УДК: 339:364.692-787.9:641:613.24
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-38
JEL classification: M31
Анотація
Вступ. Розвиток інформаційних технологій дає можливість створити системи, які покращують бізнес-операції та оптимізують процес прийняття управлінських рішень. Недостатній рівень впровадження компаніями сучасних інформаційних технологій лише перешкоджає досягненню значних конкурентних переваг. Сполучною ланкою між сферою бізнесу, її потребами в ефективній діяльності, з урахуванням вимог стейкхолдерів і сферою інформаційних технологій, виступає бізнес-аналіз.
Метою дослідження є аналіз діяльності бізнес-аналітика на підприємстві, зокрема його функціональні обов’язки у проведенні маркетингових досліджень.
Результати. Предметом бізнес-аналізу є одна з функцій управління, що відображає технологічний етап процесу прийняття управлінських рішень щодо змін в бізнесі під впливом внутрішніх і зовнішніх факторів і зводиться до аналітичного забезпечення даних рішень. Об’єктом дослідження бізнес-аналізу на практиці маркетингових досліджень є діяльність компаній, спрямована на здійснення змін у бізнесі, виходячи з вимог стейкхолдерів. У методі бізнес-аналізу можна виділити специфічні риси, наявність яких зумовлена його спрямованістю на обґрунтування управлінських рішень в області змін у бізнесі: системний і комплексний підхід, нормативність, безперервність, адекватність, адаптивність, врахування факторів невизначеності й ризику. Об’єкт бізнес-аналізу являє собою систему, що функціонує і постійно розвивається й удосконалюється. У зв’язку з цим, повинен бути визначений перелік найбільш важливих завдань, без дослідження яких отриманий результат не можна розглядати як повний.
Висновки. Метод бізнес-аналізу як напрям економічного аналізу розглядається як системне комплексне дослідження власне бізнесу і його оточення з метою забезпечення проведення змін, що задовольняють потреби всіх стейкхолдерів. Системний підхід при проведенні бізнес-аналізу означає, що всі поставлені завдання повинні бути вирішені
повною мірою. Компанії можуть по-різному використовувати бізнес-аналіз: вони можуть зробити його необхідним елементом системи управління, а можуть використо-вувати й окремі його елементи. Відповідно, масштаб бізнес-аналізу буде змінюватися.
Ключові слова: бізнес-аналіз, бізнес-аналітик, маркетингові дослідження, стейкхолдери, управлінські рішення.
Список літератури
- Актуальний бізнес в Україні 2017-2018: ТОП 7 ідей. URL: http://lemarbet.com/ua/biznes-v-ukraine/aktualnyj-biznes-v-ukraine-top-7-vostrebovannyh-idej/
- Вступ до data science та бізнес-аналітики. URL: https://edx.prometheus.org.ua/courses/Prometheus/Analytics101/2015_Spring/about
- Бізнес-аналітик. URL: https://brainbasket.org/who-are-it-specialists-2/business-analyst/
- Кухар А. Бизнес-аналитика в Украине: нам нужно время. URL: http://ko.com.ua/biznes-analitika_v_ukraine_nam_nuzhno_vremya_35700
- A Guide to the Business Analysis Body Knowledge (BABOK Guide). Version 2.0. International Institute of Business Analysis. Toronto, 2009.
- International Institute of Business Analysis. URL: URL:http//theiiba.org
- Babenko V., Perevozova I., Mandych O., Kvyatko T., Maliy O., Mykolenko I. World informatization in conditions of international globalization: factors of influence. Global Journal of Environmental Science and Management. 2019. № 5(SI). pp. 172-179.
- Науменко І. В.; Науменко А. О. Складові механізму забезпечення економічного зро-стання сільського господарства. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. 2016. Вип. 177. С. 99-109.
- Mandych O. et al. Competitive development of subjects of the agri-business: theory and practice. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools. 2018. no 28 (4), pp. 86-91.
- Lomovskykh L. O., Kovalenko O. O., Karasova N. A., Orzeł A. Тhе algorithm of analysis of agricultural risks under influence of incomplete information about their parameters. Financial and credit activity: problems of theory and practice. 2019. no 3(30), pp. 112-120.
- Sievidova I. et al. Optimizing the strategy of activities using numerical methods for determining equilibrium. Eastern-European Journal Of Enterprise Technologies. 2019. vol. 6, no 4 (102), pp. 47-56.
Статтю було отримано 11.03.2020