УДК: 339
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-2-11
JEL classification: L2
Анотація
Вступ. Сучасні економічні умови вимагають від підприємств швидкого реагування на зміни. За умов карантинних обмежень ефективність управління брендом стає на порядку денному, і лише гнучке управління дає можливість підприємству не зазнати репутаційних втрат, пов’язаних з загостренням конкуренції на ринку.
Метою статті є визначення специфіки управління брендом ТМ «Кулиничі» та ідентифікація ефективних бренд-стратегій, впроваджених компанією, а також виявлення перспективних напрямів розвитку бренду.
Результати. Розглянуті останні тенденції у дослідженнях бренд-менеджменту. Особлива увага приділена бренд-орієнтованому управлінню та його результатам. Розглянуто систему та принципи управління брендом. Зазначено, що відсутність обґрунтованого підходу до проєктування та створення систем управління брендом на підприємстві призводить до прийняття стихійних або вузькоспеціалізованих рішень, які не мають потенціалу для розвитку. Наголошено, що ефективне управління компанією має бути бренд-орієнтованим, тобто вся активність компанії має бути спрямована на зміцнення репутацію бренду. На прикладі ТМ «Кулиничі» розглянуто управління брендом. Визначені основні напрями діяльності даної компанії, простежено розвиток бренду підприємства від моменту започаткування. Схарактеризована діяльність та заходи, спрямовані на формування бренду та зміцнення лояльності споживачів, що мають позитивний вплив на репутацію бренду. Визначені бажані вектори розвитку ТМ «Кулиничі» як бренду з огляду на сучасні реалії та тенденції у суспільстві.
Висновки. Управління брендом ТМ «Кулиничі» є орієнтованим на споживача і ефективним, незважаючи на жорстку конкуренцію у сфері послуг швидкого харчування, що ще більше загострилася з впровадженням карантинних заходів, спричинених пандемією коронавірусу. Розширення діяльності компанії з виробництва продукції на експорт зміцнює позиції компанії на ринку, хоча інформація з даної активності не використовується для промоції бренду на внутрішньому ринку. Визначені загрози для бренду можуть бути усунені, що лише зміцнить його репутацію, але для цього компанії варто вжити певних заходів.
Ключові слова: бренд, управління брендом, бренд-орієнтований менеджмент, лояльність споживача.
Список літератури
- Зборовський Р.В. Особливості системного підходу до управління брендом. Науково-виробничий журнал «Бізнес-навігатор». Випуск 3-1(46), 2018. С. 135-138.
- Парфенчук І.О. Бренд-орієнтоване управління конкурентоспроможністю суб’єктів господарювання національної економіки. Глобальні та національні проблеми економіки. Випуск 11. 2016. С. 182-185.
- Ковінько О.М., Оголь Д.В., Шевченко Н.О. Управління брендом у системі управління маркетинговою діяльністю підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. Випуск 20. 2017. С. 368-372.
- Ковальчук О.А. Управління брендом як складова бренд-менеджменту. Наукові записки Національного університету «Острозька академія», серія «Економіка». № 11(39). С. 52-55.
- Дьякова М.С. Бренд-менеджмент – складова частина управління інтелектуальною власністю підприємства. Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Економічні науки, Вип. 27. 2014. С. 48-53.
- Файвішенко Д.С. Теоретичні основи стратегічного управління. Електронне наукове фахове видання з економічних наук «Modern Economics». 2019. №17. С. 232-238.
- Борщ В.І., Кліменко В. Управління брендом сучасної організації як чинник її конкурентоспроможності. Економіка. Фінанси. Право. №4/1, 2020. С. 10-13.
- Чернишова Л.О. Брендинг у системі управління конкурентоспроможністю міжнародної компанії. Глобальні та національні проблеми економіки. Випуск 23, 2018. С. 51-55.
- Кулиничі. Офіційний сайт: https://kulinichi.com/
Статтю було отримано 14.05.2021