УДК: 339.137

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-1-23

Ольга Іванівна Гарафонова
доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту,
ДЗВО «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
ORCID: 0000-0002-4740-7057
E-mail: ogarafonova@ukr.net
Вікторія Геннадіївна Маргасова
доктор економічних наук, професор, проректор з наукової роботи, НУ «Чернігівська Політехніка»
ORCID: 0000-0001-8582-2158
E-mail: viktoriya.margasova@gmail.com
Наталія Валеріївна Ткаленко
доктор економічних наук, професор, директор навчально-наукового інституту менеджменту, харчових технологій та торгівлі НУ «Чернігівська Політехніка»
ORCID: 0000-0003-2828-4896
E-mail: tnv2504@gmail.com
Марта Юріївна Барна
доктор економічних наук, професор, перший проректор,
Львівський торговельно-економічний університет
ORCID: 0000-0001-5248-9774
e-mail:martabarna@lute.lviv.ua

JEL classification: L86; M31

Анотація

Стан сучасного медіаринку характеризується сильною конкуренцією. Загроза виселення змушує телекомпанії постійно застосовувати систему покращення якості та шукати шляхи вигідного маркетингу контенту та рекламного часу. Постійний моніторинг кон’юн-ктури ринку та очікування змін попиту та пропозиції сприяють підтримці та розвитку телевізійної діяльності. Одним з вирішальних факторів успіху телевізійної станції є комерціалізація – це діяльність людини чи організації, компанії, яка спрямована на отри-мання прибутку в будь-якому відношенні. Перш за все, сучасний світ – це світ технологій, світ, у якому продукти інтелектуальної праці купуються та продаються. З наближенням економіки до найсучаснішої моделі розвитку інтелектуальна власність стає одним із головних надбань інтегрованого комплексу нерухомості, а обмін різними об’єктами інтелектуальної власності стає тепер незалежною зоною взаємовідносин в економіці.

 Метою дослідження є обґрунтування умов та тенденцій розвитку системи маркетингу бізнес-організацій на основі комерціалізації портфелю їх послуг.

Методологічною основою дослідження є чинна законодавчо-нормативна база, законодав-чі акти, постанови, інструктивні матеріали, навчальні посібники, спеціальна література.

У статті застосовувалися загальнонаукові методи аналізу та синтезу, специфічні методи аналізу: групування, порівняння, систематичний та інші.

Висновки. Зазначені особливості функціонування телебачення, а також загострення макроекономічної ситуації, прискорення зниження виручки телекомпаній, падіння курсу гривні щодо світових валют так само, як і зміна законодавства, в тому числі в частині розміщення реклами за хронометражем та в розрізі певних категорій продуктів, повинні бути покладені в основу формування нового підходу до управління доходами організацій телебізнесу.

Ключові слова: медіаринок, реклама, маркетинг, цифрова трансформація.

Список літератури

  1. Сігель Р.А. Прискорення комерціалізації технології: комерціалізація шляхом співпраці. Промислове управління та системи передачі даних. 1995. Вип. 95. № 1. Р. 18-26.
  2. Прохоров А.Н. Зарубіжний досвід побудови процесу комерціалізації інтелектуальної власності. Вестник Тюменского гос. ун-та. 2011. № 11. С. 66-70.
  3. Зубко О.В. Теоретичні аспекти комерціалізації інновацій в умовах глобалізації. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_24
  4. Монастирний Е.А. Ресурсний підхід до побудови бізнес-процесів і комерціалізації розробок. Економіка та держава. 2004. № 7. С. 85-87.
  5. James F. Jordan. Innovation, Commercialization, and the Successful Startup (Working Paper). 2014. 254 р.
  6. Congress, Office of Technology Assessment, Innovation and Commercialization of Emerging Technology, OTA-BP-ITC-165 (Washington, DC: U.S. Government Printing Office, September 1995). – 102 р.
  7. Cambridge Dictionary. 2014. URL: https://dictionary.cambridge.org/ru/словарь/английский/commercialize.
  8. Akgun A.E., Dayan M., Benedetto A.D. New product development team intelligence: Antecedents and consequences Info. 2008. № 45. Р. 221-226.
  9. Бутко М.П. Комерціалізація результатів науково-технічної діяльності в умовах поглиблення інтеграційних процесів. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2015. № 1. С. 7-20.
  10. Калиниченко М.П. Маркетинг комерціалізації результатів інноваційної діяльності в промисловості. Маркетинг менеджмент інновацій. № 4. С. 43-50.
  11. Ляшенко О.М. Комерціалізація та трансфер технологій: категорії та методи інноваційної діяльності. Інноваційна економіка. №5. С. 8-13.
  12. Ковтуненко Ю.В. Особливості організації процесу комерціалізації інноваційних розробок високотех-нологічних підприємств. Праці Одеського політехнічного університету. №2(39). С. 313-317.
  13. Денисюк, В. П. Розвиток інноваційних територіальних структур як важливої складової української інноваційної системи. Український часопис – ХХІ. 2003. № 7-8. C. 43-47.
  14. Муйзель Дж. Економічний механічний процес. Варшава, 1975. С. 10.
  15. Хаб’юк О. Концептуальні основи медіа-економіки: Монографія. Львів: ЛНУ імені Івана Франка. 2012.180 с.
  16. Медіа бізнес репорт. URL: https://mbr.com.ua/
  17. Медіа ресурси Менеджмент. URL: https://mrm.ua/ru/article/438
  18. Звіт Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2017 рік. URL: https://www.nrada.gov.ua/reports/.
  19. Звіт Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2018 рік URL: https://www.nrada.gov.ua/reports/.
  20. Всеукраїнська рекламна коаліція. URL: http://vrk.org.ua/.
  21. Іванов В. Ф., Волошенюк О. В. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник / ред.-упор.; За науковою редакцією В. В. Різуна. Київ: Центр вільної преси, 2012. 352 с.
  22. Медіа ресурси Менеджмент. URL: https://mrm.ua/ru/article/369.
  23. Телевізійна організація каналу. URL: https://www.ip.de/.
  24. Хемфілл Т.А. Суб’єкти твердження про патент: чи перешкоджають комерціалізації інновацій та технологій? 2014. Вип. 26. № 7. С. 717–731.
  25. Krishnan V. Operations Management Opportunities in Technology Commercialization and Entrepreneurship. Production and Operations Management. 2013. №22(6). рр. 1439–1445.

Статтю було отримано 18.01.2021