УДК [004.738.5:339.138]:347.71

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-4-4

Петро Іванович КОРЕНЮК
доктор eкономічних наук, прoфecoр, завiдуючий кафeдрoю мeнeджмeнту oрганiзацiй i адмiнicтрування Днiпрoвcькoгo дeржавнoгo тeхнiчнoгo унiвeрcитeту
ORCID ID: 0000-0001-8321-3199
E-mail: korenyukp@gmail.com
Олександра Миколаївна ПОПОВА
асистент (старший викладач) кафедри економіки, підприємництва та управління підприємствами Дніпровського національного
університету імені О. Гончара
E-mail: popovaasya700@ukr.net
Захар Петрович КОРЕНЮК
студент Дніпровського національного університету імені О. Гончара
E-mail: kzacharp@gmail.com

JEL classification: M31; Q13

Анотація

Вступ. В складних умовах пандемії електронна комерція, як показує світовий досвід, набуває значної ваги і виходить на якфісно новий рівень. Ряд потужних інтернет-магазинів переходить з онлайн-торгівлі у в офлайн-торгівлю. Об’єктивною реальністю вітчизняної економіки є функціонування у її системі товарних ринків, господарські відносини на яких характеризуються домінуванням виробника або продавця над споживачем. В умовах глобалізації проблема економічного росту набуває особливого значення. Проблема пандемії COVID-19 не могла не вплинути на темпи економічного росту. В таких складних умовах пандемії електронна комерція, як показує світовий досвід, набуває значної ваги і виходить на якфісно новий рівень. Ряд потужних інтеренет-магазинів, таких як Rozetka та Makeup вибірково-частково по окремих каналах збуту переходить з онлайн-торгівлі у в офлайн-торгівлю.

Виходячи з цього основною метою наукового дослідження є визначення особливостей маркетингової діяльності в сучасних умовах пандемії, зокрема аргументація переходу з офлайн-торгівлі в онлайн-торгівлю.

Результати. Електронна комерція є економічною сферою, яка включає в себе всі види Інтернет-операцій. В Україні стабільно зростає частка електронної комерції. При 18,7 млн користувачів Інтернету в Україні частка інтернет-торгівлі складає тільки виключно 7,2 відсотків, що само по собі є певним парадоксом. Кількість українських покупців в Інтернеті зростає, але темпи такого зростання набагато нижчі у порівнянні з розвинутими західними країнами. Нині склалась така економічна ситуація, що такі інтернет-магазини Rozetka та Makeup, зостаючись лідерами в онлайн-торгівлі, переходять в онлайн торгівлю з метою освоєння додаткових каналів збуту. Тенденція подальшого розвитку електронної комерції здійснює стабілізуючий вплив на розвиток глобальної економіки. Має місце формування єдиного інформаційного простору зі  створенням відповідних умов для відкритої конкуренції товарів і послуг. Отже, кожен бізнес має бути розвиватися в обох напрямках. І електронна торгівля має всі підстави для активного впровадження на вітчизняному ринку.

Висновки. В Україні стабільно зростає частка електронної комерції. Провідні інтернет-магазини зостаючись лідерами в онлайн-торгівлі, переходять в онлайн торгівлю з метою освоєння додаткових каналів збуту. Отже, електронна торгівля має всі підстави для активного впровадження на вітчизняному ринку. Але існують ряд проблем, хоча прогнози є позитивними і електронна торгівля при певній зміні поведінкового фактору займе гідне місце в структурі національної економіки і свідомості людей. Отже, електронна торгівля має всі підстави для активного впровадження на вітчизняному ринку. Але існують ряд проблем, які гальмують розвиток електронної торгівлі. Хоча прогнози, як свідчить світовий досвід, є позитивними і електронна торгівля при певній зміні поведінкового фактору займе гідне місце в структурі національної економіки і свідомості людей.

Ключові слова: маркетингова, діяльність, комерція, електронна, офлайн-торгівля, ондайн-торгівля, ринок.

Список літератури

  1. Євтушенко Д.Д. Електронний бізнес, електронна комерція, Інтернет-торгівля: сутність та взаємозв’язок понять. Бізнес Інформ. № 8. С. 184-188.
  2. Карпенко С. Обсяги ринку електронної комерції в Україні. Інтернет-ринок. URL: http://www.reclamare.ua/blog/obemy-rynkaelektronnoj-kommercii-v-ukraine/.
  3. Лебеденко М.С. Основні поняття та моделі електронного бізнесу. Ефективна економіка. №12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3836.
  4. Максимова Т.С., Сорочан Д.В. Використання електронної комерції роздрібними торговельними підприємствами. Торгівля і ринок України. № 29. С. 273-279.
  5. Маловичко С.В. Аналіз сучасних тенденцій та динаміки розвитку електронної торгівлі на підприємствах України. Проблеми економіки № 2. С 71-77.
  6. Нагорский В. Слідом за Rozetka. Інтернет-магазин Makeup виходить в офлайн. URL: https://rau.ua/novyni/makeup-vyhodyt-v-oflajn/.
  7. Про електронну комерцію: Закон України від 03.09.2015 р. № 675-VIII. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/675-19.
  8. Трубін І.О. Правові засади функціонування електронних грошей у сфері електронної комерції: монографія. Київ: Алерта, 2013. 136 с.
  9. Ховрак І. В. Електронна комерція в Україні: переваги та недоліки. Економіка. Фінанси. Право. № 4. С. 16-20.
  10. Шалева О.І. Електронна комерція: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2011. 216 с.
  11. Юдін О.М., Макарова М.В., Лавренюк Р.М. Системи електронної комерції: створення, просунення і розвиток: монографія. Полтава: РВВ ПУЕТ, 2011. 201 с.
  12. Яровая М. Makeup открыл в Киеве первый офлайн-магазин. URL: https://ain.ua/2020/11/11/makeup-otkryl-oflajn-magazin/

Статтю було отримано 05.10.2020