УДК: 364.086:316.334.2

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-60

Лепейко Тетяна Іванівна,
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та бізнесу
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0000-0001-8667-509X
Горюк Євгеній Іванович,
здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, кафедра менеджменту та бізнесу,
Харківський національний еконо-мічний університет імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0009-0009-4519-8990
Омаров Ельвін Шхін огли,
PhD, викладач, кафедра менеджменту та бізнесу,
Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0009-0005-5730-3082

JEL classification: M14

У сучасних умовах значна частка підприємств, чий бізнес активно розвивається, шукають нові способи підвищення ефективності, що часто пов’язується з масштабуванням. Обмежені ресурси, відсутність необхідної експертизи чи недостатня конкурентоздатність можуть змінити стратегічні плани підприємства. З’ясовано, що питання стратегічного масштабування для бізнесу є бажаною перспективою, а також складною процедура, яка має чітке обґрунтування доцільності та обмеження. Проведено аналіз організаційних умов стратегічного масштабування бізнесу на засадах соціальної відповідальності (чинників впливу, передумов, принципів діяльності). Також приділено увагу проблемам, перевагам і ризикам при такій стратегії розвитку. Обґрунтовано, що сьогодні команда як внутрішній чинник впливу стає головним активом підприємства. Такий контекст розкриває ще один аспект корпоративної соціальної відповідальності під час реалізації стратегічного масштабування бізнесу.

Ключові слова: стратегічне масштабування, бізнес, соціальна відповідальність, транспарентність, цільовий ринок, партнерство, бізнес-процес, конвергенції законодавства, стратегія, розвиток.

Література

  1. Башинський Т. M&A як спосіб масштабування бізнесу. Що було, є і чого варто очікувати. Slideshare. URL: https://www.slideshare.net/lvivstartup/taras-bachynskyy-ma-ua.
  2. Біла І., Насікан Н. Корпоративна культура як складник соціальної відповідальності бізнесу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. № 5(16). С. 106-109.
  3. Букреєва Д.С., Денисенко К.В. Соціальна відповідальність бізнесу як основа забезпечення ділової активності підприємств: євроінтеграційний аспект. Економіка та суспільство. 2022. Випуск 38.
  4. Іпполітова І.Я., Ревенко О.В. Соціальна відповідальність бізнесу: стратегічний та інвестиційний аспекти. Інфраструктура ринку. 2020. Випуск 42. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct42-30.
  5. Грінько А.П., Гринько П.Л., Ушакова Н.Г., Андросова Т.В., Кулініч О.А., Помінова І.І. Методологія керування бізнесом в умовах цифровізації: монографія. Харків: МОНОГРАФ, 2022. 199 с.
  6. Пилипів І. Український експорт може зрости на 9% у 2024 році. Прогноз Мінекономіки. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2024/01/5/708431/.
  7. Плохій К. Масштабування або коротко про захоплення ринків. Press Assotiation. URL: https://pressassociation.org.ua/ua/masshtabuvannya-abo-korotko-pro-zahoplennya-rinkiv/.
  8. Ревенко О.В., Ревенко Т.В. Інформаційне забезпечення державної євроінтеграційної політики України та його роль у регулювання бізнес-середовища. Теорія та практика державного управління. 2021. Випуск 2(73). рр. 176-187.
  9. Соціальна відповідальність бізнесу в умовах війни. Cases Media. URL: https://cases.media/en/news/socialna-vidpovidalnist-biznesu-v-umovakh-viini.

Статтю було отримано 25.09.2023