УДК 631.15:338.1
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-67
JEL classification: Q13; Q17; Q55; O33
Статтю присвячено дослідженню питань аналізу ефективності маркетингових заходів аграрних підприємств у процесі освоєння глобальних ринків. Метою дослідження є аналіз, систематизація та вдосконалення наявного теоретико-методичного забезпечення щодо аналізу ефективності маркетингових заходів аграрних підприємств у процесі освоєння глобальних ринків. У статті розглянуто сутність маркетингових заходів аграрних підприємств під час освоєння глобальних ринків. Виявлено, що маркетингові заходи в аграрному секторі мають специфічні особливості, обумовлені природно-кліматичними умовами, сезонністю виробництва та високим рівнем конкуренції на міжнародних ринках. Обґрунтовано важливість адаптації продукції, логістичних процесів і комунікаційних стратегій до вимог глобальних ринків. Окреслено маркетингові заходи для забезпечення конкурентоспроможності аграрних підприємств, таких як стандартизація продукції за міжнародними нормами, розробка довгострокових контрактів і застосування гнучких схем постачання. Особливу увагу приділено ціновій політиці, яка повинна враховувати коливання цін на сировину, енергоносії та валютний курс, а також іміджевим факторам, таким як репутація країни-виробника. Дослідження дозволило виявити, що інноваційні та цифрові технології, такі як Big Data, CRM-системи і штучний інтелект, значно підвищують ефективність маркетингових кампаній і дозволяють підприємствам швидше адаптуватися до змінюваних умов ринку. Важливою складовою є дотримання екологічних стандартів, що стає вимогою для успішного виходу на міжнародні ринки і підвищення довіри до продукції. У статті запропоновано етапи аналізу ефективності маркетингових заходів, включаючи вибір основних показників ефективності (KPI), збір даних і порівняльний аналіз та адаптацію. Наведено методи оцінювання впливу маркетингових заходів на стратегічні цілі підприємства, що допомагає оптимізувати стратегію і досягати кращих результатів на глобальних ринках. Обґрунтовано необхідність регулярного моніторингу та аналізу ефективності для адаптації маркетингової стратегії до змінюваних умов ринку. Дослідження показало, що маркетингові заходи є вагомим фактором успіху аграрних підприємств під час виходу на глобальні ринки. Вони повинні бути адаптовані до специфіки аграрного сектору і включати стратегічний аналіз ринкових можливостей, адаптацію продукції, ефективне просування та використання інноваційних технологій для забезпечення конкурентоспроможності на міжнародній арені.
Ключові слова: маркетингові заходи, маркетингові інструменти, агропідприємства, глобальні ринки, конкурентоспроможність, екологічні стандарти, цифровізація.
Література
- Мовчанюк А.В. Особливості управління маркетинговою діяльністю підприємств аграрного сектору України в умовах воєнного стану. Економіка і суспільство. 2023. № 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-27.
- Ільченко Т.В. Особливості маркетингу в агробізнесі. Агросвіт. 2019. №20. С. 19-23. DOI: https://doi.org/10.32702/2306,6792.2019.20.19.
- Кобернюк С.О. Розвиток аграрного маркетингу в Україні. Економіка і держава. 2019. № 5. С. 45-48. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2019.5.45.
- Мязіна Н.Б. Вплив процесів глобалізації на аграрний маркетинг. Ефективна економіка. 2013. №4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1958.
- Шталь Т.В., Астахова І.Е., Козуб В.О. Міжнародний маркетинг. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. 275 с.
- Моісєєва Н.І., Орел В.М. Трансформація та регіональні особливості маркетингу аграрних підприємств в умовах воєнного часу. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2023. Том 8. № 4. С. 64-68. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-10.
- Співаковська Т.В. Формування міжнародної маркетингової стратегії. Ефективна економіка. 2013. №2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1845.
- Проскурніна Н.В. Методичні засади оцінювання ефективності цифрових маркетингових заходів з використанням узагальненої функції бажаності Харрінгтона. Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. Серія „Економічні науки”. 2020. № 3. С. 144-161. DOI: https://doi.org/10.31359/2312-3427-2020-3-144.
- KPI: метрики ефективності маркетингу. Инфоник. 2022. URL: https://info.nic.ua/uk/blog-uk/kpi-klyuchovi-pokaznyky-efektyvnosti-marketyngu/.
- Галка Л. Ключові показники ефективності в маркетингу: що варто відстежувати та аналізувати. AIN. 2024. URL: https://ain.ua/2024/04/01/klyuchovi-pokaznyky-efektyvnosti-v-marketyngu-shho-varto-vidstezhuvaty-ta-analizuvaty/.
- Іванина Р., Міщенко С. Ключові показники ефективності маркетингу. Elit-Web. 2023. URL: https://elit-web.ua/ua/blog/kljuchevye-pokazateli-effektivnosti-marketinga.
- Пивавар І.В., Пономаренко О.О., Лісна І.Ф. Методика оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства. Бізнес Інформ. 2019. № 9. С. 345-354. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-9-345-354.
- Герасимяк Н.В., Ковальчук О.В., Даценко В.В. Методичний підхід до оцінювання ефективності маркетингового забезпечення діяльності підприємства. Економіка і суспільство. 2018. Випуск 19. С. 331-336. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-19-50.
Статтю було отримано 20.07.2024
Quote article, APA style
Сєров Володимир Володимирович. 20.07.2024. Аналіз ефективності маркетингових заходів аграрних підприємств у процесі освоєння глобальних ринків. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2024 / #3. 373-378pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-67
Quote article, MLA style
Сєров Володимир Володимирович. "Аналіз ефективності маркетингових заходів аграрних підприємств у процесі освоєння глобальних ринків". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 20.07.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-67
Quote article, translit
Sєrov Volodimir Volodimirovich. "Analіz efektivnostі marketingovih zahodіv agrarnih pіdpriєmstv u procesі osvoєnnya globalnih rinkіv". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 20.07.2024. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-67
