УДК: 353:338.46
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-3-27
JEL classification: O13, Q10
Розвиток виробництва та перероблення продукції олійних культур в Україні є стратегічно важливою сферою діяльності, оскільки вона створює конкурентні переваги у задоволенні попиту на зовнішньому ринку та забезпеченні внутрішніх потреб. Метою дослідження є здійснення аналізу організаційно-економічних умов функціонування підприємств олійної промисловості в сучасних умовах. У результаті проведеного дослідження доведена висока чутливість кон’юнктури ринку олійних культур, від якої, своєю чергою, залежить можливість підприємств-виробників вести свою діяльність ефективно. Визначено, що врівноваження сил попиту та пропозиції на цьому ринку може відбуватися як ситуативно, так і під регуляторним впливом держави. Позитивні зміни в зовнішньому середовищі здатні викликати відповідні зміни у внутрішньому середовищі та в економічній поведінці підприємств. Вони зможуть переорієнтувати свою діяльність на користь вітчизняних споживачів. Цьому сприятиме відновлення нормальної, безпечної роботи підприємств, зростання попиту на продовольчі товари на внутрішньому ринку, а також зміни в галузевій структурі виробництва та перероблення олійних культур. Зазначено, що наведені вище організаційно-економічні умови функціонування підприємств олійної промисловості обумовлюють прийняття рішень щодо входу та виходу з цього ринку, а також утворюють певні взаємовідносини на ринку олійних культур на певний час.
Ключові слова: організаційно-економічні умови, функціонування підприємства, ефективність, продукція олійних культур, економічна поведінка.
Література
- Посівні площі України у 2023 році переорієнтують на олійні культури. Укрінформ. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3648517-posivni-plosi-ukraini-u-2023-roci-pereorientuut-na-olijni-kulturi-minagropolitiki.html.
- Снеткова А.В. Інвестиції у необоротні активи підприємств олійно-жирової промисловості України: динаміка, проблеми та перспективи. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 21. С. 75-83. DOI: 10.32702/2306-6814.2019.21.75
- Петришин Л. Економічна поведінка сільськогосподарських підприємств у мінливому середовищі розвитку: монографія. Львів: Сполом, 2021. 442 с.
- Лебеденко О.В. Аграрний ринок: поняття та особливості. Агроствіт. 2020. №12. С. 48-52. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.12.48.
- Крюкова І.О., Степаненко С.В. Ефективність вітчизняного агробізнесу у призмі пріоритетів сталого розвитку. Агроствіт. 2022. №9-10. С. 3-12. DOI: 10.32702/2306-6792.2022.9-10.3.
- Петрова О.О. Диверсифікація олійного бізнесу та розвиток виробництва нетрадиційних олій на Херсонщині. Агроствіт. 2020. №21. С. 41-48. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.21.41.
- Чехова І.В. Формування та розвиток ринку олійних культур: теорія, методологія, практика: монографія. Київ: Аграрна наука, 2021. 144 с.
- Бойко О.С., Гейко Л.М. Сучасний стан підприємств олійно-жирової промисловості Україні. Економічний простір. 2020. № 157. С. 32-37. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/157-6.
Статтю було отримано 08.07.2023