УДК: 658.1/5
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-4-31
JEL classification: М31; Р13; G34; L21
Анотація
Вступ. Сучасні економічні системи мають розглядатися на основі комплексного підходу, який забезпечує узгодженість різних предметних сфер в рамках єдиної проблемної області. В статті такою проблемною областю постало маркетингове управління корпоративною інтеграцією. Інтеграція та кооперація за авторською гіпотезою призводять до зростання консолідованого потенціалу корпоративного об’єднання підприємств. Маркетинг в свою чергу оптимізує напрямки використання такого потенціалу, враховуючи при цьому вимогу додержання заданого рівня стійкості.
Метою дослідження постав розвиток теоретико-методичних засад формування контурів стратегічного маркетингового управління інтеграційно-коопераційним розвитком корпоративних об’єднань підприємств, орієнтованих на забезпечення стабільності функціонування та оптимізацію використання потенціалу корпоративного об’єднання.
Результати. Дослідження базується на застосуванні методів онтологічного моделюва-ння. В рамках розробки онтологічної моделі предметної області стратегічного марке-тингового управління стійким інтеграційно-коопераційним розвитком корпоративних об’єднань підприємств визначено сукупність класів та їх екземплярів. Класи онтологічної моделі представлено як сфери спрямування організаційних зусиль процесу організації стратегічного маркетингового управління. Представлення онтологічної моделі у вигляді графу дозволило сформувати паттерни стратегічної поведінки корпоративного об’єднання підприємств, які реалізуються у тому числі на основі активізації інтеграційно-коопераційної взаємодії підприємств. Вироблення таких паттернів запропоновано здійснювати на основі виконання SPARQL-запитів до онтологічної моделі предметної області. Запропоновано сукупність стратегічних матриць, які визначають особливості реалізації маркетингового управління в інтегрованому корпоративному об’єднанні підприємств.
Висновки. Розроблені рекомендації щодо переорієнтації стратегічного управління інтеграційно-коопераційним розвитком корпоративних об’єднань підприємств на маркетингову парадигму дозволяють підвищити рівень стабільності такого об’єднання за рахунок гармонізації інтересів всіх зацікавлених в діяльності корпоративного об’єднання осіб.
Ключові слова: маркетингове управління, стратегія, корпоративне об’єднання підприємств, інтеграція, кооперація, мережа взаємодії.
Список літератури
- Горшков С. Введение в онтологическое моделирование. М.: ООО «ТринитиДата», 2018. 165 с.
- Дей Д. Стратегический маркетинг. М.: Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2002. 640 с.
- Іванов Ю.Б., Пилипенко А.А. Інтеграційний розвиток суб’єктів господарювання: теоретичне обґрунтування та організація управління: монографія. Харків: ВД Інжек, 2012. 400 с.
- Лепейко Т.І., Пилипенко А.А., Пушкар О.І., Березовський К.М., Попов А.В. Організація маркетингового управління діяльністю підприємств машинобудівного кластера в умовах глобалізації: монографія. Харків: ТОВ «Золоті сторінки», 2015. 664 с.
- Попов В.М., Ляпунов С.И., Муртузалиева С.Ю. Менеджмент и маркетинг бизнеса в международных компаниях. М.: Финансы и статистика, 2001. 384 с.
- Флингстин Н. Поля, власть и социальные навыки: критический анализ новых институциональных течений. Экономическая социология. 2001. № 4. С. 28-55.
- Циганкова Т.М. Управління міжнародним маркетингом. К.: КНЕУ, 2001. 132 с.
- Hеkansson H. International Marketing and Purchasing of Industrial Goods. New York: JOHN WILEY & SONS, 1982. 415 с.
- Handfield R.B., Nichols E.L. Supply Chain Redesign. Transforming Supply Chains into Integrated Value Systems. USA: Prentice Hall PTR, 2003. 398 с.
- Hollensen S. Marketing Management: A Relationship Approach. London: Financial Times Prentice Hall, 2010. 698 p.
- Kotler P., Lane K. Marketing Management. London: Prentice Hall, 2011. 812 p.
- Parker B. Introduction to Globalization and Business: Relationships and Responsibilities. London: SAGE Publications, 2005. 537 p.
- Christopher M. Logistics & Supply Chain Management. London: Financial Time Prentice Hall, 2011. 288 p.
- Rushton A., Croucher P., Baker P. The handbook of logistics & distribution management. London: Cogan Page, 2010. 664 p.
- Seifert D. Collaborative planning, forecasting, and Replenishment: How to Create a Supply Chain Advantage. New York: AMACOM, 2003. 432 p.
Статтю було отримано 21.09.2020