УДК: 658.012: 339.13

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-46

Остапенко Тетяна Геннадіївна,
кандидат економічних наук, доцент,
доцент кафедри менеджменту, зовнішньоекономічної діяльності підприємств,
Національний авіаційний університет
https://orcid.org/0000-0003-2032-1365
Созинова Ірина Валентинівна,
старший викладач кафедри маркетингу, Національний авіаційний університет
https://orcid.org/0000-0001-6434-2948
Ковпік Вадим Вадимович,
аспірант кафедри маркетингу, Національний авіаційний університет
https://orcid.org/0009-0005-5824-9495

JEL classification: H54

У статті проаналізовано вплив домінантних тенденцій якісних змін сучасної економіки на брендоутворення. У ролі таких тенденцій розглянуто тенденції цифровізації та  персоналізації суб’єктів наноекономіки. Досліджено аспек-ти цифрової економіки та інформатизації. Цифровий брендинг сприяє встановленню значущого зв’язку з цільовою аудиторією, використанню унікальної пропозиції, щоб виділити бренд і його конкурентні переваги. Інноватизації, які впливають на підвищення інтенсивності інформаційних потоків, формують і просувають цифровий бренд. Новітні цифрові технології впливають на економічні процеси, зокрема на ефективність і стабільність бізнес-процесів. Цифрові технології дозволяють підвищити ефективність таргетування маркетингових стратегій, підвищити рівень відповідності товарів очікуванням споживачів. Одночасно показано підвищення ефективності економічних процесів під дією активізації споживачів, що пояснюється званнями сучасної науки наноекономіки. Наноекономічні системи відрізняються у мирний час і протягом воєнних дій. Оскільки Україна переживає складні військові часи з агресією з боку росії, то необхідно зважати на специфіку наноекономічного розвитку в цих умовах, а також і в післявоєнний час. Визначено, що ментальна конструкція сучасного бренду має включати, окрім характеристик товару, елементи як цифровізації, так і елементи поведінки індивідуальних економічних агентів на противагу традиційній неокласичній парадигмі.

Ключові слова: бренд, торгова марка, наноекономіка, цифрові комунікації, брендинг, бренд-менеджмент.

Список літератури

  1. Ostapenko T., Kolesnyk M. Nanoeconomics and innovative marketing as factors of sustainable development in global environment. Baltic Journal of Economic Studies. 2021.Vol. 7. No. 3. рр. 159-167.
  2. Колеcник М.В., Ярмолюк О.Я., Созинова І.В. Ефективність управління бізнес-процесами в ринковому середовищі цифрової інфраструктури. Цифрова економіка та економічна безпека. 2023. № 4(04). С. 97-103.
  3. Колесник М.В., Командровська В.Є., Ярмолюк О.Я. Особливості реалізації проактивних стратегій в електронному бізнесі як вияв інноваційної діяльності. Економічний аналіз. 2013. Том 14. № 3. С. 56-64.
  4. Гавриленко Н.Г., Тарасенко І.О. Сучасні тенденції цифровізації економіки: проблеми та перспективи розвитку. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2021. № 3(47). Том 1. С. 36-46.
  5. Рагуліна Н.В., Каракай М.С. Особливості та тентендії розвитку цифрової економіки в Україні. Електронне фахове видання «Ефективна економіка». 2020. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2020/107.pdf.
  6. Kapferer Jean-Noël Strategic Brand Management: New Approaches to Creating and Evaluating Brand Equity, 1994. Simon and Schuster, 341 р.
  7. Янковець Т., Медведєва К. Цифровий брендинг підприємства у комплексі маркетингових комунікацій.·Scientia·fructuosa. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2022. № 144(4). С. 72-83. URL: https://doi.org/10.31617/1.2022(144)05.
  8. Безрукова Н.В., Тимченко Л.В. Брендинг в мережі Інтернет як засіб глобальної маркетингової комунікації. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3625.
  9. Мельник Ю.М.Д, Сагер Л.Ю. Ілляшенко Н.С., Рязанцева Ю.М. Класифікація основних форм та видів маркетингових Інтернет-комунікацій. URL: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2016_4_43_55.pdf.
  10. Вдовічена О.Г., Дюгованець О.М., Чернова І.В. Digital-маркетинг як інструмент ефективності та конкурентоспроможності сучасного бізнесу: особливості та перспективи впровадження в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2022. №2. С.81-87. DOI: 10.32702/2306-6814.2022.2.81.
  11. Королюк Н.Я. Правовий захист брендів в Україні та світі. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4259.
  12. 4D брендинг. URL: https://www.unisender.com/ru/glossary/chto-takoe-4d-brending/.
  13. Інтернет як засіб комунікації людей. URL: https://sites.google.com/view/bezpecnyj-internet можливості-інтернету/інтернет-комунікація.
  14. Призма идентификации бренда: что это такое и как ее использовать. URL: https://azbyka.com.ua/prizma-identifikatsii-brenda-chto-eto-takoe-i-kak-ee-ispolzovat/.

Статтю було отримано 21.02.2023