УДК: 338.487.025
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-3-36
JEL classification: L83
Анотація
Індустрія туризму вважається найважливішою галуззю в усьому світі, оскільки вона сприяє створенню робочих місць, підвищує національний дохід та сприяє зростанню конкурентоспроможності туризму. Отже, туризм є однією з найперспективніших сфер зростання світової економіки. Це пов’язано з його багатогранними соціальними та економічними перевагами, які допомагають вирішувати багато глобальних проблем. В результаті багато напрямків зосередилися на інноваціях як на одній із поновлюваних форм конкуренції, що забезпечує інноваційний туристичний продукт та відповідає постійним змінам у потребах туристів. Отже, дослідження спрямовано на вивчення ролі інновацій як інструменту підтримки конкурентної переваги українського туристичного продукту. Методологія дослідження залежить від прийняття якісного методу з використанням інтерв’ю, які були проведені з деякими офіційними особами, відповідальними за управління туризмом в країні. Результати дослідження показують, що інновації є потужним інструментом, за допомогою якого можна підвищити конкурентну перевагу українського туристичного продукту. Це позитивно позначиться на конкурентних позиціях країни. Інновації є одним з основних факторів, що сприяють економічному зростанню в багатьох країнах, оскільки вони надають економічний вплив на туристичний сектор за рахунок оновлення виробництва, продажу та просування, а також є ефективним фактором підвищення цінності туристичного продукту. Прийняття інноваційної політики в туризмі створює можливості для надання диференційованих туристичних продуктів або послу
г. У поєднанні з цим інновація допомагає впоратися зі змінними характеристиками туристичного попиту, використовує нові канали дистрибуції та розробляє різні маркетингові стратегії та методи чи різні інструменти просування, щоб залучити широкий спектр туристичних рухів. Таким чином, створення інноваційних туристичних продуктів та заходів сприятиме розвитку туристичного сектору та збільшенню його позитивного впливу.
Ключові слова: інновації в туризмі, конкурентна перевага, туристичний продукт, індустрія туризму.
Список літератури
- Бондаренко М.П. Теоретичні засади розвитку індустрії туризму. Економічний часопис-ХХІ. 2012. № 3–4. С. С. 19–22.
- Драпушко Р.Г. Індустрія туризму: міжнародний та вітчизняний досвід. Вісн. Ін-ту розвитку дитини. (Серія «Філософія, педагогіка, психологія»). 2014. Вип. 35. С. 31–36.
- Мельниченко О.А., Величко Л.Ю. Індустрія туризму: сутність, складові, кластери, необхідність державного регулювання. Теорія та практика державного управління. 2015. Вип. 4. С. 3–9.
- Гаврилюк А.М. Державне регулювання комунікаційного забезпечення туристичної індустрії в Україні: авто. дис. к. е. н. держ. упр.: спец. 25.00.02 «Механізми державного управління». К., 2011. 23с.
- Omelchenko H., Pilipenko S., Moisyeyeva N. Тourism as an innovational project of modern globalization. Innovative tools for socio-economic systems’ development: monograph. Katowice: Katowice School of Technology. Pt. 25. P. 229-234.
- Новиков В.С. Инновации в туризме: учеб. пособие. М.: Изд. центр «Академия», 2007. 208 с.
- Малахова Н.Н., Ушаков Д.С. Инновации в туризме и сервисе. М.: ИКЦ «МарТ», Ростов н/Д: Издательский центр «МарТ», 2008. 224 с.
- Школа І.М. Менеджмент туризму: підр. Чернівці: Книги – ХХІ, 2011. 464 с.
Статтю було отримано 10.07.2021