УДК: 338.2
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-17
JEL classification: M31; Q13
Динамічність і непередбачуваність сучасного ринку диктують свої умови для успішного розвитку бізнесу Для вирішення найважливішого завдання – оперативної адаптації до того, що відбувається, – підприємство має враховувати не лише свій внутрішній стан, а й особливості зовнішньої середовища. Саме тому виникає потреба у стратегії, а її розроблення стає головним завданням планування. Основне завдання маркетингової стратегії полягає у пошуку рішень, спрямованих на найбільш повне задоволення запитів споживачів та отримання переваг, порівняно з конкурентами. Грамотна, обґрунтована стратегія сприяє виживанню підприємства у несприятливому середовищі. Її вибір залежить від ситуації, у якій є підприємство. Маркетингові програми як короткострокові, так і довгострокові, вимагають розроблення та застосування такої стратегії, яка за заданих умов максимально відповідала б державній економічній політиці і водночас забезпечувала комерційним структурам необхідну ефективність, рентабельність і матеріальну зацікавленість у результатах праці. Робота над стратегією підприємства є одним з елементів прогнозування, без якого неможливе повноцінне планування. Продумування різноманітних сценаріїв, облік різних факторів, виявлення конкурентних переваг дають можливість вибрати напрям розвитку та спланувати поведінку в будь-якій ситуації. Маркетингова стратегія включає конкретні стратегії діяльності на цільових ринках, використовуваний комплекс маркетингу та витрати на маркетинг. В основі маркетингових стратегій лежать чіткі принципи, але це не означає, що їх механічне застосування може автоматично забезпечити успіх. Тому необхідне поєднання знань, досвіду та гнучкого підходу. Маркетингова стратегія будується з урахуванням певної ймовірної непередбачуваності розвитку ринкової ситуації, що залежить і від різних коливань ринку у сфері попиту та конкуренції. Стратегія передбачає поетапне розгортання діяльності, постановку проміжних цілей і завдань на тому чи іншому етапі, пов’язує всі ці етапи та цілі єдиними підставами прийняття обґрунтованих рішень.
Ключові слова: маркетинг, маркетингова стратегія, системність, продукт, ринок, конкуренція, просування.
Список літератури
- Kotler P., Armstrong G., Wong V., Saunders J. Principles of marketing. First European Edition. Pearson Education, 2008. 1020 p.
- Shaughnessy John O’. Competitive Marketing. Allen & Unwin. 1984 p. 372 р.
- Hulbertn B., Brown R. Business Opportunity Explored in the Context of Entrepreneurial Marketing. In (B. Hubert, J. Day and E. Shaw). Proceedings of the Academy of Marketing.UIC/MEIG-AMA. Symposia on the Marketing and Entrepreneurship Interface 1996-1998, pp. 529-534.
- Hamel, G., Prahalad C.K. Competing for the future. Boston. Harvard Business School Press. 1994. ХV. 327 p.
- Mintzberg H., Bruce A., Lempel J. Strategy safari 2nd edition Harlow: FT Prentice Hall, 2009, 380 р.
- Mescon H. M., Albert M., Khedoury F. Fundamentals of Management. New York: Harper& Row 1988, 323 p.
- Ільченко Т.В. Роль маркетингових інструментів в інноваційному розвитку аграрних підприємств. Бізнес-інформ. 2020. № 10. С. 460–468.
- Івченко Є.А. Дослідження підходів щодо визначення сутності маркетингової стратегії підприємства. Механізм регулювання економіки. 2009. № 4. С. 90–96.
Статтю було отримано 02.03.2023