УДК: 658.8
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-63
JEL classification: M31; L93
У статті проаналізовано маркетингову систему авіакомпанії, яка досить динамічна та повинна швидко й ефективно адаптуватись до мінливого зовнішнього середовища, а також потребує постійного вдосконалення. Визначено основні фактори, що впливають на ефективність діяльності маркетингової системи авіакомпанії, залежно від яких змінюється стратегічна спрямованість маркетингових дій в авіакомпанії. Обґрунтовано доцільність формування маркетингових програм з використанням ефективних маркетингових заходів та інструментів. Встановлено, що для досягнення найбільшої результативності та прибутковості авіакомпанії необхідно сформувати оптимальний набір маркетингових інструментів, а також вибрати критерії оцінювання та показники ефективності діяльності авіакомпанії. Виділено основні показники ефективності авіакомпанії, які поділено на кількісні та якісні за їх певними характеристиками. Наведено алгоритм формування та реалізації програми маркетингу авіакомпанії.
Ключові слова: маркетингова програма, маркетингові інструменти, реклама, просування, авіакомпанія, ефективність діяльності авіакомпанії.
Література
- Payne A., Holt S., Frow P. Relationship value management. Journal of Marketing Management. 2001. Vol. 17 (7/8). P.785-817.
- Котлер Ф. Основи маркетингу. Харків: Діалектика. 2023. 622с.
- Зозульов О.В., Василенко А.Т. Аналіз поведінки споживачів на промисловому ринку для формування торгової пропозиції. Економічний вісник НТУ “КПІ”. 2017. № 14. С. 307-314.
- Смерічевський С.Ф., Зацаринін С.А. Маркетингова стратегія просування інноваційних продуктів. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Том 6. №1. С. 21-31.
- Петриченко П.А., Рудінська О.В., Яроміч С.А. Лояльність клієнтів на споживчому ринку: основні поняття і тенденції розвитку. Бізнес-Інформ. 2012. № 5. С. 255-257.
- Малахівська Г.В. Аналіз основних технологій формування програм лояльності клієнтів авіакомпаній. Причорноморські економічні студії. 2017. Випуск 24. С. 265-269.
- Побережна З.М. Бізнес-модель авіакомпанії як інструмент забезпечення її конкурентоспроможності на ринку авіапослуг. Бізнес-Інформ. 2019. №7. С. 190-197.
- Бажеріна К.В., Писаренко Н.Л., Подолян О.О. Сучасні тенденції ціноутворення на ринку пасажирських авіапере-везень в Україні. Ефективна економіка. 2021. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8712.
- Середа Н.М. Маркетинговий підхід та стратегічна спрямованість в діяльності авіакомпаній. Бізнес-навігатор. 2019. Випуск 4. С. 116-120.
- Садловська І. Обґрунтування стратегії розвитку підприємств авіаційної галузі. Залізничний транспорт України. 2004. № 1. С. 48-50.
- Семенда Д.К., Семенда О.В. Дослідження поведінки споживачів в сучасних ринкових умовах. Молодий вчений. 2018. № 1(1). С. 535-540.
- Саймон Г.А. Адміністративна поведінка: дослідження процесів прийняття рішень в організаціях, що виконують адміністративні функції. Київ: АртЕк, 2001. 375 с.
Статтю було отримано 03.10.2023