УДК 338.484
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-37
JEL classification: L83
Анотація
Вступ. На сьогоднішній день туризм став невід’ємною частиною життя людей. Кожного дня тисячі людей здійснюють різноманітні подорожі. Туризм – це одна із ланок економіки, що може приносити значний дохід до бюджету країни. Одним із його видів є гастротуризм, який все більше розвивається.
Мета даної роботи полягає в дослідженні ролі та значення стимулювання гастрономічного туризму в структурі розвитку регіональних туристичних ринків України. Основними завданнями даної статті є розгляд поняття гастротуризм, його особливості й види; дослідження значення гастротуризму у розвитку регіональних туристичних ринків; дослідження гастротуризму на прикладі іноземних країн, розгляд можливих перспектив розвитку даного виду туризму.
Результати. У статті розглянуто значення гастрономічного туризму, його види та форми. Досліджено, який вплив він має на основні сфери життя як населення, так і країни загалом. Розкрито особливість та значення розвитку туризму в Україні. Визначено популярні гастрономічні тури та регіони в Україні. Розглянуто, як гастрономічний туризм розвивається в світі, наведено приклади – країни лідери, їх досвід у даній галузі. Досліджено можливі перспективи та тенденції подальшого розвитку гастрономічного туризму в нашій країні.
Висновки. Гастрономічний туризм з кожним роком стає все більш популярним серед туристів, відіграє важливу роль серед загального туризму, призводить до його розвитку та різноманітності. Гастротуризм має велике значення для економіки країни, оскільки потенційно може приносити високі надходження до її бюджету. Не оминув він соціальну і культурну інфраструктуру. Його розвиток призводить до покращення життя населення, надає людям можливість спілкуватися та розвиватися в даному напрямку. Гастрономічний туризм несе історичну пам’ять, а також культурну цінність для свого народу. Досвід іноземних країн показав, що даний вид туризму варто розвивати та удосконалювати. Наведені декілька основних напрямів розвитку гастротуризму. Загалом, гастрономічний туризм має важливе значення в розвитку не тільки регіонального туристичного ринку, а й державного. Наша країна багата на свої страви та має великий потенціал для розвитку гастрономічного туризму. Необхідно удосконалювати, а також популяризувати даний вид туризму в Україні в усіх регіонах, адже дослідження показали, що в багатьох містах він перебуває на низькому рівні, а в деяких – взагалі відсутній.
Ключові слова: гастрономічний туризм, розвиток, туристичний ринок, туризм, туристи.
Список літератури
- Васюк І. «Гастрономічні особливості Франції». URL: http://svitmandr.com.ua/гастрономічні-особливості-франції/.
- Всё, что вы хотели знать о гастротуризме, но боялась спросить. Travel Hunter. 2018. URL: http://thunter.ru/.
- «Гастрономичекий туризм в Испании». URL: https://mytravell.ru/gastronomicheskij-turizm-v-ispanii.
- Гастрономічні фестивалі українців. Виставковий центр ЛІЕТ «Тури та туристичні продукти для львів’ян та гостей міста». URL: http://.liet.lviv.ua/filemanager/files/file.php?file=2374 .
- Кількість туристів, обслугованих туроператорами та турагентами, за видами туризму URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/tyr/tyr_u/potoki2006_u.htm.
- Киреева, Ю.А. Событийный туризм как новое направление на современном туристском рынке. Научный вестник МГИИТ, 2010. № 6. С. 16–21.
- Кляп М.П., Шандар Ф.Ф. Навчальний посібник «Сучасні різновиди туризму». URL: https://pidru4niki.com/1584072043514/turizm/suchasni_riznovidi_turizmu.
- Ковешніков В.С., Гармаш В.В. «Винний та гастрономічний туризм: важливий потенціал розвитку економіки». Інвестиції: практика та досвід. 2017. №4. C. 32-37.
- Кукліна Т.С. «Гастрономічний туризм на туристичному ринку України» URL: https://www.sworld.com.ua/konfer30/682.pdf.
- Любіцева О.О. Педагогічні та рекреаційні технології в сучасній індустрії дозвілля. Міжнародна науково-практична конференція. Київський національний університет культури і мистецтв «Туристичний ринок України». URL: https://tourlib.net/statti_ukr/lubiceva.htm.
- Рябко А., Батиченко С. Національний університет харчових технологій. М. Київ. «Гонконг – гастрономічна столиця Азії». URL: http://dspace.nuft.edu.ua/bitstream/123456789/27837/1/118-121.pdf.
- Сенин В.С. Организация международного туризма. М.: Финансы и статистика, 2000. 400 с.
- Статут громадської спілки «Асоціація сприяння розвитку винного та гастрономічного туризму в Україні». URL: http://awgt.nuft.edu.ua/page/view/statut.
- Стрішенець О.М. Маркетингове дослідження фінансово-економічних результатів та стратегічних позицій виробників кавової продукції в Україні. Український журнал прикладної економіки. 2018. Том. 3. №3. С. 219–227.
- Шандор, Ф. Ф., Кляп М. П. Сучасні різновиди туризму: підручник. К.: Знання, 2013. 334 с.
- Mudrak R., Nyzhnyk I., Lagodiienko V., Lagodiienko N. (2019). Impact of seasonal production on the dynamics of prices for meat and dairy products in Ukraine. TEM Journal. Vol. 8, No. 4, рp. 1159–1168.
Статтю було отримано 24.01.2020