УДК 640.4:005.511
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-26
JEL classification: M31
Стаття присвячена динамічному ландшафту бізнес-планування у сфері гостинності та розглядає гнучкі стратегії подолання негативних загальногалузевих факторів впливу. На різні операційні аспекти в сфері гостинності (включаючи генерацію доходів, управління витратами, персонал та маркетинг) активно впливає сезонність, що потребує виокремлення стратегій для подолання коливань попиту. Високий рівень конкуренції у сфері гостинності вимагає наявності чіткої конкурентної переваги (локація, високий рівень обслуговування, інноваційний дизайн, тематична спрямованість), яка стратегічно відрізнятиме підприємства одне від одного. Зовнішні фактори (економічні умови, політична стабільність та екологічні ризики) активно впливають на сферу гостинності та потребують нівелювання за допомогою сценарного планування, управління ризиками та диверсифікації послуг. Фінансове планування визначено як критичний компонент бізнес-планування та досягнення успіху, адже фінансові зобов’язання у сфері гостинності підкреслюють важливість комплексного аналізу інвестицій. Людський капітал визнається основним активом сфери гостинності, для його формування та розвитку пропонується використовувати стратегії залучення, розвитку та утримання талантів, включаючи створення позитивного робочого середовища, інвестиції у навчання персоналу та впровадження мотиваційних програм. Гарантування безпеки гостей та підтримка позитивної репутації закладів сфери гостинності засноване на стратегії моніторингу відгуків, реагування на негативні коментарі та використання позитивного іміджу. Було доведено, що бізнес-план для індустрії гостинності повинен враховувати притаманну цьому сектору складність і динамізм. Важливо забезпечити не тільки операційну ефективність, але й надання послуг найвищої якості та конкурентоспроможності. Дослідження підкреслює необхідність комплексного підходу до бізнес-планування у сфері гостинності.
Ключові слова: бізнес-планування, готельно-ресторанний комплекс, сфера гостинності, етапи формування організаційної культури, бізнес.
Література
- Гуштан Т.В., Каганець-Гаврилко Л.П. Features of hotel and restaurant business functioning in modern conditions. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. № 37. С. 242-250. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/809.
- Зінченко В. Особливості бізнес-планування в сфері обслуговування. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2019. Том 2 № 2. С. 284-290. URL: https://www.researchgate.net/publication/338138796_Features_of_Business_Planning_in_the_Service_Sector.
- Evans N. Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events. Routledge. URL: https://books.google.com.ua/books?id=kDRyBgAAQBAJ&printsec=copyright&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false.
- Langvinienơ N., Daunoraviþinjtơ I. Factors influencing the success of business model in the hospitality service industry. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2015. Р. 902- DOI:https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.503.
- Nesterchuk I., Komarnitskyi I., Samoday V., Chunikhina T., Chernyshova T., Tyshchenko S. Business Planning and Marketing of Gastronomic Projects in the Hotel and Restaurant Industry. Economic Affairs. 2022. 67. № 03. Р. 307-316.
- Peters M., Buhalis D. Family hotel businesses: strategic planning and the need for education and training. Education + Training. 2004. 46. № 8/9. Р. 406-415. DOI:https://doi.org/10.1108/00400910410569524
- Rahimian S., ShamiZanjani M., Manian A., Esfidani M.R. A framework of customer experience management for hotel industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2021. 33. No. 5. Р. 1413-1436. DOI: https://doi.org/10.1108/IJCHM-06-2020-0522.
- Salun M., Zaslavska K. Strategies for resilience in a dynamic world: from VUCA to BANI. Proceedings of Socratic Lectures. 2024. № 10. Р. 185-189. DOI:https://doi.org/10.55295/PSL.2024.I23. URL: https://www.zf.uni-lj.si/images/zalozba/Sokratska_10_I/23_Salun_Maryna.pdf.
- Tanvir Mohammad Hayder A., Rakibul S.M.A., Kazi Noor-E-J., Imtiaz U.C., Ummahani A. Strategic planning of hospitality & tourism. Journal of Tourism Research. 2020. 24. Р. 85-102. URL: https://www.researchgate.net/publication/336868441_STRATEGIC_PLANNING_OF_HOSPITALITY_TOURISM_A_STUDY_OF_COX’S_BAZAR_BANGLADESH.
Статтю було отримано 03.08.2024