УДК: 331.631

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-29

Потапюк Ірина Петрівна,
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту ім. І.А. Маркіної, Полтавський державний аграрний університет
https://orcid.org/0000-0002-1051-0114
Каленіченко Альона Михайлівна,
здобувачка вищої освіти СВО «Магістр»,
Полтавський державний аграрний університет
https://orcid.org/0009-0009-0398-3755
Омелич Іван Іванович,
здобувач вищої освіти СВО «Магістр», Полтавський державний аграрний університет
https://orcid.org/0009-0009-3969-3290

JEL classification: M14

Корпоративна культура формується шляхом осмислення філософії бізнесу, сприяє появі комунікацій між стратегічними органами та оперативними органами управління. Вивчення корпоративної культури (КК) має важливе значення для власників підприємств будь-якого масштабу. Виявлення принципів формування та розвитку ефективної КК допоможе підвищити показники роботи, лояльність співробітників і покращити репутацію бренду. Практичне застосування принципів формування культури дозволяє мінімізувати економічні втрати у всіх приватних потенціалах підприємства і тим самим підвищити конкурентоспроможність цих суб’єктів господарювання на ринку. Сформована корпоративна культура допомагає підприємству не тільки виживати за умов конкурентної боротьби, а й завойовувати нові ринки, благополучно розвиватися. Співробітники чітко усвідомлюють цілі та ідеали компанії, дотримуються всіх встановлених норм і правил.

Ключові слова: корпоративна культура, компанія, персонал, керівник, цінності.

Література

  1. Сазонова Т.О., Потапюк І.П., Шаповал В.В. Роль корпоративної культури в сучасній діяльності підприємства. Економічний форум. 2020. № 4. С. 138-144.
  2. Сазонова Т.О., Потапюк І.П., Януш В.А. Особливості корпоративної культури організації в сучасних реаліях. Економічний форум. 2021. № 4. С. 152-157.
  3. Грушко В. Ментальність українського народу. Славістичні записки. Тернопіль, 2008. 218 с.
  4. Гриценко Н.В. Корпоративна культура як елемент системи управління персоналом. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (економічні науки). 2018. № 15 (1291). С. 17-20.
  5. Беляк Т.О. Корпоративна культура: доцільність якісних змін з урахуванням пріоритетів інноваційного розвитку. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Серія: Економічні науки. 2014. Випуск 4. С. 129-136.
  6. Терон І.В. Корпоративна культура в механізмах регулювання соціально-трудових відносин. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. № 6. С. 739-745.
  7. Гевко В.Л. Організаційна культура підприємства та особливості і умови її зміни. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 16. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/16_2018/4.pdf.
  8. Кицак Т.Г. Основні напрями формування корпоративної культури на підприємстві. Формування ринкової економіки. 2010. №5. С. 27-29.
  9. Шаповал О.Ф. Бізнесові аспекти удосконалення управління корпоративною культурою підприємства. Формування ринкових відносин в Україні. 2014. № 7/8. С. 77-80.
  10. Копитко М.І. Корпоративна культура підприємств: історія виникнення та сутність. Причорноморські економічні студії. 2016. Вип. 9 (1). С. 86-91.
  11. Приймак Н.С. Корпоративна культура в системі управління змінами підприємства. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування. 2019. № 2 (88). С. 91-97.

Статтю було отримано 12.09.2023