УДК 339.138

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-35

Наталя Миколаївна БАБКО
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу та медіакомунікацій, Харківський національний технічний університет сільського господарства
імені Петра Василенка
ORCID ID: 0000-0002-7620-9500
E-mail: natalia.babko@ukr.net
Інна Вікторівна НАУМЕНКО
кандидат економічних наук, старший викладач кафедри економіки підприємства, маркетингу та економічної теорії, Луганський національний аграрний університет, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0003-0849-0510
E-mail: naum.inna.28@gmail.com
Софія Іванівна СПІВАК
кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку, фінансів та інформаційних технологій, Луганський національний аграрний університет, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-2249-4473
E-mail: sspivak@gmail.com

JEL classification: М30; М31; М39

Анотація

В статті проведено дослідження особливостей маркетингових комунікацій в інформаційних мережах. Визначено, що маркетинг в інформаційних мережах включає в себе безліч методів. Найбільш популярні з них – це створення спільнот бренду (створення представництв компанії в інформаційних медіа), репутаційний менеджмент і ряд інших. Використання різних інструментів інформаційного (соціального) просування в мережі Інтернет дозволяє ефективно налагодити комунікацію з потенційними та реальними споживачами товарів і послуг і вирішує ряд інших не менш важливих завдань. При цьому методика SMM є дієвішим інструментом, ніж традиційна реклама. Окреслено основний набір інструментів для просування товару: створення і просування співтовариств бренду; рекламування в нішевих інформаційних мережах; створення і розвиток власних інформаційних майданчиків; просування контенту – аудіоконтенту, відеоконтенту, поширення унікального безкоштовного контенту; проведення інтерактивних акцій – віртуальних вебінарів, опитувань, консалтингових акцій (із залученням експертів), акцій, тестування, а також ексклюзивних умов для користувачів ресурсу компанії (безкоштовні відвідування, знижки і т.ін.). До визначеного інструментарію також віднесено: створення та просування інтерактивних елементів; робота з лідерами думок – залучення відомої особистості для обговорення, організація офлайн-подій, ініціювання контрольованої «витоку» даних до інформаційної сфери; «вірусний» маркетинг; персональний брендинг; активна комунікація – спілкування з представниками цільової аудиторії на форумах, прихований маркетинг, просування компанії на сервісах «питання-відповідь», розміщення статей на комунікаційних ресурсах, створення «гарячих ліній» в тематичних інтернет-спільнотах. Доведено, якщо розглядати інформаційні мережі з позиції комерційної компанії, то очевидно, що це середовище, в якому спостерігається скупчення реальних і потенційних споживачів, представників, партнерів, конкурентів і інших контактних аудиторій з високим ступенем довіри до інформації, поширюваної в цьому середовищі.

Ключові слова: маркетинг, інформаційні мережі, маркетингові комунікації, маркетинговий інструментарій, ефективність інформаційних мереж.

Список літератури

  1. Babenko V. et al. World informatization in conditions of international globalization: factors of influence. J. Environ. Sci. Manage. 2019. 5(SI). P. 172-179.
  2. Social media marketing (SMM). URL: http://ru.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing
  3. Запуск бізнес-профілів з аналітикою в Україні. URL: http://watcher.com.ua/2016/08/16/instagram-zapuskaye-biznes-profili-z-analitykoyu-v-ukrayini/
  4. Значення реклами. URL: http://om.net.ua/5/5_3/5_38194_znacheniereklami.html
  5. Мандич О.В. PR-маркетинг як стратегія конкурентного розвитку підприємств. Формування ефективної моделі розвитку підприємства в умовах ринкової економіки: тези ІV Міжнар. науково-практ. конференції (24-25 лист. 2016 р.) Житомир : ЖДТУ, 2016. С. 392-394.
  6. Мандич О.В., Романюк І.А., Нікітіна О.М. PR-маркетинг як один з інструментів підвищення конкурентоспроможності підприємства. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка: економічні науки. Вип. 177. С. 160-165.
  7. Маркетинг у соціальних мережах. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/
  8. Нікітіна О. М. Особливості впровадження маркетингових комунікацій в туристичні послуги. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка: економічні науки. 2016. Вип. 174. C. 212-218.
  9. Реклама в інтернеті. URL: http://ukrbukva.net/120224-Reklama-vInternete.html
  10. Романюк І. А. Формування корпоративної культури та ділової репутації туристичних підприємств. Економіка і менеджмент культури. 2016. № 2. 26-31.
  11. Украинцы назвали самые популярные социальные сети. URL: https://www.rbc.ua/rus/news/ukraintsy-nazvali-samye-populyarnye-sotsialnye-1582734412.html.

Статтю було отримано 18.01.2020