УДК 339.138
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-35
JEL classification: М30; М31; М39
Анотація
В статті проведено дослідження особливостей маркетингових комунікацій в інформаційних мережах. Визначено, що маркетинг в інформаційних мережах включає в себе безліч методів. Найбільш популярні з них – це створення спільнот бренду (створення представництв компанії в інформаційних медіа), репутаційний менеджмент і ряд інших. Використання різних інструментів інформаційного (соціального) просування в мережі Інтернет дозволяє ефективно налагодити комунікацію з потенційними та реальними споживачами товарів і послуг і вирішує ряд інших не менш важливих завдань. При цьому методика SMM є дієвішим інструментом, ніж традиційна реклама. Окреслено основний набір інструментів для просування товару: створення і просування співтовариств бренду; рекламування в нішевих інформаційних мережах; створення і розвиток власних інформаційних майданчиків; просування контенту – аудіоконтенту, відеоконтенту, поширення унікального безкоштовного контенту; проведення інтерактивних акцій – віртуальних вебінарів, опитувань, консалтингових акцій (із залученням експертів), акцій, тестування, а також ексклюзивних умов для користувачів ресурсу компанії (безкоштовні відвідування, знижки і т.ін.). До визначеного інструментарію також віднесено: створення та просування інтерактивних елементів; робота з лідерами думок – залучення відомої особистості для обговорення, організація офлайн-подій, ініціювання контрольованої «витоку» даних до інформаційної сфери; «вірусний» маркетинг; персональний брендинг; активна комунікація – спілкування з представниками цільової аудиторії на форумах, прихований маркетинг, просування компанії на сервісах «питання-відповідь», розміщення статей на комунікаційних ресурсах, створення «гарячих ліній» в тематичних інтернет-спільнотах. Доведено, якщо розглядати інформаційні мережі з позиції комерційної компанії, то очевидно, що це середовище, в якому спостерігається скупчення реальних і потенційних споживачів, представників, партнерів, конкурентів і інших контактних аудиторій з високим ступенем довіри до інформації, поширюваної в цьому середовищі.
Ключові слова: маркетинг, інформаційні мережі, маркетингові комунікації, маркетинговий інструментарій, ефективність інформаційних мереж.
Список літератури
- Babenko V. et al. World informatization in conditions of international globalization: factors of influence. J. Environ. Sci. Manage. 2019. 5(SI). P. 172-179.
- Social media marketing (SMM). URL: http://ru.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing
- Запуск бізнес-профілів з аналітикою в Україні. URL: http://watcher.com.ua/2016/08/16/instagram-zapuskaye-biznes-profili-z-analitykoyu-v-ukrayini/
- Значення реклами. URL: http://om.net.ua/5/5_3/5_38194_znacheniereklami.html
- Мандич О.В. PR-маркетинг як стратегія конкурентного розвитку підприємств. Формування ефективної моделі розвитку підприємства в умовах ринкової економіки: тези ІV Міжнар. науково-практ. конференції (24-25 лист. 2016 р.) Житомир : ЖДТУ, 2016. С. 392-394.
- Мандич О.В., Романюк І.А., Нікітіна О.М. PR-маркетинг як один з інструментів підвищення конкурентоспроможності підприємства. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка: економічні науки. Вип. 177. С. 160-165.
- Маркетинг у соціальних мережах. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/
- Нікітіна О. М. Особливості впровадження маркетингових комунікацій в туристичні послуги. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка: економічні науки. 2016. Вип. 174. C. 212-218.
- Реклама в інтернеті. URL: http://ukrbukva.net/120224-Reklama-vInternete.html
- Романюк І. А. Формування корпоративної культури та ділової репутації туристичних підприємств. Економіка і менеджмент культури. 2016. № 2. 26-31.
- Украинцы назвали самые популярные социальные сети. URL: https://www.rbc.ua/rus/news/ukraintsy-nazvali-samye-populyarnye-sotsialnye-1582734412.html.
Статтю було отримано 18.01.2020