УДК 338.48: 004.4

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-65

Д’яченко Юрій Юрійович,
доктор економічних наук, професор, професор факультету магістерських соціальних та гуманітарних наук, Приватна установа «Університет «Київська школа економіки»
https://orcid.org/0000-0002-6580-8874
Корнійчук Роман Олегович,
аспірант, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0009-0008-4095-9888

JEL classification: L 83, L 86

У статті досліджено ключові аспекти формування інформаційної стратегії для туристичних підприємств, визначено її значення і вплив на ефективність діяльності компаній у сфері туризму. Метою дослідження є визначення необхідних складових інформаційної стратегії туристичних підприємств та дослідження особливостей її формування. У ході дослідження використовувалися наукові методи аналізу та синтезу, порівняння та узагальнення, а також методи експертної оцінки. Для досягнення мети використано комплексний підхід, що включає аналіз літератури, визначення сутності та складових інформаційної стратегії, порівняння основних різновидів інформаційної стратегії та розгляд особливостей впровадження інформаційних систем у туристичному секторі. Зокрема, було запропоновано авторський підхід до виокремлення видів інформаційної стратегії із означенням переваг та недоліків кожної із них. Встановлено, що ефективна інформаційна стратегія є ключовим фактором підвищення конкурентоспроможності туристичних підприємств. Виявлено, що правильний вибір і інтеграція інформаційних технологій, таких як CRM-системи, платформи для управління проєктами і системи управління даними, значно покращують оперативність і точність обробки інформації, що сприяє підвищенню загальної продуктивності компаній. Наукова новизна роботи полягає у систематизації знань про інформаційні стратегії в контексті туристичного бізнесу та в розробці рекомендацій щодо їх практичного впровадження. Практична значущість полягає у створенні пропозицій для туристичних підприємств, що допоможе оптимізувати інформаційні процеси та підвищити ефективність їхньої діяльності. Перспективи подальших досліджень охоплюють вивчення нових інформаційних технологій та їхнього впливу на розвиток туристичного бізнесу, а також розробку більш детальних рекомендацій для адаптації інформаційних стратегій до специфічних умов ринку.

Ключові слова: інформаційна стратегія, туристичне підприємство, інформаційні системи, інформаційно-комунікаційні технології, діджиталізація, стратегія розвитку, конкурентоспроможність.

Література

  1. Buhalis D. eTourism: Information technology for strategic tourism management. Pearson education. 2003. 367 p.
  2. Benckendorff P.J., Xiang Z., Sheldon P.J. Tourism information technology. Cabi. 2019. 355 p.
  3. Pohuda N. Research of the implementation level of information and communication technologies by tourism enterprises. Economics of Development. 2023. Vol. 22. N 1. Р. 8-19. DOI: https://doi.org/10.57111/econ/1.2023.08.
  4. Ivchenko L., Pohuda N., Sushchenko O. The role of Internet resources and social media in the strategic development of tourism. Business Management. 2023. N 4. DOI: https://doi.org/10.58861/tae.bm.2023.4.05.
  5. Sushchenko O., Aleksandrov M. Information Technologies and Social Networks in Business: Integrated Implementation. 2022 IEEE 9th International Conference on Problems of Infocommunications, Science and Technology (PIC S&T). 2022. Р.353-358.
  6. Bosovska M., Boiko M., Bovsh L., Okhrimenko A. Artificial Intelligence in Ensuring the Business Economic Security. 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES). 2023. Р. 1-6.
  7. Melnychenko S., Tkachenko T., Dupliak T. Digitalisation as a tool of tourism recovery in European Union in post-COVID-19. Financial and credit activity problems of theory and practice. 2021. Vol. 6. N. 41. Р. 427-436.
  8. Vlasenko T., Kozak K. Theoretical and methodological basis of research organizational culture as a factor of strategy implementation. Actual problems of innovative economy and law. 2023. № 3. Р. 60-65.

Статтю було отримано 18.03.2024