УДК: 615.1: 658.5

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-4-16

Світовий Олександр Михайлович
доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу, менеджменту та управління бізнесом Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
https://orcid.org/0000-0002-0675-559X

JEL classification: L1; L65

Сьогодні фармацевтична галузь стала невід’ємною частиною системи охорони здоров’я. Фармацевтична промис-ловість вважається однією з найбільших галузей промисловості, що швидко розвиваються. Це основне джерело ство-рення робочих місць і грошових надходжень в іноземній валюті для країни. Визначено, що становлення українського фармацевтичного ринку відбувається під впливом державної політики в частині забезпечення споживачів доступ-ними лікарськими засобами, а також засвідчує гостру конкуренцію у сфері виробництва, дистрибуції й споживання між вітчизняними та іноземними виробниками фармацевтичної продукції. Проаналізовано загальний обсяг фарма-цевтичного ринку в грошовому, натурального вираження та структури продажу фармацевтичної продукції розрізі цінових ніш. Виокремлено основні види конкурентної боротьби на фармацевтичному ринку, враховуючи стан еконо-мічної кон’юнктури українського ринку фармацевтичної продукції та статистики його розвитку. Визначено проб-леми, з якими стикнувся фармацевтичний ринок і які в підсумку вплинули на кон’юнктуру фармацевтичного ринку.

Ключові слова: фармацевтичний ринок, фармацевтичні підприємства, фармацевтична продукція, кон’юнктура.

Список літератури

  1. Шпичак О. С. Маркетингові дослідження фармацевтичного ринку седативних лікарських засобів рослинного походження для використання у спортивній медицині. Вісник Фармації. 2013. № 3(75). С.64–68
  2. Фармацевтична енциклопедія. Веб-сайт. URL: https://www.pharmencyclopedia.com.ua/
  3. Шандрівська О. Є., Цветковська А. Є Дослідження фармацевтичного ринку України: у фокусі концентрація ринку. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління». 2022. № 1 (9). С.56–68
  4. Городецька І. Я., Корнієнко О. М., Ханик Н. Л., Бобко М. В. Дослідження цінової кон’юнктури ринку лікарських засобів. Фармацевтичний часопис. 2019. № 4. С. 45–50
  5. Кухтенко О. С., Симонян Л. С. , Гладух Є. В. Маркетингові дослідження ринку лікарських засобів, що застосовуються при лікуванні кардіологічних захворювань. Актуальні питання фармацевтичної і медичної науки та практики. Т. 10, № 2(24). С. 219–223
  6. Горлова І. Стислий огляд стану фармацевтичного ринку України за I квартал 2020 р. та прогноз його розвитку на поточний рік. Фармацевтична галузь. 2020. № 3 (80). URL: https://promoboz.com/ru/journal/2020/3-80-iyun/stislij-oglyad-stanu-farmatsevtichnogo-rinku-ukrayini-za-i-kvartal-2020-r-ta-prognoz-jogo-rozvitku-na-potochnij-rik/
  7. Кірсанов Д. Аптечний продаж за підсумками 2021 р.: фармринок продовжує зростання, перевищуючи очікування експертів. Щотижневик Аптека. № 02 (1323) 24. URL: https://www.apteka.ua/article/625683
  8. Саліхова О. Б., Гончаренко Д. О. Виклики Соvid-19 фармацевтичній промисловості: відповіді ЄС та України. Економіка і прогнозування. № 3. С. 93-1
  9. Lakdawalla, Darius N. Economics of the Pharmaceutical Industry. Journal of Economic Literature. № 56 (2). С. 397–449. DOI: 10.1257/jel.20161327
  10. Jovana Milenković & Dragana Lakić. Analysis of the economic situation of the South East European pharmaceutical industry, Journal of Medical Economic 2020 no. 23:9. pp. 932-939. DOI: 10.1080/13696998.2020.1763371
  11. Budnikevych, I., & Honchar, V. (2020). Regulatory mechanisms of Ukrainian pharmaceutical market competitiveness in the context of European integration. Three Seas Economic Journal/ 2020. 1(3). pp. 1-8. https://doi.org/10.30525/2661-5150/2020-3-1

Статтю було отримано 12.11.2022