УДК: 314.74
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-3-19
JEL classification: J00, J21
Обґрунтовано вибір найважливіших критеріїв для потенційних комерційних працівників покоління Z під час першого працевлаштування. Встановлено, що трьома найголовнішими критеріями під час вибору першого роботодавця є соціальні аспекти: командний дух, робоче середовище та баланс роботи та особистого життя. Визначено відмінності критеріїв за статтю покоління Z. Встановлено, що перші шість характеристик для жінок-респондентів пов’язані з соціальними аспектами та аспектами безпеки, тоді як для респондентів-чоловіків зарплата, кар’єра та гнучкість належать до перших шести. Встановлено, що системи мотивації для представників покоління Z є не лише зовнішніми, а й більш пов’язаними із соціальними проблемами та безпекою. Це більше стосується жінок, ніж чоловіків. Проведено аналіз відмінностей критеріїв за віковими групами покоління Z. Встановлено тенденцію, що чим молодші респонденти, тим більше вони дбають про стосунки та безпеку, на відміну від «старшого» покоління Z, яке має більш довгострокове та менш індивідуалістичне ставлення. Встановлено, що для покоління Z є відповідними характеристики різних стилів лідерства і що єдиний підхід до лідерства може бути занадто вузьким. Визначено, що елементи транзакційного лідерства, такі як чітка та швидка комунікація, чіткі очікування та прозорі правила, допомагають поколінню Z почуватися в безпеці. Встановлено, що покоління Z звикло до швидких змін, де домінують ЗМІ. Роботи, які є міжфункціональними, включають ротацію, міждисциплінарні завдання, завдання в групах зі зміною членів команди тощо, є захопливими для покоління Z. Гнучкість у процедурах лідерства буде позитивно визнана поколінням Z, а не стиль, який дуже орієнтований на структури та процеси. Результати дослідження показують, що представники покоління Z мотивовані та готові працювати, однак соціальні та зручні фактори відіграють важливу роль.
Ключові слова: управління, теорія поколінь, покоління Z, формування покоління Z, мотивація, лідерство.
Література
- Anderson H.J., Baur J.E., Griffith J.A., Buckley M.R. What works for you may not work for (Gen) Me: Limitations of present leadership theories for the new generation. The leadership quarterly. 2017. Vol. 28(1). P. 245-260.
- Backhaus K.B. An exploration of corporate recruitment descriptions on Monster. The Journal of Business Communication. 2004. Vol. 41(2). P. 115-136.
- Bejtkovský J. The current generations: The Baby Boomers, X, Y and Z in the context of human capital management of the 21st Century in selected corporations in the Czech Republic. Littera Scripta. 2016. Vol. 9(2). P. 25-45.
- Bova B., Kroth M. Workplace learning and Generation X. Journal of Workplace Learning. 2001. Vol. 13(2). P. 57-65.
- Center P.R. The generations defined. URL: https://www.pewresearch.org/fact-tank/2018/04/11/millennials-largest-generation-us-labor-force/ft_18-04-02_generationsdefined2017_working-age/.
- Chillakuri B., Mahanandia R. Generation Z entering the workforce: the need for sustainable strategies in maximizing their talent. Human Resource Management International Digest. 2018. Vol. 26(4). P. 34-38.
- Engel J. We Asked Generation Z to Pick a Name. It Wasn’t Generation Z. URL: https://www.nytimes.com/2018/01/31/style/generation-z-name.html.
- Haar J., Brougham D., Roche M.A., Barney A. Servant leadership and work engagement: The mediating role of work-life balance. New Zealand Journal of Human Resources Management. 2017. Vol. 17(2). P. 56-72.
- Katz S. Generation X: A critical sociological perspective. Generations. 2017. Vol. 41(3). P. 12-19.
- Lanier K. 5 Things HR professionals need to know about generation Z: Thought leaders share their views on the HR profession and its direction for the future. Strategic HR Review, 2017.
- Lyons S., Kuron L. Generational differences in the workplace: A review of the evidence and directions for future research. Journal of Organizational Behavior. 2014. Vol. 35(S1). P. 139-157.
- Meret C., Fioravanti S., Iannotta M., Gatti M. The digital employee experience: Discovering generation Z. Digital technology and organizational change. 2018. P. 241-256.
- Ng E.S., Parry E. Multigenerational research in human resource management. In Research in personnel and human resources management. Emerald Group Publishing Limited. 2016. pp. 1-41.
- Scholz C., Grotefend L.-D. Generation Z in Germany: The (Un) Typical German? In C. Scholz, A. Rennig (Eds.), The changing context of managing people. Generations Z in Europe: Inputs, insights and implications. United Kingdom: Emerald Publishing. 2019. pp. 169-197.
- Seemiller C., Grace M. Generation Z goes to college (1st). San Francisco: Jossey-Bass, 2016.
- Europe’s fintech startups target Generation Z. Sifted. URL: https://sifted.eu/articles/europes-fintech-startups-target-generation-z/.
Статтю було отримано 15.07.2023