УДК 65.012.4:65.014:331:338.124

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-51

Корсікова Наталя,
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри
кафедра менеджменту і логістики,
Одеський національний технологічний університет
https://orcid.org/0000-0002-1649-4725
Коренман Євгенія, ст. викладач кафедри
кафедра менеджменту і логістики,
Одеський національний технологічний університет
https://orcid.org/0000-0002-5619-1403
Петриченко Єлизавета,
здобувач кафедри, кафедра менеджменту і логістики,
Одеський національний технологічний університет
https://orcid.org/0009-0000-7264-9771
Дуда Анастасія,
здобувач кафедри, кафедра менеджменту і логістики,
Одеський національний технологічний університет
https://orcid.org/0009-0006-0226-1599

JEL classification: М11; L21

У статті проведено аналітичний огляд системи операційного менеджменту та напрями її трансформації в умовах кризи. Встановлено, що він є цілісним комплексом пов’язаних між собою управлінських операцій, де головними, визначальними елементами є якість бізнес-процесів, пов’язаних з фінансовими питаннями та  управлінням персоналом. Доведено, що у структурі системи операційного менеджменту підприємства мають ураховуватися не тільки виробничі процеси, а й маркетингові, фінансові процеси, особливості використання інформаційних систем, облікова діяльність, робота з проєктування розвитку та управління персоналом тощо. Щоб працювати безперебійно, будь-яка компанія потребує налагодженої взаємодії усіх процесів діяльності. Відповідно трансформація операційного менеджменту має базуватися на системному підході, що дає змогу справлятися й адаптуватися до постійно змінюваного середовища. Особливої уваги в кризових умовах потребують фінансові та соціальні аспекти діяльності, як такі, що займають провідне місце в антикризових заходах.

Ключові слова: операційна система, операційний менеджмент, антикризове управління, система управління персоналом, мотиваційна політика.

Література

  1. Джеймс Кашіо Перед обличчям епохи хаосу. URL: https://medium.com/@cascio/facing-the-age-of-chaos-b00687b1f51d
  2. Heizer J.H., Render B. Production and Operations Management: Strategies and Tactics. 3th ed. Boston, Allyn and Bacon, 1993.
  3. Schroeder R.G. Operations management: Contemporary concepts and cases / R.G. Schroeder. – New York: McGraw-Hill College, 2007. 538 p.
  4. Кушнірук В.С. Операційний менеджмент: опорний конспект лекцій для здобувачів вищої освіти ступеня «бакалавр» спеціальності 073 «Менеджмент» денної та заочної форми навчання. Миколаїв: МНАУ, 2017. 124 с.
  5. Омельяненко Т. В., Задорожна Н. В. Операційний менеджмент: Навч.-метод. посіб. К.: КНЕУ, 2003. 236 с.
  6. Крамарчук С.П., Лубкей Н.П. Сутність операційного менеджменту та основні етапи його розвитку. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 44. С. 83–86. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct44-14
  7. Глущенко С. В. Антикризове управління на підприємстві: фінансово- організаційні аспекти. Навч. посіб. Київ: НаУКМА, 2020. 92 с.
  8. Назаренко І.Л., Маковоз О.В., Воловельська І.В. Антикризове управління підприємством: Конспект лекцій. Харків: УкрДАЗТ, 2012. Ч. 2. 40 с.
  9. Козак К.Б., Корсікова Н.М., Деревянко О., Морщавка А., Шиленко І. Місце технологій кадрового менеджменту в системі антикризового управління підприємством. Український журнал прикладної економіки та техніки. № 4, 2023, С. 93-98. http://ujae.org.ua/mistse-tehnologij-kadrovogo-menedzhmentu-v-systemi-antykryzovogo-upravlinnya-pidpryyemstva/
  10. Корсікова Н.М., Савенко І.І. Місце інновацій в системі заходів антикризового управління підприємством. Економіка харчової промисловості, 2020, Том 12. Випуск 4. С. 56-64.

Статтю було отримано 04.08.2024