УДК: 658.8:334
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-30
JEL classification: O31; Q18
При тактичному плануванні обсягів виробництва і реалізації продукції харчового підприємства та відповідного завантаження його потужностей розроблена програма є більш точною, ніж у стратегічній перспективі. Але при середньостроковому плануванні необхідно враховувати зміни у номенклатурі вироблюваної продукції. Оновлення асортименту продукції (товарного портфеля) вимагає планування зміни, а також планування надходження і витрати необхідних ресурсів для здійснення цих змін. Метою цієї статті є дослідження теоретико-методологічних засад організаційної моделі інноваційного оновлення програми виробництва та реалізації продукції харчового підприємства. Модель міжорганізаційного партнерства харчового підприємства із дослідницькою організацією передбачає формування тимчасової інтегрованої організаційної структури програмно-цільового типу, у рамках якої формується програмно-цільовий орган – робоча група, метою якої є розроблення і впровадження нових видів продукції з метою оновлення асортименту. Для цілей оцінювання результатів міжорганізаційного співробітництва харчового підприємства із науково-дослідною установою чи навчальним закладом необхідно сформувати відповідну систему оціночних показників ефективності досягнення цілей та реалізації завдань у рамках управління програмою виробництва і реалізації продукції. Міжорганізаційне партнерство харчового підприємства із науково-дослідними установами та навчальними закладами дає можливість його учасникам вирішити поставлені наукові та виробничо-господарські завдання. Харчове підприємство отримує можливість інноваційного оновлення асортименту вироблюваної продукції, оптимізації витрат всіх видів ресурсів на виробництво та реалізацію продукції. В рамках партнерства також можуть вирішуватися питання реалізації проєктів техніко-технологічного оновлення виробництва, відкриття нових бізнес-напрямів (диверсифікація), впровадження нових форм організації процесів на підприємстві та ін..
Ключові слова: харчові підприємства, організаційна модель, інноваційне оновлення, кризові явища, реалізація продукції.
Список літератури
- Мостенська Т.Л., Новак В.О., Луцький М.Г., Міненко М.А. Основи менеджменту: Підручник. К.: «Сузір’я», 2007. 688 с.
- Омельниченко О.С. Застосування концепції ланцюга цінності як складової системи управління витратами. International scientific journal. 2015. 6, С. 131-135.
- Пономаренко В.С., Тридід О.М. Кизим М.О. Стратегія розвитку підприємства в умовах кризи: монографія. 2003. Харків: ВД «ІНЖЕК».
- Naumov O., Shandova N., Naumova O., Tadeusz P. Technological-logistic models of the integrated food-production structure. Socio-economic development of regions: strategies, models, innovations. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2021. рр.62-71.
- Naumov O., Voronenko M., Naumova O., Savina N., Vyshemyrska S., Korniychuk V., Lytvynenko V. Babichev S. Using Bayesian Networks to Estimate the Effectiveness of Innovative Projects. Lecture Notes in Computational Intelligence and Decision Making. ISDMCI 2021. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, 2022. Vol 77. рp. 729-743. Springer, Cham.
- Sadchenko О., Lagodiienko V., Novykova I., Feshchenko O., Ruzhynska N., Bogdanov O. Marketing Tools in Stimulating Innovative Activity of Enterprises. International Journal of Management, 11 (6), 2020, pp. 241-251.
- Розвиток харчової переробної промисловості. Інформаційно-аналітичний портал АПК України. URL: https://agro.me.gov.ua/ua/news/u-minagropolitiki-vidbulasya-rozshirena-zustrich-z-predstavnikami-harchovoyi-promislovosti-z-viznachennya-strategichnih-napryamiv-rozvitku-galuzi
- Круглякова В., Юринець З. Інноваційний потенціал суб’єктів господарювання харчової промисловості України: монографія. Львів: «ГАЛИЧ-ПРЕС», 2019. 132 с.
Статтю було отримано 02.03.2023