УДК: 334.012.42:338
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-4-19
JEL classification: I20; O13; Q40; O22
Стаття присвячена питанням організаційно-економічних ініціатив в управлінні проєктами енергозбереження в умовах автономії закладів освіти, диджиталізації та децентралізації системи провайдингу енергетичних інновацій. На основі дослідження було запропоновано впорядкування моделі трикутної енергетичної реакції, що призводять до керованості проєктів енергозбереження. Метою дослідження стало вивчення організаційно-економічних ініціатив в управлінні проєктами енергозбереження в умовах автономії закладів освіти, діджиталізації та децентралізації системи провайдингу енергетичних інновацій. У статті обґрунтовано доцільності реалізації проєктів з енергозбереження в умовах автономії закладів освіти. Взаємодоповнювальна і фундаментальна роль енергозбереження, енергоефективності та ВДЕ для внесення вагомого вкладу в задоволення енергетичних потреб бюджетних освітніх закладів шляхом скорочення обсягів викопного палива і викидів є безперечна. Оскільки концентрація вуглекислого газу (CO2) в атмосфері все ще продовжує зростати, досягаючи рекордних показників, попри постійне скорочення викидів, стає все більш очевидним, що для досягнення довгострокових кліматичних цілей необхідним є розроблення чіткої і планомірної стратегії управління проєктами з енергозбереження. Доведено, що державна політика України може вплинути на швидкість і форму енергетичного переходу до майбутнього з нульовим викидом вуглецю завдяки енергетичному потенціалу відновлюваних джерел енергії та впровадження проєктів з енергозбереження на регіональному або місцевому рівні. Включення ініціатив у перехід до відновлюваних джерел енергії й скорочення обсягів викопного палива і викидів завдяки регіональній політиці енергоефективності є критично важливим кроком для сталого розвитку як регіонів, так і держави загалом в умовах автономії закладів освіти, діджиталізації та децентралізації системи провайдингу енергетичних інновацій. Запропоновано розглянути потенціал відновлюваних джерел енергії України та багаторівневу перспективу теорії переходу до відновлюваних джерел енергії (макро-, мезо- та мікрорівні). Надання громадам можливостей керувати проєктами сприяє сприйняттю енергозбереження, стійкості та власності, складовим, які є важливими для успішної реалізації проєктів енергозбереження й зазвичай належить до зусиль щодо прийняття або оптимізації екологічних, економічних і соціальних аспектів. Зазначимо, що в цьому контексті реалізацію проєктів з енергозбереження іноді називають потрійним практичним результатом, необхідним в умовах діджиталізації та децентралізації системи провайдингу енергетичних інновацій.
Ключові слова: організаційно-економічні ініціативи, управління проєктами, енергозбереження, автономія закладів освіти, діджиталізація, децентралізація, система, провайдинг енергетичних інновацій
Література
- Міністерства енергетики України. ULR: http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/.
- Кудрі С.О. Атлас енергетичного потенціалу відновлюваних джерел енергії України. Київ: Інститут відновлюваної енергетики НАН України, 2020. 82 с.
- Вдовенко Н.М., Федірець О.В., Зось–Кіор М.В., Гнатенко І.А. Роль енергоринку в менеджменті ресурсозбереження і ресурсоефективності конкурентоспроможних підприємств агропродовольчої сфери. Український журнал прикладної економіки. 2020. Том 5. № 4. С. 222-229.
- Дані про попит і пропозицію та індикатори інтенсивності постачаються для глобального звіту про стан відновлюваних джерел енергії 2021 від REN21. ULR: https://www.enerdata.net/about-us/references/.
- Енергетичний перехід у 2021 рік/CEM12 Energy Transition Factbook. ULR: https://www.cleanenergyministerial.org/content/uploads/2022/03/bnef-x-bp-energy-transition-factbook-for-cem-final-20210601.pdf.
- Про схвалення Енергетичної стратегії України на період до 2035 року «Безпека, енергоефективність, конкурентоспроможність»: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 605-р від 18.08.2017 р. ULR: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/605-2017-%D1%80#Text.
- Про схвалення Національного плану дій з енергоефективності на період до 2030 року: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1803-р від 29.12.2021 р. ULR: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1803-2021-%D1%80#Text.
- Про схвалення Національного плану скорочення викидів від великих спалювальних установок: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 796-р від 08.11.2017 р. ULR: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/796-2017-%D1%80#Text.
- Про схвалення Програми розвитку гідроенергетики на період до 2026 року: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 552-р від 13.07.2016 р. ULR: https://zakononline.com.ua/documents/show/360976_657583.
- Стратегія енергетичної безпеки, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України № 907-р від 04.08.2021 р. ULR: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/907-2021-%D1%80#Text.
- Lozhachevska O., Navrotska T., Melnyk O., Kapinus L., Zos–Kior M., Hnatenko I. Management of logistics and marketing behavior of innovation clusters in territorial communities in the context of digitalization of society and the online market. Laplage in Journal. 2021. Vol. 7(3). P. 315-323.
- Ovcharenko I., Khodakivska O., Sukhomlyn L., Shevchenko O., Lemeshenko I., Martynov A., Zos-Kior M., Hnatenko I., Michkivskyy S., Bilyavska L. Spatial organization management: modeling the functioning of eco-clusters in the context of globalization. Journal of Hygienic Engineering and Design. 2022. Vol. 40. P. 351-356.
Статтю було отримано 03.09.2023