УДК: 658.8: 614.27

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-1-25

Гарматюк Олена Валентинівна,
аспірант, старший викладач кафедри маркетингу, менеджменту та управління бізнесом Уманського державного педаго-гічного університету імені Павла Тичини
https://orcid.org/0000-0002-2589-3269

JEL classification: L10; М11

У статті визначено, що оцінювання прибутковості бізнесу фармацевтичних підприємств дає змогу швидко реагувати на зміни, які відбуваються в оточенні підприємства, що впливають на результативність збутової діяльності. Також відзначено, що сучасна система збуту потребує постійного вдосконалення на основі проведеного оцінювання показників прибутковості бізнесу. Розглянуто основні фактори, які впливають на прибутковість фармацевтичних підприємств та обґрунтовано доцільність визначення їх впливу на прибутковість. Визначено, що оцінювання прибутковості бізнесу потрібно проводити, використовуючи показники рівня рентабельності, які дають змогу визначити прибутковість підприємства з різних позицій і формуються відповідно до інтересів суб’єктів ринку, ринкового обміну. Оцінювання рентабельності реалізованої продукції доцільно проводити використовуючи такі показники: валова рентабельність реалізованої продукції, операційна рентабельність реалізованої продукції, чиста рентабельність реалізованої продукції. Проведене оцінювання прибутковості фармацевтичних підприємств дало можливість визначити, що для подальшої успішної збутової діяльності фармацевтичним підприємствам варто зосередити увагу на збереженні показників прибутковості, за рахунок швидкого реагування на зміни, які відбуваються навколо діяльності підприємства.

Ключові слова: збутова діяльність, прибутковість, рентабельність, реалізація продукції, фармацевтичні підприємства, оцінювання прибутковості, ефективність збутової діяльності.

Список літератури

  1. Блонська В. І., Дмитрах О. Р. Показники і критерії оцінки якості прибутку підприємства. Науковий вісник НЛТУ України. 2010. Вип. 20.15. С. 120-125.
  2. Leiv Opstad, Johannes Idsø and Robin Valenta. The Dynamics of the Profitability and Growth of Restaurants; The Case of Norway. Economies. 2022. № 10(2). DOI: https://doi.org/10.3390/economies10020053.
  3. Пандас А. В., Федерка Т. М. Особливості визначення рентабельності будівельних підприємств. Економіка та суспільство. 2020. № 22. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-76
  4. Єпіфанова І.Ю, Гуменюк В.С. Методика оцінювання прибутковості підприємства. Економіка і суспільство. 2017. № 12. С. 251-254.
  5. Гречко А. В., Мельнікова О. М. Дослідження факторів впливу на прибутковість підприємства та пошук резервів збільшення прибутку. Ефективна економіка. 2017. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5862 (дата звернення 15.12.2022 р.).
  6. Духновська Л. Н., Павлов В. С. Прибутковість підприємства: сутність та ефективність управління. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. № 17(1). С. 100-103.
  7. Свірідова С.С., Пожар О.О. Оцінка факторів впливу на рентабельність підприємства. Молодий вчений. 2014. №11 (4). С. 93-96.
  8. Кононова К. Ю., Калашніков С. К. Використання методів оцінки бізнесу на прикладі ПАТ «Центренерго». Social economics. 2020. С. 159-168. DOI: https://orcid.org/10.26565/2524-2547-2020-60-1.
  9. Журавльова Т. О. Оцінка прибутковості вітчизняних підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 9. С. 24–28. DOI: 10.32702/2306-6814.2019.9.24.
  10. Євенко Т.І. Оцінка прибутковості та джерел формування прибутку підприємства на прикладі ТОВ «Козацьке» Бобровицького району Чернігівської області. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. №17.
    С. 639-642.
  11. Офіційний сайт агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку України. URL: https://smida.gov.ua/db/prof/feed.

Статтю було отримано 08.01.2023