УДК 316.46.058: 338.21
JEL classification: O 31; M 12
Анотація
Вступ. Сьогодні інновації є однією з ключових стратегічних цілей для більшості компаній, стаючи необхідною умовою для їх виживання й процвітання. Темпи й розповсюдженість інновацій зростають повсюдно і це стосується не лише дослідницько-конструкторських відділів високотехнологічних компаній, але й будь-яких відділів у всіх секторах економіки. Оскільки інновації ґрунтуються на людській творчості, життєво важливим є створення сприятливих умов для плідних інновацій, у тому числі із застосуванням відповідних стилів лідерства.
Мета. Метою статті є опис основних положень методичного підходу до вибору стилю лідерства для управління інноваційною діяльністю на основі розроблених принципів.
Результати. Задачею запропонованого методичного підходу є виявлення рівня необхідної інноваційності для компанії або її частини (відділу, команди), що диктується навколишнім середовищем, поточною інноваційністю компанії і її цілями у сфері інновацій. Далі необхідно обрати стиль лідерства для управління інноваційною діяльністю, що відповідає рівню необхідної інноваційності. При цьому стиль лідерства розглядається як поєднання 15-ти детермінант, які повинні бути оцінені за допомогою анкети, а потім узгоджені з необхідним рівнем інноваційності. Для вирішення останнього завдання надається перелік рекомендацій.
Висновки. Наданий методичний підхід до вибору стилю лідерства для управління інноваційною діяльністю дозволяє узгодити стиль лідерства, розглянутий у розрізі 15-ти детермінант, з рівнем необхідної інноваційності компанії, відділу або команди.
Ключові слова: лідерство; стиль лідерства; вибір стилю лідерства; управління інноваційною діяльністю.
Literature
- Ringel M., Taylor A., Zablit H. The Most Innovative Companies 2015: Four Factors that Differentiate Leaders. BCG website. URL: https://media-publications.bcg.com/MIC/BCG-Most-Innovative-Companies-2015-Nov-2015.pdf.
- World Intellectual Property Indicators 2017 / WIPO. Geneva: World Intellectual Property Organization, 2017. 226 p.
- Dobbs R., Manyika J., Woetzel J. The four global forces breaking all the trends. McKinsey & Company website. URL: https://www.mckinsey.com/business-functions/strategy-and-corporate-finance/our-insights/the-four-global-forces-breaking-all-the-trends.
- Lewin K., Lippitt R., White R. K. Patterns of aggressive behavior in experimentally created social climates. Journal of Social Psychology. 1939. Vol. 10. P. 271–301.
- House R. J., Mitchell T. R. Path-goal theory of leadership. Journal of Contemporary Business. 1974. Issue 3. P. l–97.
- Likert R. The human organization: Its management and value. New York: McGraw-Hill Book Company, 1967. 258 p.
- Hersey P., Blanchard K. Management of Organizational Behaviour: Utilizing Human Resources. Upper Saddle River: Prentice-Hall, 147 p.
- Jamal, Y. Principles of choosing the leadership style for innovation activity management. Ukrainian Journal of Applied Economics. 2018. Volume 3. № 2. P. 232 – 238.
- Kotlyk A. V., Jamal Y. Methodical approach to analysis of volatility, uncertainty, complexity and ambiguity of the external environment. Actual problems of innovative economy. 2018. № 4. P. 65–69.
Статтю було отримано 10.07.2018