УДК: 339:364.692-787.9:641:613.24

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-38

Наталя Миколаївна БАБКО
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу та медіакомунікацій,
Харківський національний технічний університет
сільського господарства імені Петра Василенкa
ORCID ID: 0000-0002-7620-9500
E-mail: Natalia.babko@ukr.net
Юлія Геннадіївна БЕРЕЖНА
кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку, фінансів та інформаційних систем,
Луганський національний аграрний університет
Олексій Володимирович ПРОКОПЕНКО
кандидат філософських наук, доцент кафедри загальноосвітньої підготовки, Луганський національний аграрний університет
ORCID ID: 0000-0002-7549-1137

JEL classification: M31

Анотація

Вступ. Розвиток інформаційних технологій дає можливість створити системи, які покращують бізнес-операції та оптимізують процес прийняття управлінських рішень. Недостатній рівень впровадження компаніями сучасних інформаційних технологій лише перешкоджає досягненню значних конкурентних переваг. Сполучною ланкою між сферою бізнесу, її потребами в ефективній діяльності, з урахуванням вимог стейкхолдерів і сферою інформаційних технологій, виступає бізнес-аналіз.

Метою дослідження є аналіз діяльності бізнес-аналітика на підприємстві, зокрема його функціональні обов’язки у проведенні маркетингових досліджень.

Результати. Предметом бізнес-аналізу є одна з функцій управління, що відображає технологічний етап процесу прийняття управлінських рішень щодо змін в бізнесі під впливом внутрішніх і зовнішніх факторів і зводиться до аналітичного забезпечення даних рішень. Об’єктом дослідження бізнес-аналізу на практиці маркетингових досліджень є діяльність компаній, спрямована на здійснення змін у бізнесі, виходячи з вимог стейкхолдерів. У методі бізнес-аналізу можна виділити специфічні риси, наявність яких зумовлена його спрямованістю на обґрунтування управлінських рішень в області змін у бізнесі: системний і комплексний підхід, нормативність, безперервність, адекватність, адаптивність, врахування факторів невизначеності й ризику. Об’єкт бізнес-аналізу являє собою систему, що функціонує і постійно розвивається й удосконалюється. У зв’язку з цим, повинен бути визначений перелік найбільш важливих завдань, без дослідження яких отриманий результат не можна розглядати як повний.

Висновки. Метод бізнес-аналізу як напрям економічного аналізу розглядається як системне комплексне дослідження власне бізнесу і його оточення з метою забезпечення проведення змін, що задовольняють потреби всіх стейкхолдерів. Системний підхід при проведенні бізнес-аналізу означає, що всі поставлені завдання повинні бути вирішені
повною мірою. Компанії можуть по-різному використовувати бізнес-аналіз: вони можуть зробити його необхідним елементом системи управління, а можуть використо-вувати й окремі його елементи. Відповідно, масштаб бізнес-аналізу буде змінюватися.

Ключові слова: бізнес-аналіз, бізнес-аналітик, маркетингові дослідження, стейкхолдери, управлінські рішення.

Список літератури

  1. Актуальний бізнес в Україні 2017-2018: ТОП 7 ідей. URL: http://lemarbet.com/ua/biznes-v-ukraine/aktualnyj-biznes-v-ukraine-top-7-vostrebovannyh-idej/
  2. Вступ до data science та бізнес-аналітики. URL: https://edx.prometheus.org.ua/courses/Prometheus/Analytics101/2015_Spring/about
  3. Бізнес-аналітик. URL: https://brainbasket.org/who-are-it-specialists-2/business-analyst/
  4. Кухар А. Бизнес-аналитика в Украине: нам нужно время. URL: http://ko.com.ua/biznes-analitika_v_ukraine_nam_nuzhno_vremya_35700
  5. A Guide to the Business Analysis Body Knowledge (BABOK Guide). Version 2.0. International Institute of Business Analysis. Toronto, 2009.
  6. International Institute of Business Analysis. URL: URL:http//theiiba.org
  7. Babenko V., Perevozova I., Mandych O., Kvyatko T., Maliy O., Mykolenko I. World informatization in conditions of international globalization: factors of influence. Global Journal of Environmental Science and Management. 2019. № 5(SI). pp. 172-179.
  8. Науменко І. В.; Науменко А. О. Складові механізму забезпечення економічного зро-стання сільського господарства. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка. 2016. Вип. 177. С. 99-109.
  9. Mandych O. et al. Competitive development of subjects of the agri-business: theory and practice. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools. 2018. no 28 (4), pp. 86-91.
  10. Lomovskykh L. O., Kovalenko O. O., Karasova N. A., Orzeł A. Тhе algorithm of analysis of agricultural risks under influence of incomplete information about their parameters. Financial and credit activity: problems of theory and practice. 2019. no 3(30), pp. 112-120.
  11. Sievidova I. et al. Optimizing the strategy of activities using numerical methods for determining equilibrium. Eastern-European Journal Of Enterprise Technologies. 2019. vol. 6, no 4 (102), pp. 47-56.

Статтю було отримано 11.03.2020