УДК: 338.48

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-7

Бондаренко Людмила Анатоліївна,
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму та економіки підприємства, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
https://orcid.org/0000-0003-4904-7435
Смєсова Вікторія Леонідівна,
доктор економічних наук, професор, професор кафедри туризму та економіки підприємства, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-0444-4659

JEL classification: R58

У статті проведено дослідження щодо впливу принципів сталого розвитку на сферу обслуговування, аналізу особливо-стей і переваг розвитку туристичної сфери в контексті концепції сталого розвитку, також розкрито специфіку корпо-ративної етики як невід’ємної частини етики бізнесу. Охоплюючи широкий спектр видів економічної діяльності, туризм вважається найпотужнішою індустрією світу, через що завдає серйозної шкоди природним системам і породжує со-ціальну напругу. Це стало причиною численних спроб адаптації головних положень і принципів концепції сталого розвитку до контексту туризму. Визначено критерії, які мають на меті започаткувати форму корпоративної відповідальності. Визначені інструменти з якості, використання яких спрямоване не тільки на дотримання правил і принципів, але й на запровадження статутів, кодексів та інших правил належної поведінки, що містяться в цих деклараціях.

Ключові слова: туристична сфера, соціальна відповідальність, якість, сталий розвиток, бізнес-процеси, оцінка якості, туристичний продукт.

Література

  1. Рихліцька О.Д. До питання корпоративної етики в сучасній організації. Гуманітарний часопис. 2011. № 1. С. 89-97.
  2. Kharlamova G., Melnychuk O., Antonyuk L., Chala N., Humenna О., Radchuk А., Shnyrkov О., Stolyarchuk Y., Taruta S., Zhylinska O., Moscardini А. Ukraine 2030. The Doctrine of Sustainable Development. Kyiv: «ADEF-Ukraine», 164p. URL: https://www.usubc.org/files/Ukraine_Doctrine_2030_E_Book_Eng.pdf.
  3. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: м-я. Київ. Нац. торг.-екон. ун-т, 463 с.
  4. Критерії Глобальної ради зі сталого розвитку туризму. URL: https://www.gstcouncil.org/gstc-criteria/gstc-destination-criteria/.
  5. UNWTO Tourism Highlights. Edition: World Tourism Organization, 2016. 88 p.
  6. Труш Ю.Л. Оцінка ефективності напрямів підвищення якості продукції. Наукові праці Національного університету харчових технологій. К. НУХТ. 2010. № 36. С. 99-102.
  7. Статут Ради директорів компанії Хілтон. URL: https://esg.hilton.com/our-reporting/.
  8. Цілі сталого розвитку ООН. URL: https://www.un.org/sustainabledevelopment/.

Статтю було отримано 10.09.2023