УДК: 331.631
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-29
JEL classification: M14
Корпоративна культура формується шляхом осмислення філософії бізнесу, сприяє появі комунікацій між стратегічними органами та оперативними органами управління. Вивчення корпоративної культури (КК) має важливе значення для власників підприємств будь-якого масштабу. Виявлення принципів формування та розвитку ефективної КК допоможе підвищити показники роботи, лояльність співробітників і покращити репутацію бренду. Практичне застосування принципів формування культури дозволяє мінімізувати економічні втрати у всіх приватних потенціалах підприємства і тим самим підвищити конкурентоспроможність цих суб’єктів господарювання на ринку. Сформована корпоративна культура допомагає підприємству не тільки виживати за умов конкурентної боротьби, а й завойовувати нові ринки, благополучно розвиватися. Співробітники чітко усвідомлюють цілі та ідеали компанії, дотримуються всіх встановлених норм і правил.
Ключові слова: корпоративна культура, компанія, персонал, керівник, цінності.
Література
- Сазонова Т.О., Потапюк І.П., Шаповал В.В. Роль корпоративної культури в сучасній діяльності підприємства. Економічний форум. 2020. № 4. С. 138-144.
- Сазонова Т.О., Потапюк І.П., Януш В.А. Особливості корпоративної культури організації в сучасних реаліях. Економічний форум. 2021. № 4. С. 152-157.
- Грушко В. Ментальність українського народу. Славістичні записки. Тернопіль, 2008. 218 с.
- Гриценко Н.В. Корпоративна культура як елемент системи управління персоналом. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (економічні науки). 2018. № 15 (1291). С. 17-20.
- Беляк Т.О. Корпоративна культура: доцільність якісних змін з урахуванням пріоритетів інноваційного розвитку. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Серія: Економічні науки. 2014. Випуск 4. С. 129-136.
- Терон І.В. Корпоративна культура в механізмах регулювання соціально-трудових відносин. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. № 6. С. 739-745.
- Гевко В.Л. Організаційна культура підприємства та особливості і умови її зміни. Інвестиції: практика та досвід. 2018. № 16. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/16_2018/4.pdf.
- Кицак Т.Г. Основні напрями формування корпоративної культури на підприємстві. Формування ринкової економіки. 2010. №5. С. 27-29.
- Шаповал О.Ф. Бізнесові аспекти удосконалення управління корпоративною культурою підприємства. Формування ринкових відносин в Україні. 2014. № 7/8. С. 77-80.
- Копитко М.І. Корпоративна культура підприємств: історія виникнення та сутність. Причорноморські економічні студії. 2016. Вип. 9 (1). С. 86-91.
- Приймак Н.С. Корпоративна культура в системі управління змінами підприємства. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування. 2019. № 2 (88). С. 91-97.
Статтю було отримано 12.09.2023