УДК: 659.113(075)

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-1-7

Семак Богдан Богданович,
доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу, Львівський торговельно-економічний університет
Бучнєв Максим Михайлович,
кандидат економічних наук, доцент,
доцент кафедри публічного управління, менеджменту і маркетингу, Східноукраїнський національний університет імені В. Даля
Нечипоренко Валентина Володимирівна,
кандидат сільськогосподарських наук, доцент, доцент кафедри маркетингу і логістики, Сумський національний аграрний університет
Жам Олена Юріївна,
кандидат економічних наук, доцент

JEL classification: D83; E71; M37

Показано, що сучасна реклама намагається спочатку створити умови для свідомого і обдуманого сприйняття покупцем рекламного звернення, а відтак і для автоматичного здійснення покупки, забезпечення не одноразового, а сталого процесу купівлі. Тому реклама – це єдиний елемент маркетинг-менеджменту, який починається з намаган-ня зрозуміти споживача, його запити і потреби. Через те рекламні дослідження ведуться в багатьох галузях: аналіз товару, вивчення ринку, аналіз можливих засобів масової інформації і носіїв комунікації. Однак основою основ є дослід-ження характеристик споживачів, вивчення можливих мотивів їхньої поведінки. Тому дослідження психологічних аспектів просування продукції в системі рекламного менеджменту в конкурентних умовах економіки знань є акту-альними. Доведено, що в системі рекламного менеджменту в конкурентних умовах економіки знань моделі чуттєвої або емоційної реакції звичайно використовують один або кілька з чотирьох таких принципів: породження рекламним зверненням відчуттів сердечності, збудження, страху, веселощів; породження відчуття задоволення від самого рекламного звернення; перетворення досвіду, коли до відомої торгової марки непомітно додають нові атрибути; процес вироблення умовного рефлексу, коли відчуття, ставлення до рекламного звернення або трансформований досвід користування починають асоціюватися з торговою маркою. На почуття, ставлення до рекламного звернення і на трансформацію досвіду користування може також впливати розумова діяльність: аудиторія може стимулювати свої відчуття, згадуючи відповідний особистий досвід; на ставлення до рекламного звернення може вплинути чиясь авторитетна думка, або воно може сподобатися саме через свою інформативність та ін.

Ключові слова: психологічні аспекти просування продукції, система рекламного менеджменту, конкурентні умови, економіка знань, маркетинг.

Список літератури

  1. Вдовенко Н.М., Федірець О.В., Зось–Кіор М.В., Гнатенко І.А. Роль енергоринку в менеджменті ресурсозбереження і ресурсоефективності конкурентоспроможних підприємств агропродовольчої сфери. Український журнал прикладної економіки. Том 5. № 4. С. 222–229.
  2. Семак Б. Б., Басій Н. Ф., Вовчанська О. М. Маркетинговий менеджмент торговельних підприємств: актуальні проблеми і особливості. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки. 2022. № 68. С. 11-19.
  3. Ходаківська О. В., Орлова-Курилова О. В., Кирилюк Є. М., Бучнєв М. М. Моделювання системи управління інноваційним потенціалом і фінансової системи економіки: компенсаторні інструменти державного впливу в умовах глобалізації. Агросвіт. 2021. № 19. С. 10–15.
  4. Barna M., Chorna M., Androsova T., Ushakova N., Tuchkovska I. Ways to improve the management of the economic security of travel companies. IBIMA Business Review. IBIMA Publishing LLC, USA, 2019. Р. 1-10.
  5. Barna M., Topornytska M., Malska M. The use of resort destinations and event tourism resources of Lviv region to stimulate the development of tourism in carpathian region. Visnyk of the Lviv University. Series International Relations. Issue 45. P. 247-253.
  6. Brockova K., Rossokha V., Chaban V., Zos–Kior M., Hnatenko I., Rubezhanska V. Economic mechanism of optimizing the innovation investment program of the development of agro–industrial production. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. Vol. 43. No. 1. P. 129–135.
  7. Lozhachevska O., Navrotska T., Melnyk O., Kapinus L., Zos–Kior M., Hnatenko I. Management of logistics and marketing behavior of innovation clusters in territorial communities in the context of digitalization of society and the online market. Laplage in Journal. 2021. 7(3). P. 315–323.
  8. Ovcharenko I., Khodakivska O., Sukhomlyn L., Shevchenko O., Lemeshenko I., Martynov A., Zos-Kior M., Hnatenko I., Michkivskyy S., Bilyavska L. Spatial organization management: modeling the functioning of eco-clusters in the context of globalization. Journal of Hygienic Engineering and Design.  Vol. 40. P. 351–356.
  9. Zham O.Yu., Vydryhan O.V. Influence of operational leverage on the financial and business activity of air entities. Nauka i studia. 2019. Vol. 6(195). 44-49.
  10. Zos–Kior M., Hnatenko I., Isai O., Shtuler I., Samborskyi O., Rubezhanska V. Management of Efficiency of the Energy and Resource Saving Innovative Projects at the Processing Enterprises. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. 2020. Vol. 42. No. 4. P. 504–515.

Статтю було отримано 10.01.2023