УДК 338.48

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-16

Ірина Вікторівна КРУПІЦА
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туристичного бізнесу та рекреації,
Одеська національна академія харчових технологій
ORCID ID: 0000-0003-1438-5039
Е-mail: krupichka@ukr.net
Олексій Михайлович ЖИГАЙЛО
кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри туристичного бізнесу та рекреації,
Одеська національна академія харчових технологій
ORCID ID: 0000-0001-6986-4673
Е-mail: dr_jam2006@ukr.net
Оксана Костянтинівна БАЙРАЧНА
старший викладач кафедри туристичного бізнесу та рекреації,
Одеська національна академія харчових технологій
ORCID ID: 0000-0003-2401-3685
Е-mail: gilko0701@gmail.com
Марина Євгеніївна БІРЮКОВА
студентка кафедри туризму,
Одеська національна академія харчових технологій
Е-mail: birukovam412@gmail.com

JEL classification: L83; Z32; P45

Анотація

Вступ. Стаття присвячена аналізу розвитку фестивального туризму в Україні, та в Одеській області загалом. Однією з головних тенденцій сучасного туризму є направленість на задоволення різнобічних потреб туристів. Фестивальний туризм має древні коріння, але його наукове дослідження розпочалось порівняно недавно. Основна мета поїздки такого виду туризму приурочена до певної події. Головна особливість фестивального туризму – орієнтація на широке коло споживачів.

Фестивальний туризм як різновид культурно-пізнавального, подієвого та розважального створює вагомий внесок у зайнятість та працевлаштування фахових кадрів з багатьох спеціальностей, які зараз в нашій країні не знаходяться в списку високооплачуваних та заможних. Фестивальний туризм є ресурсом підвищення світового іміджу України та джерелом підйому економічного добробуту окремих регіонів і міст. Він створює основу для суттєвого зростання та урізноманітнення зайнятості, створення ґрунту матеріального добробуту та культурного рівня населення цих територій.

Метою даної статті є аналіз фестивального туризму в Одеській області, його сучасний стан і перспективи використання для потреб туризму.

Результати. В статті розглянуті слабкі сторони Одеської області, що можуть заважати розвитку фестивального туризму: відсутність високоякісної інфраструктури; небажання інвесторів вкладати кошти; відсутність достатньої туристичної інформації про можливість проведення фестивалів в певних районах; незнання іноземних мов, а іноді і правил етикету; не надто привабливий імідж України в очах іноземців; практично відсутнє ознакування туристичних маршрутів тощо.

Висновки. Одещина має великі можливості для подальшого розвитку фестивального туризму і є великі перспективи для досягнення позитивних результатів. Велику кількість туристів гарантує, те що область знаходиться поруч з молдавський кордоном, має вихід до моря, а також хороше залізничне та автомобільне сполучення. Також в самій області знаходиться порівняно добре розвинута транспортна мережа автомобільних доріг, що є сприятливим фактором для приїзду туристів не лише з України та Європи, а й з США та Азії чи Африки.

Ключові слова: фестивальний туризм, туристичний продукт, туристична послуга, туристична компанія, подієвий туризм, новий турпродукт, туристичний ринок.

Список літератури

  1. Архітектура. Зберегти пам’ять. Створити історію. URL: http://lviv2020.com/architectu
  2. Біттер O.A. Рівень життя населення Одеської області. Л.: Укр. технології. 2005. 253 с.
  3. Васильєв В. П. Десять років розвитку фестивального туризму в Україні: проблеми і перспективи. Туризм: теорія і практика. 2005. Випуск №1. С.49-54.
  4. Фестивальний туризм туризм: метод. рекомен. Для господарів садиб / Васильєв В.П, Триліс В.А, Кудла Н.Є. та ін. Київ: Дім. город. сад. 2009. 80 с.
  5. Світовий досвід організації фестивального туризму:метод. посіб. / В. П. Васильєв, П. А. Горішевський, Ю. В. Зінько та ін. Вид.№ 1. Одеса. 2009. 54 с.
  6. Генсирук С. А. Рекреационное использование лесов. Київ: Урожай, 1987. 245 с.
  7. Інформаційний портал Найкомфортніші для життя міста України. URL: http://znaj.ua/news/society
  8. Кудла Н. Є. Основи фестивального туризму: наук.-теорет. аспект. Дрогобич: 2006. 62 с.
  9. Мастюх К. В. Втілення іноземного досвіду туризму у соціальному проекті “Зелений туризм для всіх”. Экология плюс. 2013. № 5. С. 21–23.
  10. Рутинський М. Й. Сільський зелений туризм: Навч. посіб. К.: Вища школа, 2006. 271 с.
  11. Туризм в Україні. URL: http:// turizm.ru
  12. Уліганець С. І. Значення туристичного іміджу для розвитку Причорноморського регіону. Географія та туризм. 2013. Вип. 24. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gt_2013_24_24
  13. Рутинський М. Й., Топорницька М. Я. Етнофестивальний туризм: теоретичні засади й етногеографічні аспекти організації. Географія та туризм. Київ: Альтерпрес. 2011. Вип.16. С. 82-93.

Статтю було отримано 10.12.2019