УДК: 39.138.021
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-31
JEL classification: M31; O24
Анотація
Вступ. Зміни в умовах господарювання обумовлюють необхідність використання нових підходів стратегічного управління з метою забезпечення розвитку торговельного підприємства. Це необхідно для прийняття раціональних рішень, підвищення координації управлінських процесів, зростання ефективності діяльності торговельного підприємства в умовах посиленої конкурентної боротьби. Важливим елементом стратегічного розвитку торгівельного підприємства є використання бренд-менеджменту.
Метою наукового дослідження є обґрунтування ролі бренд-менеджменту в стратегічному розвиткові торговельних підприємств.
Результати. Розкрито значення стратегічного аспекту у діяльності торговельного підприємства. Охарактеризовано причини неуспішного впровадження стратегії торговельними підприємствами. Обґрунтовано роль бренду у забезпеченні лояльності покупців. Визначено купівельні переваги торгової марки, які забезпечуються наявністю бренду. Охарактеризовано основні джерела формування цінності бренду (досвід використання, уявлення користувача, сила переконання, зовнішній аспект, ім’я і репутація виробника, емоційні підстави). Наведено функції бренду (визначення положення бренду серед брендів-конкурентів, практичність, гарантія, оптимізація, персоналізація, постійність, естетичність) та обґрунтовано доцільність його використання у діяльності торгівельного підприємства. Відзначено важливість індивідуальності бренду та охарактеризовано його сутність і складові. Обґрунтовано необхідність формування довіри споживачів до бренду торгівельного підприємства. Доведено, що використання бренду забезпечує формування конкурентних переваг торговельного підприємства на ринку.
Висновки. Обґрунтовано роль бренд-менеджменту у стратегічному розвитку торговельного підприємства. Визначено особливості, які необхідно враховувати у процесі формування бренд-стратегії. Відзначено активне зростання пропозиції на ринку товарів і послуг, що обумовлює тенденції посилення ролі споживачів у діяльності вітчизняних підприємств.
Ключові слова: бренд-менеджмент, стратегічний розвиток, стратегічне управління, стратегія, торговельне підприємство.
Список літератури
- Алєксєєв С. Б. Механізм формування та вибору стратегічних цілей торговельної мережі на підставі аналізу її зовнішнього стратегічного потенціал. Механізм регулювання економіки. № 2. С. 88-95.
- Боєнко О. Ю. Формування бачення сучасного глобального брендингу: концептуальний аспект. Економiка i органiзацiя управлiння. 2016. № 3. С. 125-133.
- Савчук А. М. Складові інформаційного забезпечення стратегічного маркетингу підприємств торгівлі. Формування ринкових відносин в Україні. 2014. № 7/8. С. 66-71.
- Антропова Е., Возная А. Брендинг как стратегия выхода на различные уровни рынка. URL: prclub.com/assets/files/pr_lib/pr_papers/antropova-voznaya.doc.
- Гуля Ю. В. Теоретико-методологічні засади брендингу та бренд-менеджменту підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. 2015. № 5(1). С. 229–235.
- Севрук І. М. Пріоритети маркетингових стратегій міжнародних торговельних мереж. Економіка та держава. № 4. С. 88-90.
- Шаманська О. І., Саветін В. Г., Марчук Ю. А Брендинг як напрямок маркетингової діяльності підприємства. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1846.
- Безпарточний М. Г. Обґрунтування стратегій розвитку торговельних підприємств. Вісник соціально-економічних досліджень. 2015. № 56. С. 19-26.
Статтю було отримано 15.03.2020