УДК: 339.138

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-4-4

Лепейко Тетяна Іванівна
доктор економічних наук, професор Університету Миколая Коперника
https://orcid.org/0000-0001-8667-509X
Цихетнер Даніела
аспірант, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

JEL classification: M14; J24

Оскільки нове покоління працівників увійшло в робоче середовище, питання продуктивної співпраці різних поколінь стає все більш і більш важливим. Метою даної роботи є дослідження взаємодії між представниками різних поколінь, що дає змогу розробити рекомендації щодо налагодження взаємодії між роботодавцями та працівниками. У дослідженні визначено, що однією з ключових проблем сучасних компаній є зміна поколінь у робочих колективах, яка в багатьох випадках призводить до зниження ефективності діяльності компаній. Таким чином, для кращого розуміння особливостей кожного з них наведено основні характеристики чотирьох поколінь. Окреслено суспільно-політичні події, що впливають на різні покоління, які сформували риси характеру цілих поколінь, зокрема, їх ставлення до праці. Встановлено, що для побудови ефективних відносин із персоналом, який належить до чотирьох різних поколінь, роботодавцям необхідно визначити базові потреби працівників, їх цінності, враховуючи, що роботодавці, як правило, належать до старших поколінь, ніж їхні працівники. Щоб уникнути непорозумінь, керівники повинні знати потреби та бажання своїх підлеглих, які належать до молодого покоління, щоб ефективно організувати робочий процес. У статті розглянуто та висвітлено сильні та слабкі сторони поколінь BB, X, Y та Z, сформульовано основні очікування та надано рекомендації щодо того, як керівникам компанії краще налагодити комунікацію та ефективну співпрацю з трудовими колективами, що складаються з представників різних поколінь. Увага приділяється поколінню Z, яке нещодавно вийшло на ринок праці, тому що менеджери повинні бути готові до специфічних вимог цього покоління в робочому середовищі та повинні усвідомлювати особливості цього покоління, свою мотивацію зробити діяльність компанії більш продуктивною. всі можливі рівні.

Ключові слова: теорія поколінь, різноманіття поколінь на робочому місці, взаємодія поколінь, ринок праці.

Literature

  1. ТРЕНДВОТЧІНГ СИТУАЦІЇ НА РИНКУ ПРАЦІ. URL: https://decentralization.gov.ua/uploads/attachment/document/845/Mapa_Profesiy.pdf.
  2. Bejtkovský J. «The current generations: The Baby Boomers, X, Y and Z in the context of human capital management of the 21st Century in selected corporations in the Czech Republic». Littera Scripta. 2016. vol. 9(2), pp. 25-45.
  3. Berkup S.B. «Working with generations X and Y in generation Z period: Management of different generations in business life». Mediterranean journal of social Sciences. 2014. vol. 5(19), pp. 218.
  4. Einramhof-Florian H. Empirischer Teil. In: Die Arbeitszufriedenheit der Generation Y. Springer, Wiesbaden. 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-15158-4_3.
  5. Engel J. We Asked Generation Z to Pick a Name. It Wasn’t Generation Z. 2018. URL: https://www.nytimes.com/2018/01/31 /style/generation-z-name.html.
  6. Holste J. H. Arbeitgeberattraktivität im demographischen Wandel: Eine multidimensionale Betrachtung. Vol. 1: Springer-Verlag. 2012.
  7. Katz S. «Generation X: A critical sociological perspective». Generations. 2017. vol. 41(3), pp. 12-19.
  8. Mangelsdorf M. Von Babyboomer bis Generation Z: Der richtige Umgang mit unterschiedlichen Generationen im Unternehmen: GABAL Verlag GmbH. 2015.
  9. Ng E.S., Parry E. «Multgenerational research in human resource management». In Research in personnel and human resources management. Emerald Group Publishing Limited. 2016. (pp. 1-41).
  10. Özçelik G. «Engagement and retention of the millennial generation in the workplace through internal branding». International Journal of Business and Management. 2015. vol. 10(3), pp. 99.
  11. Scholz C., Grotefend L.-D. «Generation Z in Germany: The (Un)Typical German?» In C. Scholz & A. Rennig (Eds.), The changing context of managing people. Generations Z in Europe: Inputs, insights and implications / edited by Christian Scholz, Anne Rennig. (pp. 169-197). United Kingdom: Emerald Publishing.
  12. Statistik Austria Bevölkerung (Population). 2021. URL: http://pic.statistik.at/web_de/statistiken/menschen_und_gesellschaft/bevoelkerung/index.html.
  13. Statistical Yearbook. 2015. Available at: https://wko.at/statistik/jahrbuch/2015_ Englisch.pdf · PDF file
  14. Timmermann S. «What a difference a generation makes: How our life experiences shape our viewpoints and behaviors». Journal of Financial Service Professionals. 2007. vol. 61(3), pp. 25.
  15. Zemke R., Raines C., Filipczak B. Generations at work: Managing the clash of Boomers, Gen Xers, and Gen Yers in the workplace: Amacom. 2013.

Статтю було отримано 22.11.2022