УДК 654.197:355.01(477)

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-78

Гармель Микита,
продюсер, ПР-фахівець,
Liberty media production
https://orcid.org/0000-0001-5509-6765

JEL classification: L82; Z11; H56; N40; P30

У статті досліджено феномен збереження та трансформації розважального контенту в українських медіа під час повномасштабної російської агресії з 2022 р. Проаналізовано функціональну роль розважальних форматів у підтримці психологічної стійкості населення, формуванні національної ідентичності та мобілізації суспільства. Проведено історичні паралелі з досвідом інших країн під час воєн, зокрема Великої Британії під час Другої світової війни та Боснії і Герцеговини у 1990-х рр. Дослідження базується на контент-аналізі українських телевізійних програм, онлайн-платформ і соціальних мереж за 2022-2024 рр. Встановлено, що розважальний контент набуває специфічних характеристик воєнного часу, поєднуючи традиційні розважальні функції з патріотичною, інформаційною та психотерапевтичною складовими.

Ключові слова: розважальний контент, медіа, телебачення, контент-аналіз, комунікації під час війни.

Література

  1. Галлін Д. С., Манчіні П. Сучасні медіа-системи: три моделі відносин ЗМІ та політики / пер. з англ. О. Насика. Київ : Наука, 2008. 320 с.
  2. Інформедійна грамотність – невід’ємна складова навчального процесу закладу вищої освіти : збірник статей / редкол. : В. Ф. Іванов (голов. ред.) [та ін.]. Київ : Академія української преси ; IREX ; Центр вільної преси, 2021. 400 с.
  3. Почепцов Г. Г. Сучасні інформаційні війни. Київ : Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2015. 497 с.
  4. Scannell P., Cardiff D. A Social History of British Broadcasting: Serving the Nation. Oxford : Basil Blackwell, 1991. 476 p.
  5. Thompson A. Echoes of violence: considerations on radio and genocide in Rwanda / A. Thompson // The Media and the Rwanda Genocide / ed. by A. Thompson. London ; Ottawa : Pluto Press ; IDRC, 2007. P. 90–109.
  6. Уманець Т.В., Шлафман Н.Л., Бондаренко О.В. Інституціональна домінанта адаптації управління бізнес-процесами до умов розвитку інформаційного суспільства в Україні. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-45.
  7. Пивавар І.В., Пономаренко О.О., Лісна І.Ф. Методика оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства. Бізнес Інформ. 2019. № 9. С. 345-354. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2019-9-345-354.
  8. Норіцина Н.І. Маркетингова політика комунікацій: курс лекцій. Київ: МАУП, 2013. 120 с.

Статтю було отримано 10.07.2024


Quote article, APA style

Гармель Микита. 10.07.2024 . Актуальність розважального медіа-формату в умовах війни: український досвід та історичні аналогії. The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 2024 / #3. 432-435pp. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-78

Quote article, MLA style

Гармель Микита. "Актуальність розважального медіа-формату в умовах війни: український досвід та історичні аналогії". The journal "Український журнал прикладної економіки та техніки". 10.07.2024 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-78

Quote article, translit

Garmel Mikita. "Aktualnіst rozvazhalnogo medіa-formatu v umovah vіyni: ukraїnskiy dosvіd ta іstorichnі analogії". The journal "Ukraїnskiy zhurnal prikladnoї ekonomіki ta tehnіki". 10.07.2024 . https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-78