УДК 58.012.4: 339.654 (477)

Сергій Віталійович СТЕПАНЕНКО
кандидат економічних наук, викладач, Харківський торговельно-економічний інститут
Київського національного торговельно-економічного університету
e-mail: serg20105@gmail.com
Павло Вікторович КОЛІБЕРДА
магістр, Харківський торговельно-економічний інститут
Київського національного торговельно-економічного університету

Анотація

Вступ. Економічні тенденції, які панують на вітчизняному та світовому ринках спонукають підприємства до пошуку нових шляхів підвищення ефективності діяльності. Враховуючи те, що на сьогоднішній день використання лише набутого досвіду та консервативних методів управління не сприяє підвищенню експортного потенціалу підприємств внаслідок впливу багатьох факторів зовнішнього та внутрішнього середовища, необхідний пошук нових альтернативних шляхів розвитку, одним з яких є розробка й впровадження механізму підвищення експортного потенціалу підприємства.

Метою дослідження є визначення структури механізму підвищення експортного потенціалу підприємства.

Висновки. Функціонування механізму підвищення експортного потенціалу підприємства в контексті економічно-господарської діяльності конкретного підприємства виражається у розробці та проведенні на підприємстві певної множини заходів. Вони в сукупності своїй спрямовані на забезпечення підвищення потенціалу підприємства з врахуванням поточного економіко-господарського становища підприємства, ресурсів, які є у його розпорядженні, конфігурації зовнішнього середовища підприємства й стратегій експортної діяльності, які воно може застосувати, виходячи з чинників.

Список літератури

  1. Лаврів І. М. Теоретичні аспекти формування експортного потенціалу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Вип. 8(1). С. 129-131.
  2. Баланович А. М. Обґрунтування стратегій розвитку промислового підприємства на основі ринкових тенденцій. дис. … канд. екон. наук: спец.00.04. Харків: Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2018. 343 с.
  3. Степаненко С. В. Науково-теоретичне дослідження сутності поняття «механізм» в контексті управління організаційними змінами. Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. № 13. С. 275−287.
  4. Колупаєва І. В. Механізм регуляторної політики держави: сутність та детермінанти. Ефективна економіка: електрон. наукове фах. видання. 2016. № 12. URL: http: //www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5325
  5. Колупаєва І. В. Ґенеза сучасної концепції регуляторної політики держави. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спец. 08.00.03. Чернігів: Чернігівський національний технологічний університет, 2017. 40 с.
  6. Бестужева С. В. Концептуальні підходи до визначення сутності експортного потенціалу. Економіка і суспільство. 2017. випуск 8. С. 22–29.
  7. Волченко Н. В. Управління експортним потенціалом підприємства: теоретичний аспект. Вісник Сумського нац. аграрного університету. Серія : Економіка і менеджмент. Вип. 4. С. 36-40.
  8. Мельник О. Г. Експортний потенціал підприємства: сутність і методологічні основи аналізу. Проблеми економіки. 2017. № 1. С. 226–231.
  9. Чубар М. М. Сучасні підходи до визначення структури експортного потенціалу промислового підприємства. Культура народов Причерноморья, 2013. № 6.
    С. 364–368.

Статтю було отримано 04.11.2018