УДК: 338.2:004

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-39

Омельяненко Олександр Васильович,
аспірант кафедри маркетингу та міжнародної торгівлі, Національний університет біоресурсів і природокористування України
https://orcid.org/0009-0007-4713-6051

JEL classification: C81; L86; O13; О33; Q16

У статті розглянуто окремі аспекти Інтернет-маркетингу, визначено його можливості і особливості для підприємств аграрного сектору. Наведено найбільш поширені трактування змісту Інтернет-маркетингу, запропоновано авторське визначення. Проаналізовано Інтернет-маркетингову діяльність провідних агрохолдингів на ринку України, здійснено оцінку ефективності їх веб-ресурсів. Встановлено, що більша частина діяльності агропідприємств концентрується на агропромисловому ринку, де важливим пріоритетом є пошук нових клієнтів і покращення взаємовідносин з ключовими аудиторіями. Тому основною функцією веб-ресурсів має бути залучення потенційних партнерів з представленим переконливим контентом про вигоди співпраці. Виявлено, що Інтернет-маркетинг в аграрному секторі має специфіку, яку слід враховувати при організації онлайн-діяльності. Не дивлячись на труднощі, український агробізнес поступово впроваджує новітні Інтернет-технології та досить успішно інтегрується у процеси сучасної цифрової економіки.

Ключові слова: Інтернет-маркетинг, Інтернет-маркетинова діяльність, підприємство, агрохолдинги, аграрний сектор, Інтернет-технології, особливості Інтернет-маркетингу.

Література

  1. Ус М.І. Інтернет-маркетинг як інструмент маркетингових комунікацій та складник комерційної діяльності підприємства. Економіка і суспільство. 2018. Випуск № 15. С. 482-488.
  2. Гречаник Н.Ю. Інтернет-маркетинг як метод ведення бізнесу в умовах глобалізації. Інтелект ХХІ. 2018. № 5. С. 127-130.
  3. Kotler P., Dipak C. Jain, Maesincee S. Marketing Moves: A New Approach to Profits, Growth, and Renewal. Harvard Business Press. 2002. 193 p.
  4. Офіційний вебсайт агрохолдингу «Миронівський хлібопродукт». URL: https://mhp.com.ua/uk/glorytoUkraine.
  5. Офіційний вебсайт компанії «Кернел». URL: https://www.kernel.ua/ua/.
  6. Офіційний вебсайт компанії «НІБУЛОН». URL: https://nibulon.com.
  7. Офіційний вебсайт групи компаній «Агропросперіс». URL: https://www.agroprosperis.com.
  8. Офіційний вебсайт агрохолдингу «Астарта холдинг». URL: https://astartaholding.com/.
  9. Семенда Д.К., Семенда О.В. Впровадження цифрового маркетингу на підприємствах агропромислового комплексу України. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». 2023. № 25. С. 54-59. URL: https://lib.udau.edu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/20e7567f-d439-425b-9be2-0dcad618bf9a/content.
  10. Зубенко К. Цифровий світ та агробізнес-більше спільного ніж здається. URL: https://blog.agrokebety.com/agrokebety_syngenta2.
  11. Кузнєцова Н. Інтернет-маркетинг в Україні: проблеми та перспективи. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2012. № 137. С. 63-66.
  12. Кобернюк С.О. Цифрові технології в аграрному маркетингу. Бізнесінформ. 2023. № 2. С. 270-277.
  13. Bondarenko V., Lutsii О., Riabchyk A. Strategic directions of marketing activities of agricultural organizations: m Primedia eLaunch, Boston, USA, 2023. 589 p.

Статтю було отримано 23.09.2023