УДК 338.26

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-32

Мазоренко Оксана,
кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та бізнесу,
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0000-0003-1784-697X
Попкова Світлана Олегівна
аспірант, Одеський національний технологічний університет
https://orcid.org/0000-0001-6387-8337

JEL classification: M31

У сучасному бізнес-середовищі інтеграція соціально відповідального маркетингу в стратегії підприємства все більше визнається критичним фактором для сталого розвитку. У цій статті розглядається важлива роль, яку відіграє соціально відповідальний маркетинг у забезпеченні стратегічного розвитку підприємства, підкреслюючи його вплив на довгострокову життєздатність і конкурентоспроможність. Соціально відповідальний маркетинг передбачає включення етичних, соціальних та екологічних міркувань у маркетингову практику, сприяючи таким чином більш цілісному підходу до розвитку бізнесу. Оскільки споживачі стають більш усвідомленими щодо етичних наслідків своїх рішень про покупку, підприємства, які віддають перевагу соціально відповідальному маркетингу, отримують кращі можливості для зміцнення довіри, утримання клієнтів і більшої присутності на ринку. Крім того, у статті досліджується роль соціально відповідального маркетингу у стимулюванні стратегічного розвитку підприємств. Наголошуючи на стійкості та соціальній відповідальності, підприємства заохочуються до розробки нових продуктів і процесів, які мінімізують вплив на навколишнє середовище та задовольняють потреби суспільства. Також соціально відповідальний маркетинг сприяє міцним відносинам із зацікавленими сторонами, включаючи інвесторів, громади та регулюючі органи. Прозора комунікація та щирі зусилля щодо вирішення соціальних та екологічних проблем допомагають зміцнити довіру та підтримку зацікавлених сторін, що має вирішальне значення для довгострокової стратегічної стійкості. Це позитивне залучення зацікавлених сторін також зменшує ризики та покращує здатність підприємства орієнтуватися у складному середовищі. Підсумовуючи, можна сказати, що інтеграція соціально відповідального маркетингу в стратегічний розвиток підприємства є не просто тенденцією, а фундаментальною складовою сучасної ділової практики. Соціально відповідальний маркетинг підтримує сталий розвиток підприємства шляхом узгодження економічних, соціальних та екологічних цілей, створюючи таким чином конкурентну перевагу та забезпечуючи довгостроковий успіх. Оскільки бізнес продовжує розвиватися у відповідь на глобальні виклики, впровадження соціально відповідального маркетингу буде важливим для підтримки актуальності та досягнення стратегічних цілей.

Ключові слова: розвиток підприємства, стратегічний розвиток, сталий розвиток підприємства, стратегія розвитку, стратегічна стійкість, соціальна відповідальність, соціально відповідальний маркетинг, підприємство.

Література

  1. Булах І.В., Какуніна Г.А., Черних О.О. Поняття соціально-відповідального маркетингу. Вісник Хмельницького національного університету. 2010. № 5. Tом C. 67-69.
  2. Козин Л.В. Соціально відповідальний маркетинг і корпоративна соціальна відповідальність: зв’язок концепцій. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. Випуск 9. С. 316-
  3. Петровський О.О. Імперативи концепції соціально-відповідального маркетингу підприємства. Бізнес-Інформ. 2024. № 2. С. 355- URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2024-2_0-pages-355_362.pdf.
  4. Carroll A.B. The pyramid of corporate social responsibility: toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons. 1991. Vol. 34. Issue 4. Р. 39-48. URL: http://bas.sagepub.com/cgi/content/refs/38/3/268.
  5. Crane A., Matten D. Business Ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of Globalization. Oxford University Press. 2016. 605 p.
  6. Daily G.C., Huang H. Achieving Sustainability in an Overcrowded World. Journal of Environmental Economics and Management. 2001. № 39(3). P. 341-
  7. Elkington J. Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. New Society Publishers. 1997. 407
  8. Hart S.L. A natural-resource-based view of the firm. Academy of Management Review. 1995. № 20(4). P. 986-
  9. Kotler P., Keller K.L. Marketing Management. Pearson. 2016. 834 p.
  10. Lantos G. The ethicality of altruistic corporate social responsibility. Journal of Consumer Marketing. 2001. № 19(3). Р.205-230. URL: http://faculty.stonehill.edu/glantos/Lantos1/PDF_Folder/Pub_arts_pdf/Altruistic%20CSR.pdf.
  11. Porter M.E., Kramer M.R. Creating Shared Value. Harvard Business Review. 2011. № 89(1/2). P. 62-
  12. Safdie S. What are the Three Pillars of Sustainable Development? Greenly.Institute. URL: https://greenly.earth/en-us/blog/company-guide/3-pillars-of-sustainable-development.

Статтю було отримано 25.07.2024