УДК: 005.73
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-23
JEL classification: M14; E22; P47
Поява Інтернету, покоління міленіалів і публічність повсякденного життя в соціальних мережах відіграли свою роль у змінах організаційної культури. Світ перетворився на єдиний інформаційний простір, і бізнес пішов тим самим шляхом. Організаційна культура зараз стала одним з основних стовпів програми трансформації більшості компаній. Це пояснюється тим, що багато організацій усвідомили, що для виходу на наступний рівень зростання, крім простої зосередженості на результатах, їм потрібно розвивати ефективних і сміливих лідерів, підкріплених культурою, яка відповідає стратегічним цілям. Організаційна культура – це цілісний комплекс загальних для більшості співробітників організації світоглядних аксіом, цінностей і знаків, взаємопов’язаних та ієрархічно структурованих. Кожна організація ідентифікує себе в зовнішньому середовищі і розуміє себе і всі події, що відбуваються, лише у вигляді уявлень людей, які й становлять цю організацію. Організаційна культура визначає практично все життя організації: що мотивує людей на роботу, можливості розвитку організації, як сприймається організація у зовнішньому середовищі та багато іншого. Тобто організаційна культура є одним з основних факторів, що впливають на ефективність функціонування організації та її розвиток. Особливо актуальним управління організаційною культурою компанії є у сучасних нестабільних і дуже динамічних умовах. Часто організаціям доводиться вирішувати проблеми та завдання, пов’язані з пристосуванням до довкілля, по суті, – проблему виживання, і у зв’язку з цим з’являється необхідність мобілізувати всі наявні в організації ресурси, природно, насамперед людські. Зробити це неможливо без правильно збудованої організаційної культури, яка відповідала б потребам організації та ринку. І навпаки – організаційна культура, яка не відповідає цілям і процесам організації, може стати серйозним гальмом її розвитку. Організації мають визначати цифрові пріоритети, трансформувати організаційну культуру із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій та удосконалювати систему управління персоналом.
Ключові слова: інструменти, технології, культура, організація, співробітники.
Список літератури
- Nonaka I. The Knowledge-Creating Company. The Economic Impact of Knowledge/eds. D. Neef, G. A. Siesfeld, J. Cefola. New York. Oxford University Press. 1998. 368 p.
- Kaplan R. S., Norton D. P. The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action. Boston. Harvard Business School Press. 1996. рp. 4–6
- Kostoulas J. Digital Business Redefines Talent Management Applications. 2018. URL: https://www.gartner.com/en/documents/3852273/digitalbusiness-redefines-talent-management-application0
- Engert O., Kaetzler B., Kordestani K., MacLean A. Organizational Culture in mergers: Addressing the unseen forces. New York. McKinsey&Company. 2019. USA.
- Kong-Seng L.; Nor’Aini Y. Organizational Culture and Innovation Adoption/Generation: A Proposed Model. World Academy of Science. Engineer-ing and Technology. 2011. №58. рр. 268–273 URL:http://www.waset. org/journals/waset/v58/v58–57.pd
- Ринкевич Н. Розвиток організаційної культури в системі менеджменту підприємств харчової промисловості. Agricultural and Resource Economics. 2020. Vol. 6. No. 1. рp.123–145. URL: http://are-journal.com.
- Аналітична довідка за результатами опитувань державних службовців щодо організаційної культури у 2019-2021 роках URL: https://nads.gov.ua/storage/app/sites/5/DIYALNIST/UPRAVLINJA%20PERSONALOM/Analitika%20ta%20doslidgenja/porivnyalniy-zvit-kultura-dlya-druku.pdf
- Build-a-better-company-culture-with-these-tools. URL: https://www-insightful-io.translate.goog/blog/build-a-better-company-culture-with-these-tools?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=uk&_x_tr_hl=uk&_x_tr_pto=sc
- Небилиця О. А. Цифрова корпоративна культура як стратегічний напрям управління персоналом сучасного підприємства. URL:http://repository.hnea/12345pdf.
Статтю було отримано 01.03.2023