УДК: 659.1:330.123.41.5

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-3-31

Ганна Миколаївна Лозовська
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, підприємництва і торгівлі, Одеська національна академія харчових технологій
ORCID ID: 0000-0003-3322-2219
E-mail: aniko85@ukr.net
Валерія Юріївна Прокопенко
доктор економічних наук, професор, професор кафедри економіки та менеджменту, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
ORCID ID: 0000-0002-4030-3255
E-mail: prokopenko_valeriia@ukr.net
Альона В’ячеславівна Лазуткіна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, підприємництва і торгівлі, Одеська національна академія харчових технологій
ORCID ID: 0000-0002-8286-5854
E-mail: alena.lazutkina@gmail.com

JEL classification: L86; M31; M37

Анотація

Вступ. Національна проблема своєчасного доведення товарів від виробництва до населення, формування попиту на них з урахуванням соціально-демографічних особливостей окремих груп споживачів, виховання раціональних потреб людей вимагають використання реклами. Її роль особливо зростає в умовах ринкової економіки, конкурентного середовища, постійного оновлення асортименту товарів, ускладнення конструкцій багатьох товарів господарського призначення. Своєчасна і вичерпна інформація населення про споживчі властивості і способи використання товарів є найважливішим завданням реклами.

 Метою статті є дослідження особливостей використання інтернет-реклами в системі рекламного менеджменту підприємства.

 Результати. У статті розглянуто основі питання щодо ролі та особливостей запровадження інтернет-реклами для просування продукції на рику. Досліджуються основні види інтернет-реклами та їх особливості в системі менеджменту підприємства. Виокремлено основні переваги інтернет-реклами та її недоліки в системі маркетингових інструментів просування продукції на ринок. Досліджено обсяг ринку інтернет-реклами, обсяг ринку пошукової реклами в Україні, частка соціальних медіа та месенджерів, %, частка Mobile в медійній інтернет-рекламі, %. Встановлено, що обсяг ринку інтернет-реклами у 2019 р. в Україні склав 12,6 млрд грн, що перевищує результати 2018 р. на 35%, частка мобільного платного пошуку в 2019 р. виросла до 73% порівняно з 66% у 2018 та 56% у 2017 р. Середня вартість кліку станом на кінець 2019 р. склала 4,53 грн та перевищила результати попереднього періоду на 40%. Частка витрат на рекламу у
соціальних медіа та месенджерах продовжує активно зростати. Частка mobile в медійній інтернет-рекламі продовжує зростати і досягла 47,7% у 2019 р. Дещо зросла частка цифрового відео у порівнянні з 2018 р.

Висновки. Як засіб комунікації між підприємством і його споживачами, інтернет-реклама створює нові можливості, пов’язані зокрема із персоніфікацією контакту та налагодженням діалогу обох зацікавлених сторін. Як форма міжособової комунікації, інтернет-реклама виступає і як засіб самовираження, і як засіб формування груп за інтересами.

Ключові слова: маркетинг, рекламний менеджмент, інтернет-реклама, таргетована реклама, соціальні мережі, ключові показники ефективності, вартість кліку, вартість за 1000 показів.

Список літератури

  1. Кулицький С. Проблеми розвитку економіки України, обумовлені пандемією коронавірусу COVID-19 у світі, та пошук шляхів їх розв’язання. Україна: події, факти, коментарі. № 9. С. 47-53.
  2. Соколова Ю.О., Яблуновська А.Ю. Зростання ролі інтернет-реклами як інструменту рекламного менеджменту. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. № 1–2 (17–18). С. 214-218.
  3. Види інтернет-реклами. URL: https://wma.lviv.ua/vydy-internet-reklamy.
  4. Все, що потрібно знати про інтернет-рекламу. URL: https://medium.com/@gen.tech/https-medium-com-gen-tech-internet-ad-2f2896f2fe3
  5. UIA Internet ad market in Ukraine report, 2019FY URL: https://www.slideshare.net/memabox/uia-internet-ad-market-in-ukraine-report-2019fy.
  6. Ковінько О.М., Осаволюк І.В., Маценко А.А. Аналіз розвитку інтернет-реклами в Україні. Молодий вчений. № 12 (52). С. 136-139.
  7. Лагодієнко В.В., Басюркіна Н.Й., Турленко Н.В. Механізми формування та функціонування регіональних агромаркетингових систем. Бізнес-інформ. № 1. С. 89-98.
  8. Лагодієнко В.В., Машканцева С.О., Долинська О.О., Богданов О.О. Розвиток регіональної системи маркетингу у сфері транспортних послуг. Актуальні проблеми інноваційної економіки. № 1. С. 76-80.

Статтю було отримано 10.07.2020