УДК: 353:338.46
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-4-20
JEL classification: D01; D21; Q12
Розвиток виробництва олійних культур в Україні є стратегічно важливою сферою, оскільки вона створює конкурентні переваги у задоволенні попиту на зовнішньому та внутрішньому ринках. Метою дослідження є визначення особливостей управління економічною поведінкою підприємств-виробників олійних культур України та її прояву в сучасних умовах. За результатами дослідження доведено, що модель економічної поведінки виробника олійних культур відображає ступінь його участі в економічних процесах на різних рівнях, фінансові та організаційні можливості, а також визначає позицію на ринку та у вирішенні соціальних проблем сучасного життя. Доведено, що економічна поведінка підприємства буде різнитися залежно від стану економіки в країні, в якій базується бізнес. Також з’ясовано, шо позитивні зміни у зовнішньому середовищі здатні викликати відповідні зміни у внутрішньому середовищі та в економічній поведінці підприємств. Саме цей факт слід враховувати при формуванні державної політики розвитку та підтримки агропромислового сектору. Сучасні трансформаційні процеси вимагають змін у системі управління підприємствами за допомогою формування нових напрямів економічної поведінки. Перетворення в ході відновлення роботи підприємств та орієнтації на їх розвиток у післявоєнний час вже сьогодні формують нові правила і норми поведінки, що стосуються їх взаємодії з іншими суб’єктами ринку (споживачами, постачальниками, посередниками, фінансовими установами).
Ключові слова: управління економічною поведінкою, функціонування підприємства, ефективність, виробництво олійних культур, стан економіки країни.
Список літератури
- Карамушка О. М., Мороз С. І. Аналіз виробництва зернових та олійних культур в Україні. Ефективна економіка. 2018. № 10. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6592.
- Крюкова І. О., Степаненко С. В. Ефективність вітчизняного агробізнесу у призмі пріоритетів сталого розвитку. Агросвіт. №9-10. 2022. С. 3-12.
- Петришин Л. Економічна поведінка сільськогосподарських підприємств у мінливому середовищі розвитку: монографія. Львів: Сполом, 2021. 442 с.
- Петрова О. О. Диверсифікація олійного бізнесу та розвиток виробництва нетрадиційних олій на Херсонщині. Агросвіт. №21. 2020. С. 41-48. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.21.41.
- Снеткова А.В. Інвестиції у необоротні активи підприємств олійно-жирової промисловості України: динаміка, проблеми та перспективи. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 21. С. 75-83.
- Чехова І. В. Формування та розвиток ринку олійних культур: теорія, методологія, практика: монографія. Київ: Аграрна наука, 2021. 144 с.
- Лагодієнко В. В., Демченко А. М. Суспільні інститути: суть, стан, вплив на функціонування господарського середовища аграрної сфери виробництва. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2021. № 2. С. 73-83.
- Nitsenko, V., Mardani, A., Streimikis, J., Ishchenko, M., Chaikovsky, M., Stoyanova-Koval, S., & Arutiunian, R. Automatic Information System of Risk Assessment for Agricultural Enterprises of Ukraine. Montenegrin Journal of Economics, 2019. 15(2), рр. 139-152.
Статтю було отримано 10.11.2022