УДК 005.378
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-4-4
JEL classification: I2, I25, O30
Стаття присвячена комплексному аналізу управління знаннями в контексті інноваційно-проєктної діяльності освітніх закладів з огляду на економічну взаємодію, інтелектуальний розвиток та конкурентоспроможність. Автори звертають увагу на необхідність систематичного й ефективного управління знаннями у сучасній освітній сфері для забезпечення сталого розвитку та успішної конкуренції. У роботі розглядаються ключові аспекти управління знаннями, такі як стратегічне планування, організаційна культура, інноваційні підходи до навчання та співпраця з зовнішніми партнерами. Наводяться приклади успішних практик управління знаннями в освітніх закладах та розглядається їх вплив на підвищення рівня інтелектуального розвитку та конкурентоспроможності. Дослідження відображає актуальні тенденції управління знаннями в освітній сфері та надає практичні рекомендації для освітніх закладів з метою ефективного використання знань у інноваційних проєктах та підвищення їх конкурентоспроможності. Вдосконалюється розуміння того, як управління знаннями може стати стратегічним інструментом для досягнення цілей освітніх закладів. Особлива увага приділяється ролі інтелектуального розвитку, який виступає як важливий фактор у підвищенні конкурентоспроможності освітніх закладів. Здійснено аналіз проблем управління знаннями з точки зору взаємодії менеджерів компаній та програмних засобів у бізнес-процесах, пов’язаних із етапами життєвого циклу знань. Пропонуються підходи до побудови адаптивних систем управління знаннями.
Ключові слова: інноваційно-проєктна діяльність, економічна взаємодія, інтелектуальний розвиток, конкурентоспроможність, освітні заклади.
Література
- Нетреба І.О. Управління знаннями в системі організаційної культури підприємства. Ефективна економіка. 2021. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8782. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.4.82.
- Hutsaliuk O.M., Havrylova N.V., Krasnozhon N.S. Info-communications in the system of innovative infrastructure of the national economy of the state. Economic innovations. 2020. Vol. 22. Issue 3 (76). P. 159-167.
- Remuha Y., Hutsaliuk O., Kotlubai V., Slobodianiuk O. Integration theory and effective partnership of logistics entities. Innovative management of business integration and education in transnational economic systems: collective monograph. Riga: ISMA, 2023. P. 222-230.
- Крюкова Е.П. Проблеми свободи слова та інформаційної безпеки. Управління захистом інформації. 2001. Том № 2. С. 215-222.
- Манькута Я.М., Захарова І.В. Технології структурування контенту електронних ресурсів у сфері наукової діяльності на засадах онтологічного інжинірингу. Вісник Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. 2023. № 2 (30). С. 215-228.
- Задорожний І.С. Підвищення характеристик якості елементів, пристроїв і систем оптико-електронних комплексів рухомих об’єктів: монографія. Черкаси: ЧДТУ, 2008. 424 с.
- Ус Г.О. Теоретичні основи та проблеми управління знаннями в соціально-економічних системах: монографія. Черкаси: СУЕМ, 2012. 340 с.
- Чмир І.О., Ус Г.О. Управління знаннями в комп’ютерних системах навчання та прийняття рішень: монографія. Черкаси: СУЕМ, 2010. 259 с.
- Крамський С.О., Гуцалюк О.М., Аблязова Н.Р., Мальцев М.М. Використання проєктного менеджменту як інноваційно-енвайронментального підходу в системі підготовки фахівців з економіки та управління науково-технічною сферою. Економічний вісник Донбасу. 2023. № 3 (73). С. 88-96.
- Кондур О.С. Ідейні та концептуальні засади трансформації менеджменту освіти у систему менеджменту знань. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2018. Випуск 150. С.66-69.
- Островська Г.Й. Система менеджменту знань як інструмент ефективного використання інтелектуального потенціалу підприємства. Економічний форум. 2019. № 1. С. 104-110.
- Рябова З.В. Менеджмент знань в управлінні розвитком проєктно-орієнтованого закладу освіти. Імідж сучасного педагога. 2019. № 5 (188). С. 25-28. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-5(188)-25-28.
- Gómez-Marín N., Cara-Jiménez J., Bernardo-Sánchez A., Álvarez-de-Prado L., Ortega-Fernández F. Sustainable knowledge management in academia and research organizations in the innovation context. The International Journal of Management Education. Vol. 20. Issue 1. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijme.2022.100601.
- Iqbal A. Innovation speed and quality in higher education institutions: the role of knowledge management enablers and knowledge sharing process”. Journal of Knowledge Management. 2021. 25 No. 9. Р. 2334-2360. DOI: https://doi.org/10.1108/JKM-07-2020-0546.
- Ngoc-Tan N., Gregar A. Impacts of Knowledge Management on Innovation in Higher Education Institutions: An Empirical Evidence from Vietnam. Economics and Sociology. № 11(3). Р. 301-320. DOI: https://doi.org/10.14254/2071-789X.2018/11-3/18.
Статтю було отримано 25.10.2024