УДК: 339.13:637.54

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-4-40

Савченко Тетяна Вікторівна,
кандидат економічних наук, доцент,
Одеський національний технологічний університету
Лагодієнко Володимир Вікторович,
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри маркетингу, підприємництва і торгівлі,
Одеський національний технологічний університет
Басюркіна Наталія Йосипівна,
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри управління бізнесом,
Одеський національний технологічний університету

JEL classification: М31, Q13, Q19

У статті розглянуто особливості формування маркетингових стратегій регіональних ринків. Узагальнено зміст підходів до трактування поняття «маркетингова стратегія» та запропоновано власне тлумачення. Встановлено, що маркетингова стратегія розвитку регіональних ринків продукції являє собою набір управлінських рішень, що формують підприємства–виробники та торговельні підприємства для збільшення доходів від реалізації продукції на конкретному регіональному ринку. Охарактеризовано протиріччя та збіжність окремих інтересів трьох зацікавлених сторін (виробники продукції, торговельні підприємства, споживачі продукції), що безпосередньо беруть участь у функціонуванні регіональних ринків. Визначено роль державного маркетингу при формуванні маркетингових стратегій розвитку регіональних ринків продукції. Встановлено, що державний маркетинг відіграє значну роль при формуванні маркетингових стратегій розвитку регіональних ринків продукції як фактор, що спрямований на підтримку соціально важливого бізнесу в регіонах, який за рахунок поєднання зусиль з інструментами комерційного мікромаркетингу формує кумулятивний ефект для розвитку ринків.

Ключові слова: маркетингові стратегії розвитку, регіональні ринки, підприємства–виробники, торговельні підприємства, споживачі продукції, державний маркетинг.

Список літератури

  1. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Вид. 2-ге.. Київ: КНЕУ, 2006. 152 с.
  2. Марусей Т.В. Системний підхід розробки конкурентної маркетингової стратегії сільськогосподарських підприємств на внутрішньому продовольчому ринку. Агросвіт. 2009. № 3. С. 41-44.
  3. Рудченко І.В. Стратегії маркетингового менеджменту на підприємстві. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2007. № 6. С. 137-142.
  4. Lagodiienko V., Karyy O., Ohiienko M., Kalaman O., Lorvi I., Herasimchuk T. Choosing Effective Internet Marketing Tools in Strategic Management. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2019. Vol. 8. No. 3. P. 5220-5225.
  5. Шульга Л.В., Терещенко І.О., Шарлай О.В. Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством. Ефективна економіка. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8192.
  6. Лабурцева О.І. Стратегічний маркетинг. Київ. КНУТД, 2012. 31 с.
  7. Портер М. Стратегія конкуренції і методика аналізу галузей і діяльності конкурентів. Київ:Основи, 2007. 451 с.
  8. Олійник А.С., Тургеля Ю.С., Соколовська Ю.Є. Виробничо-маркетингові стратегії антикризового управління. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 19-20. с. 110-116. DOI: 10.32702/2306-6814.2020.19-20.110.
  9. Турченюк М. О. Маркетинг. Київ: Знання, 2011. 320 с.
  10. Череп А.В. Розвиток сучасного маркетингу та вимоги до нього. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. № 1. С. 202-205.
  11. Лагодієнко В.В., Басюркіна Н.Й., Турленко Н.В. Механізми формування та функціонування регіональних агромаркетингових систем. Бізнес-інформ. 2020. № 1. С. 89-98.
  12. Зубков Р.С., Завгородній А.В., Лагодієнко В.В., Богданов О.О. Напрями удосконалення продовольчого маркетингу підприємств як елементу продовольчої безпеки регіону. Український журнал прикладної економіки. 2020. Том 5. № 3. с. 168-176. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-3-18.
  13. Rodina O., Savchenko T., Velychko O., Lebedenko T., Novichkova T. Assessment of Attractiveness Intermediaries in the Formation of Logistic Connections of the Poultry Enterprises. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. 2022. Vol. 44. No. 1. рр. 84-94 DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2022.09.
  14. Нікішина О.В., Тараканов М.Л., Зеркіна О.О. Інструменти державного маркетингу як складова селективного регулювання товарних ринків в умовах нестабільності. Економіка харчової промисловості. 2022. Том 14. Вип 3. С. 44-57.

Статтю було отримано 05.11.2022