтю було отримано 30.07.2024
Quote article, APA style
Романюк Олександр Георгійович. 30.07.2024. Аналіз факторів впливу на конкурентні стратегії агропромислових підприємств у контексті інноваційного розвитку. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2024 / #3. 367-372pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-66
Quote article, MLA style
Романюк Олександр Георгійович. "Аналіз факторів впливу на конкурентні стратегії агропромислових підприємств у контексті інноваційного розвитку". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 30.07.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-66
Quote article, translit
Romanyuk Oleksandr Georgіyovich. "Analіz faktorіv vplivu na konkurentnі strategії agropromislovih pіdpriєmstv u kontekstі іnnovacіynogo rozvitku". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 30.07.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-66
