УДК: 39.138.021

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-31

Дар'я Олександрівна ЗУБКО
аспірант кафедри міжнародної економіки та менеджменту ЗЕД,
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
ORCID ID: 0000-0002-1903-2198
E-mail: Darya.zubko03@gmail.com

JEL classification: M31; O24

Анотація

Вступ. Зміни в умовах господарювання обумовлюють необхідність використання нових підходів стратегічного управління з метою забезпечення розвитку торговельного підприємства. Це необхідно для прийняття раціональних рішень, підвищення координації управлінських процесів, зростання ефективності діяльності торговельного підприємства в умовах посиленої конкурентної боротьби. Важливим елементом стратегічного розвитку торгівельного підприємства є використання бренд-менеджменту.

Метою наукового дослідження є обґрунтування ролі бренд-менеджменту в стратегічному  розвиткові торговельних підприємств.

Результати. Розкрито значення стратегічного аспекту у діяльності торговельного підприємства. Охарактеризовано причини неуспішного впровадження стратегії торговельними підприємствами. Обґрунтовано роль бренду у забезпеченні лояльності покупців. Визначено купівельні переваги торгової марки, які забезпечуються наявністю бренду. Охарактеризовано основні джерела формування цінності бренду (досвід використання, уявлення користувача, сила переконання, зовнішній аспект, ім’я і репутація виробника, емоційні підстави). Наведено функції бренду (визначення положення бренду серед брендів-конкурентів, практичність, гарантія, оптимізація, персоналізація, постійність, естетичність) та обґрунтовано доцільність його використання у діяльності торгівельного підприємства. Відзначено важливість індивідуальності бренду та охарактеризовано його сутність і складові. Обґрунтовано необхідність формування довіри споживачів до бренду торгівельного підприємства. Доведено, що використання бренду забезпечує формування конкурентних переваг торговельного підприємства на ринку.

Висновки. Обґрунтовано роль бренд-менеджменту у стратегічному розвитку торговельного підприємства. Визначено особливості, які необхідно враховувати у процесі формування бренд-стратегії. Відзначено активне зростання пропозиції на ринку товарів і послуг, що обумовлює тенденції посилення ролі споживачів у діяльності вітчизняних підприємств.

Ключові слова: бренд-менеджмент, стратегічний розвиток, стратегічне управління, стратегія, торговельне підприємство.

Список літератури

  1. Алєксєєв С. Б. Механізм формування та вибору стратегічних цілей торговельної мережі на підставі аналізу її зовнішнього стратегічного потенціал. Механізм регулювання економіки. № 2. С. 88-95.
  2. Боєнко О. Ю. Формування бачення сучасного глобального брендингу: концептуальний аспект. Економiка i органiзацiя управлiння. 2016. № 3. С. 125-133.
  3. Савчук А. М. Складові інформаційного забезпечення стратегічного маркетингу підприємств торгівлі. Формування ринкових відносин в Україні. 2014. № 7/8. С. 66-71.
  4. Антропова Е., Возная А. Брендинг как стратегия выхода на различные уровни рынка. URL: prclub.com/assets/files/pr_lib/pr_papers/antropova-voznaya.doc.
  5. Гуля Ю. В. Теоретико-методологічні засади брендингу та бренд-менеджменту підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. 2015. № 5(1). С. 229–235.
  6. Севрук І. М. Пріоритети маркетингових стратегій міжнародних торговельних мереж. Економіка та держава. № 4. С. 88-90.
  7. Шаманська О. І., Саветін В. Г., Марчук Ю. А Брендинг як напрямок маркетингової діяльності підприємства. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1846.
  8. Безпарточний М. Г. Обґрунтування стратегій розвитку торговельних підприємств. Вісник соціально-економічних досліджень. 2015. № 56. С. 19-26.

Статтю було отримано 15.03.2020